Gjest Gjest_brud 03062006_* Skrevet 2. mars 2006 #1 Skrevet 2. mars 2006 Trenger igjen deres råd... :-D Vi skal ha fargene krem og mørkrød... Kremfarget duker, med mørkrød "tyllstoff" i midt... Jeg har nå sett 5 armede lysestaker i sølv til 60,- stk og vurderer sterkt å investere i noen til bryllup - middagsbord. Men passer det med sølvfarge til våre farger??? vi skal ha telys som bordkort til hver gjest - tenkte da å ha 1 femarmet til hver arm (E bord), samt 2 stk på hovedbord.... Blir disse 5 armede lysestakene for høye?? Er litt i tvil jeg... Alternativet er å kjøpe glass lysestaker som er litt høye fra Ikea - men de koster jo også 29,- stk....
Kvist Skrevet 2. mars 2006 #2 Skrevet 2. mars 2006 Syns godt du kan gå for sølvfarge til krem og rødt jeg. Og femarmede lysestaker er jo kjempestilig. Bare pass på at du ikke setter dem sånn at de fremtrer som små "bål" rett foran noens ansikt på bilder... Skal ha høye lys på vårt bord også, og med litt omtenksom plassering av gjester og lys har vi fått det til sånn at det ikke står høye lys rett foran eldre mennesker. Mange med dårlig syn liker ikke å se "rundt" et stearinlys...
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #3 Skrevet 2. mars 2006 I vårt bryllup var det store sølvlysestaker med mange armer. Det var kjempeflott. (tilhørte lokalet) Men disse var så høye at armene og lysene kom "over hodet" på folk og kun den tynne "foten" var i ansiktshøyde. Da fikk vi mye "pynt" uten å ha mye som skygget for samtale over bordet ol
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #4 Skrevet 2. mars 2006 Hei!Kan jeg spørre hvor du har funnet de lysestakene?Er også ute etter sånne men de er så dyre...
Lythande Skrevet 2. mars 2006 #5 Skrevet 2. mars 2006 Synes absolutt at sølv passer til mørkerødt og krem (har tenkt å kombinere det selv i vårt bryllup). Som det er nevnt høyere oppe kommer det helt an på høyden på lysestakene om det blir bra.
Gjest Gjest_SnartFru_* Skrevet 2. mars 2006 #6 Skrevet 2. mars 2006 Synes det høres kjempefint ut, jeg. Men det er lurt å passe på at de ikke er for høye, slik at de ikke hindrer gjestene å se hverandre over bordet!
Gjest Gjest_brud 03062006_* Skrevet 3. mars 2006 #7 Skrevet 3. mars 2006 Heisann...og takk for svar ... Lysestakene er nå innkjøpt - og jeg tror det blir kjempebra!!! :-D De er kjøpt på Dags marked her i Tønsberg - de har avdelinger flere steder i Vestfold... Takk for tilbakemeldinger.
Gjest Gjest_brud 03062006_* Skrevet 3. mars 2006 #8 Skrevet 3. mars 2006 Og... Glemte å skrive at de koster 59,90 - de har kampanje på disse nå...
Gjest Gjest_brud 03062006_* Skrevet 3. mars 2006 #10 Skrevet 3. mars 2006 Man kan se bildet på nettet - under www.dagsmarked.no - avis, og så "klikk på bildet.." der ser du bildet av den... :-D Helt fin - men du må sette den sammen selv da... Jeg kjøpte 5 igår...!!
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #11 Skrevet 3. mars 2006 Flere her som bekymrer seg for at skal være for høye.. Jeg vil påstå at problemet er om de er for lave. Et lys i seg selv er jo nesten høyt nok til å komme i ansiktshøyde. Poenget (slik jeg ser det) er å få lysestaker som er så høye at "problemet" kommer over ansiktshøyde. Skal man ha lysene lavere enn ansiktshøyde må man nesten gå for telys og kubbelys, da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå