Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #1 Del Skrevet 2. mars 2006 Nå har det seg slik at 2004/2005 tok jeg et fulltidsstudie og bestod alle eksamener og fikk 60 studiepoeng. Fra høsten 2005 bestemte jeg meg for å forbedre karakterer på dette studiet. Jeg endte opp med å ta bare en av eksamenene og tok kun 10 studiepoeng denne høsten. Denne våren skulle jeg ta 40 studiepoeng, og jeg ville bli forsinket med 10 studiepoeng på hele året. Nå har jeg klart å annullere den ene eksamenen ved en feiltagelse, og aner ikke hva om vil skje nå med lånet mitt. Jeg blir heller aldri ferdig med å forbedre disse karakterene. Jeg må ta den siste eksamen til høsten, for å prøve, og for å bli minst mulig forsinket. Eller? Noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2006 #2 Del Skrevet 2. mars 2006 Vet ikke helt jeg skjønner spørsmålet ditt jeg - men uansett. Lånekassen sine regler er ganske klare. Du får støtte så lenge du ikke er mer enn 60 studiepoeng forsinket. Du får kun godkjent støtte for et fag en gang, du får altså ikke støtte til å ta de samme fagene flere ganger. Så om jeg har forstått deg riktig så tok du altså 60 stp. 04/05 - og nå tar du altså de samme fagene opp igjen. Hvis du har fått full støtte begge studieårene, og ikke tatt noen flere fag dette skoleåret enn de fagene du allerede har bestått så vil du ligge 60 stp. på etterskudd når høstsemesteret 06 starter. Du vil da få støtte også dette semesteret, men må da ta 30 NYE studiepoeng hvis du skal få videre støtte. Om det er så at du vet en feil har kansellert en eksamenmelding på studentweb'en så kan du jo høre med skolen din om de kan rette opp i det for deg. Jeg har hvertfall blingset feil på en linje og gjort noe slikt en gang, og det ordnet damene på studentkontoret for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #3 Del Skrevet 2. mars 2006 Hjelp? Hele 60stp? Da har jeg altså ikke mer å gå på fra og med høsten 2006? Nå har jeg rotet det skikkelig til da. Tenkte ikke over at det gjorde noe at jeg tok opp igjen fagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #4 Del Skrevet 3. mars 2006 Hjelp? Hele 60stp? Da har jeg altså ikke mer å gå på fra og med høsten 2006? Nå har jeg rotet det skikkelig til da. Tenkte ikke over at det gjorde noe at jeg tok opp igjen fagene. ← Du kan som nevnt over være 60 stp forsinket. Dersom du ikke tar noen nye fag hele inneværende skoleår, men samtidig tar opp lån og stipend, har du oppnådd full forsinkelse. Det vil si at du fra høsten må ta kun nye fag, med fullt antall studiepoeng. Dersom du skulle trekke deg fra eller ikke bestå en eller flere av disse, vil du da ikke få mer støtte før forsinkelsen er innhentet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #5 Del Skrevet 3. mars 2006 hvordan fungerer innhentingen i praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #6 Del Skrevet 6. mars 2006 hvordan fungerer innhentingen i praksis? ← Eeeh, hva spør du egentlig om? Du må bare melde deg opp til flere fag og ta flere studiepoeng enn normert. Når du er nede igjen på ett års forsinkelse ifht normert tid, vil du igjen få lån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå