Gå til innhold

Julebord med jobben. Hva forventes av deltagelse??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber i en kontorbedrift som har stort fokus på at alle må være med på å skape et godt arbeidsmiljø. Enig i det. Så lenge man er på jobb.

Imorgen arrangeres julebordet vårt, vi er ca 20 stk som jobber i bedriften og jeg kan tenke med at de aller fleste har meldt seg på, forutenom meg og et par andre som hadde andre planer. 

Julebordet arrangeres på jobben, og vi må selv betale både mat og drikke. Jeg er rimelig introvert, liker ikke / blir usikker på fulle folk og drikker sjeldent selv. I tilegg er det mange jeg jobber med som jeg rett og slett misliker og egentlig ikke vil ha noe med å gjøre utenom jobben 

Jeg har ingen problem me å være "han sære" som aldri er med, men lurer likevel hva andre syns om at jeg ikke er med 😅 Hva tenker du om "sånne kollegaer som meg"?

Anonymkode: a8808...7c8

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må ikke delta. Men: Alle på arbeidsplassen har et ansvar for et godt psykososialt miljø, herunder å delta i sosiale tilstelninger. At du velger å avstå er ditt valg og blandt nesten 200 ansatte så legger nok ingen merke til at du ikke vil stille opp

Anonymkode: 59ad2...f43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må ikke delta. Men: Alle på arbeidsplassen har et ansvar for et godt psykososialt miljø, herunder å delta i sosiale tilstelninger. At du velger å avstå er ditt valg og blandt nesten 200 ansatte så legger nok ingen merke til at du ikke vil stille opp

De er 20 da :),

Jeg personlig tenke at folk gjør som de vil, alltid noen som uteblir fra slike eventer, noen er kanskje aldri med, men føler ikke det er så skadelig for miljøet egentlig.

Men er jo så klart kjekt å bli kjent med folk utenom jobb og, du får ofte en litt mer personlig kontakt med de du jobber med.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig stil ikke engang å møte opp. Hadde nok gitt deg sparken hvis det var mitt firma du jobbet i.

Anonymkode: f3c91...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egentlig ikke veldig mye, det er jo alltid noen som aldri er med, og det er greit nok det. Jeg er ikke sånn som synes det er synd dersom ikke absolutt alle er med på absolutt alt. Nå som jeg har blitt 40 og ikke automatisk glad i absolutt alt som har med alkohol å gjøre, så har jeg begynt å stå over litt ting selv til og med 😅

Det er jo ofte (men IKKE alltid altså) sånn at de som ikke er med på noe, også er det som ikke er spesielt savnet heller 😛 

Anonymkode: 53227...280

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hololo skrev (5 minutter siden):

De er 20 da :),

Jeg personlig tenke at folk gjør som de vil, alltid noen som uteblir fra slike eventer, noen er kanskje aldri med, men føler ikke det er så skadelig for miljøet egentlig.

Men er jo så klart kjekt å bli kjent med folk utenom jobb og, du får ofte en litt mer personlig kontakt med de du jobber med.

Auda. Leste litt feil ;)

Blandt 20 så vil det klart bli lagt merke til

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dårlig stil ikke engang å møte opp. Hadde nok gitt, deg sparken hvis det var mitt firma du jobbet i.

Anonymkode: f3c91...8ba

Da er det godt å vite at det å ikke stille opp på sosiale samlinger utenom arbeidstid ikke er oppsigelsesgrunn. Vi er ikke USA heller, vet du!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går heller ikke på julebord og gidder faktisk ikke fokusere på hva kollegaer eventuelt tenker om det. Sannsynligvis merker de det ikke, de har nok med seg selv. 

Anonymkode: 38114...093

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gidder ikke selv. Driter i hva andre tenker. Jeg går på jobb for å jobbe, fritiden bruker jeg på det jeg vil.

Anonymkode: 67d3f...26c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg jobber i en kontorbedrift som har stort fokus på at alle må være med på å skape et godt arbeidsmiljø. Enig i det. Så lenge man er på jobb.

Imorgen arrangeres julebordet vårt, vi er ca 20 stk som jobber i bedriften og jeg kan tenke med at de aller fleste har meldt seg på, forutenom meg og et par andre som hadde andre planer. 

Julebordet arrangeres på jobben, og vi må selv betale både mat og drikke. Jeg er rimelig introvert, liker ikke / blir usikker på fulle folk og drikker sjeldent selv. I tilegg er det mange jeg jobber med som jeg rett og slett misliker og egentlig ikke vil ha noe med å gjøre utenom jobben 

Jeg har ingen problem me å være "han sære" som aldri er med, men lurer likevel hva andre syns om at jeg ikke er med 😅 Hva tenker du om "sånne kollegaer som meg"?

Anonymkode: a8808...7c8

Hvorfor jobber du et sted hvor det er mange du misliker? Jeg har ganske mye kontakt med kolleger på og etter jobb, og hvis jeg mislikte mange av dem ville jeg ha lett etter en ny jobb. Det er tross alt et sted hvor jeg tilbringer halvparten av den våkne tiden min 5 dager i uken.

Et julebord hvor man må betale mat og drikke selv høres litt kjedelig ut. Ikke fordi jeg ikke har råd til å betale de kronene men fordi jeg er vant til å bli påspandert en fest av arbeidsgiver hvor vi er sammen om dette.

Anonymkode: 30672...722

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg må betale for julebord selv hadde jeg ikke gått og begrunnet det med at jeg ikke har råd. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår det godt og du trenger ikke gå på julebord. Jeg føler meg ubekvem blant folk som drikker mye alkohol siden jeg selv ikke drikker. Det tas ingen hensyn til det så da velger jeg å bli hjemme. Jeg er voksen og velger selv hva jeg vil være med på. Andre arrangementer med jobb kan være hyggelige så det er ikke sånn at jeg aldri er med på noe. 

Anonymkode: be152...617

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg hadde gått på et julebord med jobben der man må betale selv faktisk. Det er alltid noen på en arbeudsplass som aldri deltar på sosiale tilstelninger. Syns det er trist, men voksne folk må få bestemme selv.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt i orden om det må betales av egen lomme

Anonymkode: 04be6...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ganske lik deg! Jeg mener at så lenge du må betale selv så kan det overhode ikke forventes at du møter opp. Du skal ikke bruke penger på at jobben skal ha bra arbeidsmiljø! Nei! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg deltar ikke på sosiale arrangementer som er utenfor arbeidstiden. Da jeg var ny i nåværende jobb var jeg med på noe, men jeg gjorde det kun fordi jeg følte jeg måtte som nyansatt. Synes det er greit å skille mellom jobb og privatliv. Kollegene mine er ikke vennene mine og man tilbringer allerede mye tid på jobb. 

Når det er 20 ansatte blir det lagt merke til at man ikke deltar, men hvis du ikke ønsker det kan du bare si at du har andre planer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater sånne ting jeg og! Vil jo ikke være med dem jeg jobber med på fritiden min! Noen elsker sånne ting, jeg syns det er noe dritt. Er med av og til (fordi jeg føler jeg må) Aldri vært på et kjekt julebord. 

Anonymkode: 23f1a...e54

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Desverre er det jo ekstroverte som "bestemmer" hva som er rett og riktig, og det er i følge de superviktig at man er masse sammen utenom jobb. På min jobb er det lønningspils, brettspillkvelder, turer i hytt og pinne, julebord +++ Som introvert småbarnsmor er det helt umulig å være med på alt, og heller IKKE noe jeg ønsker. Såklart er det viktig å være med på å skape ett godt arbeidsmiljø, og det er jeg PÅ JOBBEN. De ekstremt ekstroverte har ikke så stor forståelse for at for mange av oss var det helt NYDELIG med covid restriksjoner 🤭

Anonymkode: eb123...781

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke giddet å stille opp på noe man må betale selv i jobbsammenheng. Vil helst styre fritiden min selv, og i alle fall bestemme hva jeg skal bruke pengene mine på.

Når det er sagt stiller jeg på det meste av sosiale ting i regi av jobben. Er ikke noe fan av julebord selv, men stiller – og sniker meg raskt unna etter maten.

Vi er ca 25 stk i min avdeling, og der er det én mann på rundt 40 som aldri er med på noe utenom arbeidstid. Vi andre synes det er litt stusslig og synd han ikke blir med, for vi ønsker jo gjerne å ha ham med. I all ærlighetens navn synes jeg det er litt sært å aldri møte opp på noe, men folk får gjøre som de vil.

Anonymkode: 7aac9...736

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...