Gå til innhold

Stoler ikke på vannmåler, andre måter å sjekke hvor mye vann jeg bruker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og kjæresten har nylig flyttet inn i en ny leilighet i utlandet. Og vannregningen vår var helt hinsides. Ifølge regningen og vannmåleren bruker vi 1 kubikkmeter om dagen.

Vi kjøper drikkevann og vasker klærne i en laundromat. Så det er bare oss som dusjer en gang hver, vasker opp etter måltider, pusser tennene og spyler toalettet etter toalettbesøk. Hvordan kan dette utgjøre 1000 liter om dagen? Vi har sjekket måleren, og den beveger seg hver gang vi setter på vannet, og står stille hver gang vi slår av krana. Vi tenkte først noen hadde tyvkloblet seg på vår vannmåler, men det virker lite trolig. Så tenkte vi det kunne være lekkasje. Men vannmåleren står stille når vi ikke slår på springen.

Så da tenkte vi at det måtte være noe galt med selve måleren? Hvordan kan vi måle hvor mange liter vi bruker om dagen? Kan det være andre årsaker til de hinsides høye regningene?

Anonymkode: bd21d...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten den er mekanisk eller elektronisk så kan den bli påvirket av skitt og belegg. Også må de kalibreres iblant eller i verste fall byttes ut. Så ville hørt med vannverket om en feilsøking jeg. Vi er 3 (med hage som skal vannes) og bruker ca 100 kubikk i året. En kubikk om dagen er veldig mye for 2 stk i leilighet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Renner doen? Da går tusenliterne raskt...

Anonymkode: 119fe...4dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...