Gå til innhold

Hva tenker dere om lønnsomheten på disse leilighetene?

Nutz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor kan de umulig stige i verdi? 

Det første som slår meg er at det er snakk om store boliger (200-300kvm), med luksus fasiliteter og utførelse. Kvm prisen er jo igrunnen ikke så værst. 

Anonymkode: e4bdb...e7c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kan de umulig stige i verdi? 

Det første som slår meg er at det er snakk om store boliger (200-300kvm), med luksus fasiliteter og utførelse. Kvm prisen er jo igrunnen ikke så værst. 

Jeg tenker det er få som kjøper noe i denne prisklassen og de som først har den slags penger ønsker sannsynligvis å bo i et litt mer fasjonabelt strøk. Tåsen er ikke noe spesielt fancy hvis du forstår hva jeg mener.

For 50 mill kan du få kjøpt et hus med egen hage eller en leilighet på Frogner eller Holmenkollen. Hvilket klientell kjøper leilighet på tåsen til 50 mill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nutz skrev (1 time siden):

For 50 mill kan du få kjøpt et hus med egen hage eller en leilighet på Frogner eller Holmenkollen. Hvilket klientell kjøper leilighet på tåsen til 50 mill?

De som er ferdige med hus og hage og ikke vil bo i sentrum.

Anonymkode: fdb98...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nutz skrev (1 time siden):

Jeg tenker det er få som kjøper noe i denne prisklassen og de som først har den slags penger ønsker sannsynligvis å bo i et litt mer fasjonabelt strøk. Tåsen er ikke noe spesielt fancy hvis du forstår hva jeg mener.

Som sagt, kvm prisen er jo ikke egentlig hårreisende. De har med andre ord heller ikke tatt seg betalt som om Tåsen var Frogner. 

Klientellet kan jo vær alt fra A til Å, fin investerings mulighet. Utleie, film/tv prod, folk som ikke er interessert i å sulle rundt i hagen hele dagen eller gå i trapper - men fortsatt ha tilgang på over 900 kvm i tillegg til egen boenhet på 200-300kvm. Osv... 

Er jo heller ikke akkurat et masse produsert prosjektet - de er ikke avhengig av å selge flere titalls enheter. De er bare avhengig av et par rette kjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange voksne, pengesterke kjøpere i Oslo. Som er ferdig med villa, barna er voksne for lengst, og de ønsker en stor og moderne leilighet uten vedlikeholdsbehov, og som kan trygt stå tom mens de er i Frankrike i sin andre bolig. 

Anonymkode: cc938...7bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det et poeng at de skal stige i verdi? Folk som har så mye penger kjøper for å bo, ikke fordi de tror de skal tjene penger på det, sånn som Ola Dunk gjør.

Jeg hadde ikke sagt nei til en sånn leilighet hvis jeg hadde vært 60+ og ønsket å bo i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nutz skrev (2 timer siden):

Nå er ikke dette Tåsen, men om det så var så er Tåsen Hageby er det jo populært. Det er uendelig mye mer sentralt enn Holmenkollen. Er det ikke nesten 200 000 nordmenn som har 10 millioner i formue? Det er mange titalls tusen mennesker som er aktuelle for disse leilighetene.

Anonymkode: 6ecb5...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...