AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #1 Del Skrevet 13. desember 2024 16 åringen skal kjøpe julegave til 2 kompiser. Jeg synes at han skal bruke sine egne på det. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 457c0...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #2 Del Skrevet 13. desember 2024 Hvor har han Inntekt fra, og hvor mye? Min på 16 har ikke jobb og vi hjelper med gaver til venner. Anonymkode: ef553...9bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #3 Del Skrevet 13. desember 2024 Som den over sier, har 16-åringen egne penger? Og har dere (penger å avse)? Det har noe å si hvilken priskategori de legger seg på også. Min jente på 13 betaler venninnegaver selv, men hun har masse sparepenger på konto. Ellers hadde jeg hjulpet til, så hun ikke hadde måttet stå utenfor gavegivingen i vennegjengen. Anonymkode: 154ed...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #4 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor har han Inntekt fra, og hvor mye? Min på 16 har ikke jobb og vi hjelper med gaver til venner. Anonymkode: ef553...9bb Han får 1000 kr fra oss i måneden. Bruker nesten ikke noe av det, så han har litt penger Anonymkode: 457c0...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 13. desember 2024 #5 Del Skrevet 13. desember 2024 Våres betalte venner gaver selv. Ofte bare noe småtteri. Pocket bok, godteri, hobby ting, caps osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #6 Del Skrevet 13. desember 2024 14-åringen får 1500 for å kjøpe til familie (foreldre og lillesøster) og venner. Hvordan han fordeler det er opp til ham, og om han vil kjøpe for mer så går det av egne penger. Han får 200 i uka til vanlig. Anonymkode: 88a17...3a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #7 Del Skrevet 14. desember 2024 Fikk penger av oss Anonymkode: 7b2fd...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #8 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): 16 åringen skal kjøpe julegave til 2 kompiser. Jeg synes at han skal bruke sine egne på det. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 457c0...4b8 her er mine 16 og 12 , de bruker sine egen i år, men hvis de ikke har penger betaler selvsagt vi,men begge har jobbet litt hjemme og hos besteforeldrene for og tjene penger selv, noe de ønsket, de fikk 1500 totalt, så har de 5 venner og kjærester og kjøpe til Anonymkode: dcbc7...54f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #9 Del Skrevet 14. desember 2024 Det må han bruke lommepengene sine til. Anonymkode: 24906...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #10 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor har han Inntekt fra, og hvor mye? Min på 16 har ikke jobb og vi hjelper med gaver til venner. Anonymkode: ef553...9bb Hva mener du «hvor har han inntekt fra?» Det er snakk om en ungdom på 16, ikke et barn på 6 år. Ønsker en ungdom å ha penger utover lommepenger så må hen legge en plan for inntjening. Hen kan ønske seg penger i gaver hen har nylig hatt en konfirmasjon som har generert penger, hen er gammel nok til å ha sommerjobb etc. Man gir ikke en 16-åring penger så hen kan gå og kjøpe noe til en venn/kjæreste. Har ungdommen ikke klart planlegge og legge til side penger til gaver i løpet av året så må hen ta konsekvensene av det - som er å fortelle venner/kjæreste at hen ikke har råd til gaver i år. Konsekvenser er ikke å «be mamma om penger» som var hen et barneskolebarn. Man lærer barn konsekvenser, og lar dem stå i det, fordi voksne som ikke godt tåler å stå i konsekvensene av sine valg ikke er ok mennesker. Og ufine voksne ønsker man jo aldri for sine barn at de skal bli, selv om man innser at store mengder barn kommer til å bli nettopp det. Anonymkode: ad07b...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #11 Del Skrevet 14. desember 2024 Våre ungdommer får penger av oss til å kjøpe gaver til venner. Anonymkode: 57683...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå