Gå til innhold

Psyke og pålagt noe av dommer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i retten og blitt dømt til noe helt sykt, jeg kan ikke si hva det er, for jeg har aldri hørt noen andre har blitt pålagt det jeg er blitt pålagt. 
Jeg vil ikke bli gjenkjent, dette gjelder en voldtekt der jeg er fornærmede. 
Det dommeren vil at jeg skal gjennomføre med min voldtekts mann vil ødelegge psyken min helt, jeg vil bli traumatisert på nytt: 

Kan man nekte eller få en erklæring på at dette blir for mye for en person? 

Anonymkode: ce8c8...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som fornærmet så kan du verken bli dømt eller pålagt noe. Det er kun den som er tiltalt som skal domfelles, pålegges eller som kan frifinnes. Hva sier din bistandsadvokat til dette?

Anonymkode: 70a25...5aa

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett grunn så hadde jeg ikke orket og risikert fengsel heller, men som sagt offer kan ikke dømnes til noe, gjerne fortell litt mer. Ble du ikke trodd eller noe i den dur?

Anonymkode: 7db96...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du kan nekte, hva i alle dager kan en dommer pålegge deg og gjøre uten dom? Hva sier bistandsadvokaten din? Det er veldig vanskelig og skjønne situasjonen her da. 

Anonymkode: c03a1...33b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deg personlig, ja du skal aldri godta noe du ikke vil.

Leger har makt, ærkleringer.

Anonymkode: 4de26...8b6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har vært i retten og blitt dømt til noe helt sykt, jeg kan ikke si hva det er, for jeg har aldri hørt noen andre har blitt pålagt det jeg er blitt pålagt. 
Det dommeren vil at jeg skal gjennomføre med min voldtekts mann vil ødelegge psyken min helt, jeg vil bli traumatisert på nytt: 

Som fornærmet blir man ikke dømt.

Hvis du mener det er feil, må du nesten forklare hva du mener du ble dømt til, for ellers virker det som dette bare er en trolletråd.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at dette er uforståelig, jeg har barn med mannen som voldtok meg, jeg er pålagt til samhandling med denne mannen, jeg ønsker ikke å utdype så mye . Men dette vil ødelegge psyken min, jeg har ptsd og har slitt, men er i dag frisk, redd dette vil gjøre livet vanskelig form meg. 
Jeg er nødt til å møte og være med denne mannen minimum 2 timer i uken. 
voldtekten var brutal med mye vold, men pga barnet så må vi samarbeide. Barnet er 10 år. 
ts

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår at dette er uforståelig, jeg har barn med mannen som voldtok meg, jeg er pålagt til samhandling med denne mannen, jeg ønsker ikke å utdype så mye .

Barnefar har uansett rettigheter.

Anonymkode: 735b0...4a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja med barnet men ikke meg.
eller rettere sakt , barnet har rettigheter Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke være frisk som kommer med en slik kommentar. Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det sånn at rettsaken ikke gjaldt voldtekten, men barnefordeling og samvær? Og at voldtekten er et tilleggsmoment for deg personlig (selvsagt helt jævlig, all medfølelse herfra), men at det ikke var del av rettsaken? Er barnefar dømt for denne voldtekten? Hva sier advokaten din?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gramma skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår det sånn at rettsaken ikke gjaldt voldtekten, men barnefordeling og samvær? Og at voldtekten er et tilleggsmoment for deg personlig (selvsagt helt jævlig, all medfølelse herfra), men at det ikke var del av rettsaken? Er barnefar dømt for denne voldtekten? Hva sier advokaten din?

Han er dømt og ferdig sonet. 
Advokaten skal prøve å få meg ut av det. 
Ja gjalt barnefordeling, denne mannen har også nå vært fengselet for vold mot en annen person. 
Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du kan ikke få noe erklæring som overkjører en samværsdom. Dom er endelig. Du får kjøre ny rettssak om et år. 

Anonymkode: 2fffb...43a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han er dømt og ferdig sonet. 
Advokaten skal prøve å få meg ut av det. 
Ja gjalt barnefordeling, denne mannen har også nå vært fengselet for vold mot en annen person. 
Ts

Det jeg finner på nettet, viser at dette er et problem for mange voldsutsatte kvinner, men at det ikke finnes noe lovverk som beskytter. Faktisk helt hårreisende! Du eller advokaten kan jo ta kontakt med Juridisk rådgivning for kvinner (Jurk), som har jobbet med akkurat den problemstillingen. På denne siden skriver to av saksbehandlerne deres:

"I JURK ser vi at det mangler tiltak for å beskytte voldsutsatte mødre i forbindelse med den praktiske gjennomføringen av samværet. Selve gjennomføringen av samværet må planlegges mellom foreldrene, og det kreves mye kommunikasjon. I tillegg må foreldrene som regel møtes fysisk når barnet skal leveres fra den ene forelderen til den andre. "

(...)

"[Partnerdrapsutvalgets utredning i NOU 2020: 17] anbefaler at det bør innføres en ordning for å beskytte den voldsutsatte forelderen i den praktiske gjennomføringen av overleveringen, og at det bør utredes om barnelovas regler i tilstrekkelig grad ivaretar hensynet til å beskytte den voldsutsatte forelderen. Likevel har ingenting skjedd siden 2020. "

(Det står ikke når denne artikkelen er skrevet.)

Hentet fra https://rettspolitiskdebatt.no/2024/01/08/samvaer-og-vold-mor-under-stor-risiko-mot-a-oppfylle-fars-rett-til-samvaer/

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. Det smerter meg at du skal tvinges til å møte denne jævelen. Jeg hadde bare nektet rett og slett. Det er vel ikke noe mulighet for at han kan få besøksforbud? Kan du ta kontakt med barnevernstjenesten? Kanskje de har en ordning der en person formidler kontakt og ordner med overlevering av barnet ved samvær så du slipper direkte kontakt med han.  Ellers kan ingen nekte deg å flytte langt bort, så kontakten blir på et minimum. Men ta konntakt med fastlegen din på mandag. Kanskje han/hun har en løsning.

Anonymkode: 47523...292

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du kan ikke være frisk som kommer med en slik kommentar. Ts 

Mener du barnefedre er uten rettigheter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det høres ut s’ om du ikke har forstått dommen. Hva sier bistandsadvokaten? 
Du bør og være obs på at det er lett å bli gjenkjent og folk lett kan finne dommen din på nettet. 
Så vil du ikke bli gjenkjent, og ikke driver med trolling, så anbefales du å ikke svare med i denne tråden. 

Anonymkode: cd33d...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...