AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg kaller meg ikke for mamma, jeg sier ikke at hunden er barnet mitt, og jeg pleier ikke ellers å sammenligne barn og dyr. Jeg forstår hvorfor man har syktbarndager og jeg har ingenting i mot at jeg er med på å betale dette over skatteseddelen, selv om jeg skulle ønske vi dyreeiere også hadde en lovfestet rett (men riktignok ubetalt) til å være hjemme med dyr som er syke. MEN, jeg kjenner jeg blir irritert når to av kollegaene mine får sitte på hjemmekontor med lønn under planleggingsdagene til barna sine, som alle har passert første klasse for lengst, men jeg ikke får hjemmekontor når hunden min ble akutt syk «fordi vi i utgangspunktet ikke skal ha hjemmekontor og da ikke kan åpne opp for alskens grunner, for da vil det skli helt ut». men jeg fikk ta ut fri uten lønn da, med en god dose guilttripping på alt medarbeid det ville føre til (som det ikke ville gjort om jeg hadde fått ta hjemmekontor fordi jeg fint hadde løst alle arbeidspppgavene der!) Hvordan er det der dere jobber? Anonymkode: 6dc52...ad5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kaller meg ikke for mamma, jeg sier ikke at hunden er barnet mitt, og jeg pleier ikke ellers å sammenligne barn og dyr. Jeg forstår hvorfor man har syktbarndager og jeg har ingenting i mot at jeg er med på å betale dette over skatteseddelen, selv om jeg skulle ønske vi dyreeiere også hadde en lovfestet rett (men riktignok ubetalt) til å være hjemme med dyr som er syke. MEN, jeg kjenner jeg blir irritert når to av kollegaene mine får sitte på hjemmekontor med lønn under planleggingsdagene til barna sine, som alle har passert første klasse for lengst, men jeg ikke får hjemmekontor når hunden min ble akutt syk «fordi vi i utgangspunktet ikke skal ha hjemmekontor og da ikke kan åpne opp for alskens grunner, for da vil det skli helt ut». men jeg fikk ta ut fri uten lønn da, med en god dose guilttripping på alt medarbeid det ville føre til (som det ikke ville gjort om jeg hadde fått ta hjemmekontor fordi jeg fint hadde løst alle arbeidspppgavene der!) Hvordan er det der dere jobber? Anonymkode: 6dc52...ad5 Har fått betalt med lønn for å være hjemme da det var alvorlig. Men får ikke det fordi hunden har diaré liksom. Hadde det vært slik kultur, så hadde jeg ringt inn syk neste gang. Heller tatt en egenmelding, leder trenger ikke vite at det er hunden som er syk. Anonymkode: 5ba61...f93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Enig i at man burde få ha hjemmekontor når andre får ha det ved planleggingsdag. Det er sikkert mange barn som har vært «syke» når hunden eller katten har vært syk også. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Enig. Man kan faktisk ikke forlate et dyr som er sykt. Det er straffbart å ikke hjelpe dyret og er man borte hele dagen vet man jo ikke hvordan det utarter seg. Så hvis noen får hjemmekontor ved planleggingsdager, synes jeg man burde fått det i en slik situasjon også. Hadde jo ikke fungert på jobb uansett, får nok da gjort mer ved pcn hjemme og hunden under oppsyn. Jobber der man ikke har mulighet for hjemmekontor så er det jo fri uten lønn man må ta. Anonymkode: 29153...482 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Finnes vel ikke noe som heter sykt-dyr-dager. Er dyret til hinder for jobben, så bli kvitt det. Anonymkode: 9ef79...d06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Vi kjører 3:2-modellen hos oss. Så vi kan være på hjemmekontor to dager i uka hvis vi vil. Velger selv hvilke dager. Anonymkode: fb855...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg kaller meg ikke for mamma, jeg sier ikke at hunden er barnet mitt, og jeg pleier ikke ellers å sammenligne barn og dyr. Jeg forstår hvorfor man har syktbarndager og jeg har ingenting i mot at jeg er med på å betale dette over skatteseddelen, selv om jeg skulle ønske vi dyreeiere også hadde en lovfestet rett (men riktignok ubetalt) til å være hjemme med dyr som er syke. MEN, jeg kjenner jeg blir irritert når to av kollegaene mine får sitte på hjemmekontor med lønn under planleggingsdagene til barna sine, som alle har passert første klasse for lengst, men jeg ikke får hjemmekontor når hunden min ble akutt syk «fordi vi i utgangspunktet ikke skal ha hjemmekontor og da ikke kan åpne opp for alskens grunner, for da vil det skli helt ut». men jeg fikk ta ut fri uten lønn da, med en god dose guilttripping på alt medarbeid det ville føre til (som det ikke ville gjort om jeg hadde fått ta hjemmekontor fordi jeg fint hadde løst alle arbeidspppgavene der!) Hvordan er det der dere jobber? Anonymkode: 6dc52...ad5 Jeg har mulighet til hjemmekontor når hunden min er syk, så fremst jeg ikke har møter som jeg må være med på. har og mulighet til å bruke avspasering, for å følge hunden min til dyrlege osv. i år ble hunden min veldig syk og måtte ha medisin 12 ganger i døgnet. Da fikk jeg hjemmekontor mesteparten av uken og hadde han med på kontoret de dagene jeg hadde møter. Anonymkode: 5adad...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Fordi staten anser kjæledyrehold som intet annet enn en hobby/fritidssyssel, dessverre. Og det kan jeg jo forstå, men det er synd at det ikke er mye spillerom for slikt på en jobb. Vi bruker store deler av livet vårt på en arbeidsplass, så det er synd at vi ikke har greid å gjøre det mer åpent for at hverdagen tar plass av og til....annet enn for småbarnsforeldre og barneskoleforeldre. Men er man heldig, har man dyreelskere som kollegaer/ledere, og da er det gjerne mye mer rom for forståelse. Anonymkode: 911e6...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tenker at arbeidsgivere med fordel kan være fleksible og tilby hjemmekontor om det faktisk er mulighet for det. Om de med unger kan ha hjemmekontor, så kan også de med hund/katt etc ha det ved sykdom. Så lenge jobben er av den art at den kan gjøres like bra hjemme som på arbeidsstedet, vil arbeidsgiver også tjene på det i lengden. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): «fordi vi i utgangspunktet ikke skal ha hjemmekontor og da ikke kan åpne opp for alskens grunner, for da vil det skli helt ut». Her har jo arbeidsgiver allerede åpnet for det ved å la de med disse (eldre?) barna ha hjemmekontor.... Anonymkode: d8a0b...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Finnes vel ikke noe som heter sykt-dyr-dager. Er dyret til hinder for jobben, så bli kvitt det. Anonymkode: 9ef79...d06 Hun skrev ganske klart at hun forstod godt at hun ikke har krav på sykt dyr dag, og at hun forstår forskjellen. Men hvorfor skal hun ikke kunne ta hjemmekontor om det går greit i forhold til arbeidsoppgavene? Det er ekstremt dårlig ledelse. Hos meg får folk frihet under ansvar. Vær gjerne hjemme med syk hund eller tenåring, men gjør jobben din. Som leder får jeg mye mer igjen for det når jeg trenger at de ansatte stiller opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Min job tilbyr ikke hjemekontor i noen situasjon, men jeg synes det høres uretferdig ut at det tilbys med planlegingsdager og ikke alvorlig syke dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Et dyr er ikke en potensiell fremtidig skatteyter. Anonymkode: 6dc3a...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er heldig og jobber et sted der jeg får lov til å ha hjemmekontor for å fikse ting som veterinær, og annet av ting som skjer hjemme av folk som skal komme å gjøre noe. Men synes det er trist å tenke på at det ikke er en slags norm at man skal kunne ta vare på et sykt dyr. Det er strengt tatt loven å hjelpe syke dyr, men ingen legger opp til å følge loven i forhold til jobb. Og et sykt dyr koster fort mye, selv med forsikring, så man ønsker jo ikke å måtte ta ulønnet akkurat heller 😅 At man kunne fått noe slags støtte, det hadde vært veldig greit. Men skjer jo aldri det. Anonymkode: f53cd...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Et dyr er ikke en potensiell fremtidig skatteyter. Anonymkode: 6dc3a...252 Nei, men dyr har en positiv effekt på menneskers mentale helse. Da jeg var i en vanskelig situasjon, dekket NAV hundens akutte operasjon som kostet flere tusen fordi de regnet med at min mentale helse var knyttet til helsen til hunden min- og det til tross for at jeg aldri hadde nevnt at jeg hadde hunder under mine møter med nav. Å holde kjæledyr har en positiv effekt på oss, og derfor også samfunnet. Det er derfor logisk at folk skal kunne ta vare på sine kjæledyr når de er syke. Anonymkode: 74e05...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå