Colourmaker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Jeg jobber mye tilkalling. Mange år har jeg gjort det. Og hverken arbeidsgiver eller kolleger hadde (fram til ifjor) gitt meg info om at jeg kan ha rett på sykepenger også de ukene jeg eventuelt er syk og ikke satt opp på vakter. Jeg fant ut dette ved å søke informasjon om det selv, på nett. Det må være sannsynlig at du hadde blitt leid inn på vakter hvis du ikke hadde vært syk. Det er et punkt. Mye info om dette på nett. Jeg ble klar over dette i fjor. Jeg opplevde da å tape en ukes inntekt på grunn av denne for meg ukjente rettigheten. https://advokat.no/sykepenger-for-tilkallingsvikarer-og-ekstrahjelp/ Endret 2 timer siden av Colourmaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Selvsagt har en rett på sykepenger. Det relaterer seg jo ikke egentlig til at du skal jobbe, men at du har en kontrakt og har jobbet en viss mengde. Dette trodde jeg de fleste visste. En kan jo ikke gå blakk og sykemeldt om en feks brekker foten. Men arbeidsgiver forskutterer ikke sykepenger til tilkallingsvikarer, man må få dette fra nav. Anonymkode: 9f348...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå