Gå til innhold

3mnd vaksine og utvikling, forandret baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Baby 3 mnd fikk vaksinene sine onsdag. Fikk lett feber onsdags kveld som raskt gikk over. Har de 2 siste ukene vert sutrete store deler av dagen, men dette har blitt enda verre etter vaksinen. På dagtid sovner han kun i armene mine, sovner ikke om jeg triller han. Søvnen om natten er som før, han ligger i egen seng og jeg holder han i handa til han sovner. Det jeg synest er vanskelig å vurdere er denne sutringen som har, som sagt, økt de siste 2 ukene, han virker utilpass med noe og har økt behov for nærhet. Han er mer trøtt enn han pleier, og trenger mer søvn. Når han er våken og skal leke er han veldig konsentrert, så jeg tenker kanskje det har en sammenheng? At han fokuserer mer nå når han er våken enn før? Han er veldig konsentrert på hendene sine og det kan virke som han blir frustrert når han f.eks ikke greier akkurat det han har tenkt til, som f.eks å holde leken med alle fingrene. Han følger også veldig med på hva som skjer rundt, og begynner raskt å sutre dersom jeg står på kjøkkenet og han ligger på gulvet 5 meter unna. Jeg må «jobbe mer» for å få ett smil fra han, og han plundrer og «prater» nesten ikke slik som han har brukt å gjort. Nå som sutringen ble verre etter vaksinen, vet jeg ikke når jeg kan forvente at baby blir «lik seg selv» igjen.. Blir bekymret.. Håper noen har erfaringer som vil dele med meg

Hilsen bekymret førstegangsmor

Anonymkode: 52d0d...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres helt normalt ut. Barn forandrer seg hele tiden, og det skal de faktisk. Hadde de IKKE gjort det, ja da hadde jeg blitt skikkelig bekymret. De vokser og utvikler seg i rykk og napp. 

Anonymkode: 793bb...8f3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sover han nok på dagtid? Husker at man ble veldig grinete rundt 4 mnd alder, fordi han plutselig gikk fra å sovne selv når han var trøtt nok til å trenge mye mer støtte. Så da hadde han veldig mye lengre våkentid av gangen enn han egentlig burde hatt, og var naturlig nok veldig trøtt. Ellers er det normalt at de blir mer opptatt av deg og nærhet rundt denne tida, blant annet fordi de nå ser mye bedre, og skjønner litt mer.

Anonymkode: 6068b...4d1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt normalt, har ingenting med vaksinen og gjøre.

Anonymkode: 832e9...465

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han kunne nok ha trengt mer søvn på dagtid enn han har hatt. Helt siden han var nyfødt har søvn på dagtid vert ett problem. Følte i starten at det var min feil, da jeg ikke forstod alle signalene om at han var trøtt. Men jeg kjenner han nå, og han blir veldig fort overtrøtt. Da mener jeg like fort som ett knips! Men jeg føler han blir fortere overtrøtt nå enn han ble for bare for noen uker siden. Det er da jeg lurer på om det har med søvnutviklingen å gjøre, altså at han trenger mer søvn i forhold til at han er i en periode nå der det skjer mye utvikling? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Baby 3 mnd fikk vaksinene sine onsdag. Fikk lett feber onsdags kveld som raskt gikk over. Har de 2 siste ukene vert sutrete store deler av dagen, men dette har blitt enda verre etter vaksinen. På dagtid sovner han kun i armene mine, sovner ikke om jeg triller han. Søvnen om natten er som før, han ligger i egen seng og jeg holder han i handa til han sovner. Det jeg synest er vanskelig å vurdere er denne sutringen som har, som sagt, økt de siste 2 ukene, han virker utilpass med noe og har økt behov for nærhet. Han er mer trøtt enn han pleier, og trenger mer søvn. Når han er våken og skal leke er han veldig konsentrert, så jeg tenker kanskje det har en sammenheng? At han fokuserer mer nå når han er våken enn før? Han er veldig konsentrert på hendene sine og det kan virke som han blir frustrert når han f.eks ikke greier akkurat det han har tenkt til, som f.eks å holde leken med alle fingrene. Han følger også veldig med på hva som skjer rundt, og begynner raskt å sutre dersom jeg står på kjøkkenet og han ligger på gulvet 5 meter unna. Jeg må «jobbe mer» for å få ett smil fra han, og han plundrer og «prater» nesten ikke slik som han har brukt å gjort. Nå som sutringen ble verre etter vaksinen, vet jeg ikke når jeg kan forvente at baby blir «lik seg selv» igjen.. Blir bekymret.. Håper noen har erfaringer som vil dele med meg

Hilsen bekymret førstegangsmor

I alderen 3-4 mnd sliter de mer med søvn, har ingenting med vaksine å gjøre  

Anonymkode: 6fa9d...185

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så at de sutrer mer og prater/plundrer mindre er også normalt i denne perioden?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...