AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #1 Skrevet 14. desember 2024 Vi er inne i hektisk tid på jobb, og har en arbeidshverdag der man både har forberedelser og etterarbeid, som ikke en tilfeldig vikar kan fikse. Hun jeg jobber tett med har nå vært borte i 3 uker, og melder stort sett ikke inn fravær før må morgenen. Dette går jo heftig utover meg, og jeg ender opp med masse usynlig ekstraarbeid. Jeg trives veldig godt i jobben min, men kjenner at dette tynger på. Har barn og familie. Men kan jeg kreve å få beskjed i forkant? Anonymkode: 23646...8a3 1
enkefru Skrevet 14. desember 2024 #2 Skrevet 14. desember 2024 i 3 uker? Da må det jo foreligge en sykemelding. Leder vet nok hvor lenge det (foreløpig) er snakk om. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #3 Skrevet 14. desember 2024 Fjugur skrev (7 timer siden): i 3 uker? Da må det jo foreligge en sykemelding. Leder vet nok hvor lenge det (foreløpig) er Tror ikke det. Leder påstår at det blir meldt inn fra dag til dag. Anonymkode: 23646...8a3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #4 Skrevet 14. desember 2024 Da må du ta en prat med leder, for da har dere andre avtaler enn de fleste. Krev også at din kollegas fravær ikke skal gå ut over deg. Anonymkode: 69edd...704 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #5 Skrevet 14. desember 2024 Jeg føler med deg! Har også hatt en sånn kollega. Hun var ofte sykemeldt 3–4 dager, eller ut uken, så på mandag i neste uke ga hun beskjed om at hun fortsatt var syk og ville få ny sykemelding dagen etter. På onsdag kom den nye sykemeldingen, og så var hun sykemeldt 3–4 dager før ny forlengelse. Veldig uoversiktlig for oss. Anonymkode: f2326...6f3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #6 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg føler med deg! Har også hatt en sånn kollega. Hun var ofte sykemeldt 3–4 dager, eller ut uken, så på mandag i neste uke ga hun beskjed om at hun fortsatt var syk og ville få ny sykemelding dagen etter. På onsdag kom den nye sykemeldingen, og så var hun sykemeldt 3–4 dager før ny forlengelse. Veldig uoversiktlig for oss. Anonymkode: f2326...6f3 Ts her. Uff. Veldig vanskelig å forholde seg til, når andres fravær går hardt utover deg. Har vanligvis forståelse for andre, men nå kjenner jeg at det går utover forholdet vårt. Må jo være mulig å kunne melde inn fraværet dagen før? Og jeg forstår virkelig ikke at det er lov å gjøre det på denne måten. Men... Nærmer seg jul, og enkelte er da syke hvert år. På min jobb. Anonymkode: 23646...8a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå