AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #21 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg synes ikke at svigermor er urimelig. Jeg oppfatter det slik, ut fra det du skriver, et det godt forholdet mellom dere nå henger i en tynn tråd fordi svigermor ikke kan gjøre alt og dere må bidra. Det er veldig egoistisk og selvsentrert. Dere er 2 voksne i husstanden. Dere burde fint klare å bidra litt ekstra nå som hun har blitt operert. Du skriver: "spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen" Hun har ikke bedt dere om å stelle i stand jul til 80 mennesker. Hun spør om baking og bidra LITT ekstra. Hva hun ber, eller ikke ber, datteren om er uinteressant. Hun har spurt dere om dette bidraget. Det burde være en smal sak for 2 voksne mennesker å innfri Anonymkode: e58f9...d24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #22 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg har et ganske godt forhold til svigermor. Hun bor langt unna og i år tenker vi å feire jul hos svigers. Men nå har svigermor måttet operere og er i redusert form. Hun har ring mannen min og spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen. Og det er jo selvsagt helt greit det, hadde det ikke vært for at vi har 3 små jenter (6,4 og 2 år) og et veldig hektisk liv. OG at svigermor har en datter (søsteren til min mann) som ikke har barn og for tiden er arbeidsledig. Det vil si at hun har massevis av kapasitet til å hjelpe til. Synes det da er så urimelig at det er OSS hun spør om å bidra ekstra. Jeg skal selvsagt bidra, men synes virkelig at søstera kan ta ansvar her. Nå skal det sies at søster er snart 30 år i kronologisk alder, men ter seg som om hun er 14 (tilbringer all sin tid når vi er samlet hos svigers scrollende på telefonen i sofaen) . Er det jeg som er et dårlig menneske eller er dere enige med meg? For å ha det klart så kommer jeg selvsagt til å bake og hjelpe til uansett, men synes det er urimelig Anonymkode: 7b90f...05d Hvordan vet du at hun ikke har spurt datteren sin? Og kjøp kaker på bakeri og ta med. Anonymkode: b58af...88f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #23 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg har et ganske godt forhold til svigermor. Hun bor langt unna og i år tenker vi å feire jul hos svigers. Men nå har svigermor måttet operere og er i redusert form. Hun har ring mannen min og spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen. Og det er jo selvsagt helt greit det, hadde det ikke vært for at vi har 3 små jenter (6,4 og 2 år) og et veldig hektisk liv. OG at svigermor har en datter (søsteren til min mann) som ikke har barn og for tiden er arbeidsledig. Det vil si at hun har massevis av kapasitet til å hjelpe til. Synes det da er så urimelig at det er OSS hun spør om å bidra ekstra. Jeg skal selvsagt bidra, men synes virkelig at søstera kan ta ansvar her. Nå skal det sies at søster er snart 30 år i kronologisk alder, men ter seg som om hun er 14 (tilbringer all sin tid når vi er samlet hos svigers scrollende på telefonen i sofaen) . Er det jeg som er et dårlig menneske eller er dere enige med meg? For å ha det klart så kommer jeg selvsagt til å bake og hjelpe til uansett, men synes det er urimelig Anonymkode: 7b90f...05d her er det du som er urimlig Anonymkode: 6f610...ccc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #24 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg har et ganske godt forhold til svigermor. Hun bor langt unna og i år tenker vi å feire jul hos svigers. Men nå har svigermor måttet operere og er i redusert form. Hun har ring mannen min og spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen. Og det er jo selvsagt helt greit det, hadde det ikke vært for at vi har 3 små jenter (6,4 og 2 år) og et veldig hektisk liv. OG at svigermor har en datter (søsteren til min mann) som ikke har barn og for tiden er arbeidsledig. Det vil si at hun har massevis av kapasitet til å hjelpe til. Synes det da er så urimelig at det er OSS hun spør om å bidra ekstra. Jeg skal selvsagt bidra, men synes virkelig at søstera kan ta ansvar her. Nå skal det sies at søster er snart 30 år i kronologisk alder, men ter seg som om hun er 14 (tilbringer all sin tid når vi er samlet hos svigers scrollende på telefonen i sofaen) . Er det jeg som er et dårlig menneske eller er dere enige med meg? For å ha det klart så kommer jeg selvsagt til å bake og hjelpe til uansett, men synes det er urimelig Anonymkode: 7b90f...05d Du burde jo bidra uavhengig om at hun er operert eller ikke. Dere kommer 5 stykker for å feire jul, med 3 små barn. Det er sen selvfølge at du skal bidra uansett. Hva søsteren gjør eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. Kan vøre mye der du ikke vet Anonymkode: 78dce...e1b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #25 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg hadde ikke bakt selv, men kjøpt ferdig. Null stress! Jeg baker ingenting selv og klarer å bevare roen i julen 😅 Bestiller det meste av mat ferdig også. Anonymkode: c3955...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #26 Del Skrevet 14. desember 2024 Svigermor er en helt! Tenke seg til at en nyoperert i det hele tatt orker tanken på tre småunger pluss en antatt udugelig voksen datter plus pluss i jula. Det hadde ikke vært meg, syk eller frisk. På tida å bli voksen ta, inviter svigers selv. Anonymkode: 7df6a...0f9 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #27 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg har et ganske godt forhold til svigermor. Hun bor langt unna og i år tenker vi å feire jul hos svigers. Men nå har svigermor måttet operere og er i redusert form. Hun har ring mannen min og spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen. Og det er jo selvsagt helt greit det, hadde det ikke vært for at vi har 3 små jenter (6,4 og 2 år) og et veldig hektisk liv. OG at svigermor har en datter (søsteren til min mann) som ikke har barn og for tiden er arbeidsledig. Det vil si at hun har massevis av kapasitet til å hjelpe til. Synes det da er så urimelig at det er OSS hun spør om å bidra ekstra. Jeg skal selvsagt bidra, men synes virkelig at søstera kan ta ansvar her. Nå skal det sies at søster er snart 30 år i kronologisk alder, men ter seg som om hun er 14 (tilbringer all sin tid når vi er samlet hos svigers scrollende på telefonen i sofaen) . Er det jeg som er et dårlig menneske eller er dere enige med meg? For å ha det klart så kommer jeg selvsagt til å bake og hjelpe til uansett, men synes det er urimelig Anonymkode: 7b90f...05d Kan dere ikke kjøpe julebaksten hos en baker hvis dere er en travel småbarnsfamilie? Sponse svigers med julevask gjennom et vaskebyrå? Anonymkode: 10931...6af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #28 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg har et ganske godt forhold til svigermor. Hun bor langt unna og i år tenker vi å feire jul hos svigers. Men nå har svigermor måttet operere og er i redusert form. Hun har ring mannen min og spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen. Og det er jo selvsagt helt greit det, hadde det ikke vært for at vi har 3 små jenter (6,4 og 2 år) og et veldig hektisk liv. OG at svigermor har en datter (søsteren til min mann) som ikke har barn og for tiden er arbeidsledig. Det vil si at hun har massevis av kapasitet til å hjelpe til. Synes det da er så urimelig at det er OSS hun spør om å bidra ekstra. Jeg skal selvsagt bidra, men synes virkelig at søstera kan ta ansvar her. Nå skal det sies at søster er snart 30 år i kronologisk alder, men ter seg som om hun er 14 (tilbringer all sin tid når vi er samlet hos svigers scrollende på telefonen i sofaen) . Er det jeg som er et dårlig menneske eller er dere enige med meg? For å ha det klart så kommer jeg selvsagt til å bake og hjelpe til uansett, men synes det er urimelig Anonymkode: 7b90f...05d Her viser jo svigermor full tillit til deg, og null til svigerinna di. Synes det er kjempeflott, og du kan også sette barna dine i sving til å bidra, de også (ja, selv i den alderen kan man gi dem enklere oppgaver som de mestrer). Hva er det som er så travelt med små barn? Jeg har tre jenter på mellomtrinnet, og DET er hektisk, det. Men mulig det er snakk om jobb, og ikke egentlig barna...? Kanskje kan du prøve å delegere noen av oppgavene du har fått, til svigerinna di? Høres ut som du har mer tillit til henne enn mora hennes har. Anonymkode: 46355...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #29 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ..."på bankeren." Anonymkode: f08db...cbb AnonymBruker skrev (3 timer siden): ..."hos bankeren". Anonymkode: f08db...cbb Hva er dette "bankeren" du snakker om? Anonymkode: 8fc3c...b01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #30 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kan dere ikke kjøpe julebaksten hos en baker hvis dere er en travel småbarnsfamilie? Sponse svigers med julevask gjennom et vaskebyrå? Anonymkode: 10931...6af En travel småbarnsfamilie, som sikkert har sluppet å ordne til jul selv noen sinne 😂 Anonymkode: 237a3...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #31 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg ville kjøpt kaker fra matbutikk og tatt med og til nød bakt kun en sort men bare hvis du hadde hadde hatt overskudd og glede av det selv. Så ville jeg smilt uforstående om noen hadde våget å kritisere meg Anonymkode: 16a3f...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #32 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Jeg har et ganske godt forhold til svigermor. Hun bor langt unna og i år tenker vi å feire jul hos svigers. Men nå har svigermor måttet operere og er i redusert form. Hun har ring mannen min og spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen. Og det er jo selvsagt helt greit det, hadde det ikke vært for at vi har 3 små jenter (6,4 og 2 år) og et veldig hektisk liv. OG at svigermor har en datter (søsteren til min mann) som ikke har barn og for tiden er arbeidsledig. Det vil si at hun har massevis av kapasitet til å hjelpe til. Synes det da er så urimelig at det er OSS hun spør om å bidra ekstra. Jeg skal selvsagt bidra, men synes virkelig at søstera kan ta ansvar her. Nå skal det sies at søster er snart 30 år i kronologisk alder, men ter seg som om hun er 14 (tilbringer all sin tid når vi er samlet hos svigers scrollende på telefonen i sofaen) . Er det jeg som er et dårlig menneske eller er dere enige med meg? For å ha det klart så kommer jeg selvsagt til å bake og hjelpe til uansett, men synes det er urimelig Anonymkode: 7b90f...05d Har du vurdert at søsteren er ganske nedstemt pga hun ikke er i jobb? Og bare ikke har overskudd til slikt? Anonymkode: 01770...498 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #33 Del Skrevet 14. desember 2024 Du høres ut som svigermors drøm! Tenk at på tross av at du har et såpass hektisk liv så spør hun deg likevel. Det er fordi hun vet at hun kan regne med deg ❤️ 100 % enig med deg at det er urimelig å be om men jeg tipper at svigermor vet at datteren hennes er dritt og derfor spør hun dere Anonymkode: 746be...d1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #34 Del Skrevet 14. desember 2024 Spurte svigermor deg eller mannen/dere sammen? Jeg skjønner at du reagerer jeg hun burde spørre begge barna sine om å bidra (de burde jo egentlig tilby hjelpen da). Ikke gå rett på svigerdatter fordi hun er "voksen og mor" mens egen datter ikke trenger gjøre noe. Er storesøster selv og kjenner litt igjen dynamikken der yngste blir behandlet som et barn for alltid og det stilles mye mer krav til eldste.. Selv om begge er voksne. Kan ikke mannen din ringe søsteren sin og avtale hvem som gjør hva? Ville bedt ham gjøre det om han ikke har tenkt på det selv. Anonymkode: c79b4...2cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sfj85 Skrevet 14. desember 2024 #35 Del Skrevet 14. desember 2024 Ta med kjøpe kaker , problem løst 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 14. desember 2024 #36 Del Skrevet 14. desember 2024 Bak noe hjemmelaget, resten kan du kjøpe ferdiglaget. De selger pakkevis av julekaker på butikken. Risboller er jo såre enkelt å smekke sammen. Spør om mannen din kan fikse det så du slipper? Høres ut som søsteren til broren din er noe spesiell, det er sikkert en grunn til at hun ikke blir spurt. For alt du vet har hun en tung diagnose og da er det bare sånn. Og noen er bare helt ubrukelige, uten at det feiler de noe spesifikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 14. desember 2024 #37 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg hadde tatt det som en selvfølge at jeg skulle bidratt ekstra. Svigermor hadde ikke trengt å spørre engang, jeg hadde tilbudt meg å hjelpe. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #38 Del Skrevet 14. desember 2024 Det er urimelig dersom datteren ikke hjelper til, men ikke bruk energi på det, la nå din mann fikse kaker og hjelpe til. Anonymkode: fc396...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #39 Del Skrevet 14. desember 2024 Du er urimelig og veldig lite raus, TS. Jeg ville tatt det som en selvfølge at vi skulle bidra når hele familien kommer til jul. Bli voksen! Anonymkode: daebf...980 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #40 Del Skrevet 14. desember 2024 Du er urimelig ! Anonymkode: 0d1ff...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå