AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #1 Del Skrevet 13. desember 2024 Har noen her søkt på en internstilling der deres nåværende leder var ansvarlig for rekrutteringen, men opplevd at en annen fikk tilbudet? Hva var årsaken til dette, og hvordan håndterte dere situasjonen etterpå? Anonymkode: 00db0...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #2 Del Skrevet 13. desember 2024 Ikke jeg, men har observert sånt på tidligere arbeidsplasser. Det trenger ikke være deg eller kvalifikasjonene dine det er noe feil med, for å si det slik. Et sted fokuserte ledelsen på veldig ulike ting ulike ganger når de skulle ansette til samme stilling. En gang fokuserte de veldig på at det var positivt å rekruttere internt, og ansatte da også intern søker da de utlyste stilling. En annen gang senere var hovedfokus på at personen de ansatte skulle ha både utdanning og erfaring. De interne søkerne som da "kun" hadde god erfaring, falt da gjennom. Et annet tilfelle: En venninne av meg jobbet deltid et sted der de skulle ansatte fast ansatt fulltidsansatt. Hun søkte, men fikk ikke jobben, men fikk noen vage unnskyldninger for hvorfor. Så gikk det noen år, og nå er hun plutselig avdelingsleder samme sted. Det kan ofte være tilfeldigheter som avgjør hvem som får en stilling. Anonymkode: 09899...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #3 Del Skrevet 14. desember 2024 Opplevde det i jobben jeg har nå. Jeg begynte i jobben som vikar og søkte fast jobb etter 6 måneder. Da fikk en annen jobben. Jeg ba om begrunnelse og fikk til svar at det handlet om at vedkommende ble først tilbudt vikariat, slik at jeg kunne fått den faste jobben, men var ikke villig til å flytte til byen for et vikariat. Vedkommende hadde en kompetanse som var ønskelig og derfor fikk vedkommende tilbud om den faste jobben. Jeg skulle få i neste runde, før vikariatet mitt gikk ut. Det var litt kjipt, men en grei nok forklaring. Og jeg fikk fast jobb 3 måneder etterpå og jobber der fortsatt. Det er 11 år siden Anonymkode: 6eb22...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #4 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke jeg, men har observert sånt på tidligere arbeidsplasser. Det trenger ikke være deg eller kvalifikasjonene dine det er noe feil med, for å si det slik. Et sted fokuserte ledelsen på veldig ulike ting ulike ganger når de skulle ansette til samme stilling. En gang fokuserte de veldig på at det var positivt å rekruttere internt, og ansatte da også intern søker da de utlyste stilling. En annen gang senere var hovedfokus på at personen de ansatte skulle ha både utdanning og erfaring. De interne søkerne som da "kun" hadde god erfaring, falt da gjennom. Et annet tilfelle: En venninne av meg jobbet deltid et sted der de skulle ansatte fast ansatt fulltidsansatt. Hun søkte, men fikk ikke jobben, men fikk noen vage unnskyldninger for hvorfor. Så gikk det noen år, og nå er hun plutselig avdelingsleder samme sted. Det kan ofte være tilfeldigheter som avgjør hvem som får en stilling. Anonymkode: 09899...208 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Opplevde det i jobben jeg har nå. Jeg begynte i jobben som vikar og søkte fast jobb etter 6 måneder. Da fikk en annen jobben. Jeg ba om begrunnelse og fikk til svar at det handlet om at vedkommende ble først tilbudt vikariat, slik at jeg kunne fått den faste jobben, men var ikke villig til å flytte til byen for et vikariat. Vedkommende hadde en kompetanse som var ønskelig og derfor fikk vedkommende tilbud om den faste jobben. Jeg skulle få i neste runde, før vikariatet mitt gikk ut. Det var litt kjipt, men en grei nok forklaring. Og jeg fikk fast jobb 3 måneder etterpå og jobber der fortsatt. Det er 11 år siden Anonymkode: 6eb22...4ee Takk for svaret, det var en slags trøst for meg, selv om lederen sa at det ikke var min feil, bare at den andre personen har mer erfaring enn meg. Likevel havner jeg i en spiral av selvkritikk og føler meg ganske utilpass. TS Anonymkode: 00db0...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå