AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei jeg har en kollega som er syk nesten hver uke. Vi har en jobb der vi er veldig avhengig av hverandre og om en er borte så blir det mer og gjøre for oss andre. Det blir ikke satt inn vikarer. Hun er ikke fast tilsatt, men har en midlertidig stilling. Hun har nesten hele tiden vært mye syk. Jeg har sagt til leder at jeg nå synes det har blitt mye og jeg har sagt at jeg er sliten og synes kanskje vi burde tenke på om hun kan fortsette. Men styrer mener at hun fungerer så bra når hun er der at det blir vanskelig. Dette er ikke en stilling som man trenger noen utdannelse for og jeg er sikker på at vi hadde fått noen som ville ha den jobber(selv om det ikke blir fast ansettelse). Jeg begynner og bli litt opp i årene, så ser liksom ikke får meg å søke ny jobb. Men hvor mye skal man tåle??? Jeg sliter selv med kroppen og den blir værre når man ikke har det personale man skal. Jeg er selv nesten aldri borte fra jobb. Men det virker som om min medarbeider har liten tålegrense får når hun skal være hjemme. Hva gjør man? Har prøvd og snakke med sjefen, men virker som om hun ikke hører på meg. Men jeg har lyst og trives på jobb og ha det bra...... Anonymkode: 0632b...ad8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Gjør din jobb, ikke kollegaens. Fortsett å gi tilbakemelding om behovet for at noen utfører jobben. Meld eventuelt avvik. Dette er et ledelsesproblem. Anonymkode: 05664...abd 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gjør din jobb, ikke kollegaens. Fortsett å gi tilbakemelding om behovet for at noen utfører jobben. Meld eventuelt avvik. Dette er et ledelsesproblem. Anonymkode: 05664...abd Denne jobben kan ikke legges vekk til en annen dag, jobber med mennesker. Så om en er vekk blir det mer å gjøre på oss andre. Ja vet det er et ledelseproblem, men er lettere for sjefen og ikke gjøre noe med det. Anonymkode: 0632b...ad8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Har en slik kollega også. Det er utrolig irriterende og frustrerende. Nesten hver uke er denne personen borte. Det begynner å tære veldig. Anonymkode: 86e98...52c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei jeg har en kollega som er syk nesten hver uke. Vi har en jobb der vi er veldig avhengig av hverandre og om en er borte så blir det mer og gjøre for oss andre. Det blir ikke satt inn vikarer. Hun er ikke fast tilsatt, men har en midlertidig stilling. Hun har nesten hele tiden vært mye syk. Jeg har sagt til leder at jeg nå synes det har blitt mye og jeg har sagt at jeg er sliten og synes kanskje vi burde tenke på om hun kan fortsette. Men styrer mener at hun fungerer så bra når hun er der at det blir vanskelig. Dette er ikke en stilling som man trenger noen utdannelse for og jeg er sikker på at vi hadde fått noen som ville ha den jobber(selv om det ikke blir fast ansettelse). Jeg begynner og bli litt opp i årene, så ser liksom ikke får meg å søke ny jobb. Men hvor mye skal man tåle??? Jeg sliter selv med kroppen og den blir værre når man ikke har det personale man skal. Jeg er selv nesten aldri borte fra jobb. Men det virker som om min medarbeider har liten tålegrense får når hun skal være hjemme. Hva gjør man? Har prøvd og snakke med sjefen, men virker som om hun ikke hører på meg. Men jeg har lyst og trives på jobb og ha det bra...... Anonymkode: 0632b...ad8 Er noen borte hver uke eller annen hver uke, så må de ha legemeldt sykefravær. Da er hun ikke bare litt pjusk eller psyk, men syk. Hva som feiler henne angår deg ikke, så du skal la dette ligge, eller gå og finne deg en annen jobb. Det er de to alternativene du har. Anonymkode: 5550a...77b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Denne jobben kan ikke legges vekk til en annen dag, jobber med mennesker. Anonymkode: 0632b...ad8 Joda, det bare føles fælt. Fordi det går utover folk. Fortsatt lederansvar. Anonymkode: 05664...abd 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Så lenge hun har avklart fraværet med med lege, sjefen og evt Nav, så er det ikke hennes ansvar at dere er underbemannet og overarbeidet. Man kan heller ikke bare si opp folk fordi de er syke. Det kan først skje etter et helt års sykemelding. Du må fortsette å si ifra og melde avvik, og dersom det ikke nytter og du ikke klarer mer, så må du ta ansvar for egen helse og bytte jobb. Du har ingenting med den andre ansatte og hennes helse og arbeidssituasjon å gjøre. Anonymkode: e7630...ca0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge hun har avklart fraværet med med lege, sjefen og evt Nav, så er det ikke hennes ansvar at dere er underbemannet og overarbeidet. Man kan heller ikke bare si opp folk fordi de er syke. Det kan først skje etter et helt års sykemelding. Du må fortsette å si ifra og melde avvik, og dersom det ikke nytter og du ikke klarer mer, så må du ta ansvar for egen helse og bytte jobb. Du har ingenting med den andre ansatte og hennes helse og arbeidssituasjon å gjøre. Anonymkode: e7630...ca0 Hun er midlertidig ansatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hei jeg har en kollega som er syk nesten hver uke. Vi har en jobb der vi er veldig avhengig av hverandre og om en er borte så blir det mer og gjøre for oss andre. Det blir ikke satt inn vikarer. Hun er ikke fast tilsatt, men har en midlertidig stilling. Hun har nesten hele tiden vært mye syk. Jeg har sagt til leder at jeg nå synes det har blitt mye og jeg har sagt at jeg er sliten og synes kanskje vi burde tenke på om hun kan fortsette. Men styrer mener at hun fungerer så bra når hun er der at det blir vanskelig. Dette er ikke en stilling som man trenger noen utdannelse for og jeg er sikker på at vi hadde fått noen som ville ha den jobber(selv om det ikke blir fast ansettelse). Jeg begynner og bli litt opp i årene, så ser liksom ikke får meg å søke ny jobb. Men hvor mye skal man tåle??? Jeg sliter selv med kroppen og den blir værre når man ikke har det personale man skal. Jeg er selv nesten aldri borte fra jobb. Men det virker som om min medarbeider har liten tålegrense får når hun skal være hjemme. Hva gjør man? Har prøvd og snakke med sjefen, men virker som om hun ikke hører på meg. Men jeg har lyst og trives på jobb og ha det bra...... Anonymkode: 0632b...ad8 Prøv å bytte vakter så du slipper å være på jobb når hun jobber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milea8 Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Jeg ser problemstillingen din. Og ja, det er slitsomt at det går utover deg i dette tilfellet. Men ALLE kan bli syke, ha SYKE barn etc. At leder ikke setter inn vikarer er ikke noe du kan gjøre noe med, og helt ærlig så er det heller ikke din sak at personen er syk etc. Enten så må du ta deg sammen, ellers så må du finne noe annet å gjøre om det er så slitsomt for deg. Dette er sesongen for sykdom, så jeg tenker du burde holde deg for god til å legge deg opp i hvem som er syke. Hadde du likt om noen hadde kommentert dette om du var syk eller bort fra jobb.? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Har dere ikke et avvikssystem dere kan skrive i? For om denne personen er så mye borte at det blir ekstra belastning på dere, må det vel føre til avvik? Der hadde jeg skrevet så blekket hadde sprutet. Og om du blir så sliten, da er det vel innafor at du også er borte fra jobb for å hente deg inn slik at du ikke kjører deg seg i veggen og ender opp som utbrent? Og ikke gjør kollegaens jobb. Javel, dere jobber med mennesker, men da må de få lavere kvalitet eller mindre av hva dere enn måtte gjøre. Avvik avvik avvik Anonymkode: 0b404...6f4 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Akkurat nå i desember er faktisk hele teamet mitt syke med influensa. Det er mycoplasma. Ringte hjem, fam bor på andre siden av landet. Hva skjedde der? De hadde mycoplasma. Det er overalt. uansett ledelsen må ansette noen. Anonymkode: 8d9c6...ac6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Meld deg syk du også. Da får nok pipa en annen lyd. Anonymkode: 6dbb1...369 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salibali Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Då skriver du rett og slett avvik. Holdningen din syns jeg er forkastelig. Kollegaen din kan ha problemer du ikke vet om. Jeg er selv sykepleier, og avvik må skrives. Prioriter det mest nødvendige, så skriver dere avvik på resten. Så "enkelt" er det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Milea8 skrev (26 minutter siden): Jeg ser problemstillingen din. Og ja, det er slitsomt at det går utover deg i dette tilfellet. Men ALLE kan bli syke, ha SYKE barn etc. At leder ikke setter inn vikarer er ikke noe du kan gjøre noe med, og helt ærlig så er det heller ikke din sak at personen er syk etc. Enten så må du ta deg sammen, ellers så må du finne noe annet å gjøre om det er så slitsomt for deg. Dette er sesongen for sykdom, så jeg tenker du burde holde deg for god til å legge deg opp i hvem som er syke. Hadde du likt om noen hadde kommentert dette om du var syk eller bort fra jobb.? Du mener altså det er ts som er problemet. Ikke medarbeideren som er syk kontinuerlig i en lang periode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde gått til sjefen og sagt at om ikke dere bytter henne ut så slutter jeg. Begyn å søk andre jobber 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Rucula skrev (28 minutter siden): Hun er midlertidig ansatt. Og så? Man har rettigheter som midlertidig ansatt også, og det inkluderer også at man ikke kan sies opp ved sykdom så lenge man er på kontrakt. https://www.arbeidstilsynet.no/lonn-og-ansettelse/ansettelse/midlertidig-ansettelse/ Anonymkode: e7630...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og så? Man har rettigheter som midlertidig ansatt også, og det inkluderer også at man ikke kan sies opp ved sykdom så lenge man er på kontrakt. https://www.arbeidstilsynet.no/lonn-og-ansettelse/ansettelse/midlertidig-ansettelse/ Anonymkode: e7630...ca0 Nei det skjønner jeg men man trenger ikke å forlenge kontrakten! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Rucula skrev (4 minutter siden): Du mener altså det er ts som er problemet. Ikke medarbeideren som er syk kontinuerlig i en lang periode Problemet er ledelsen. Anonymkode: 7bd21...a12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Salibali skrev (7 minutter siden): Då skriver du rett og slett avvik. Holdningen din syns jeg er forkastelig. Kollegaen din kan ha problemer du ikke vet om. Jeg er selv sykepleier, og avvik må skrives. Prioriter det mest nødvendige, så skriver dere avvik på resten. Så "enkelt" er det! Ja ja da får jeg prioritere vekk og skifte bleier da. er ikke alltid man kan prioritere vekk ting. Anonymkode: 0632b...ad8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå