AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:49 #21 Del Skrevet lørdag kl 15:49 Brunello skrev (18 timer siden): Nei, for mange av de som kommer er ikke vegetarianere eller veganere, og veldig mange av de vil tenke som meg. Så å servere vegetar eller vegansk mat vil i svært mange tilfeller slå dårlig ut. Jeg regner med at du også har lest en del av de mange trådene som handler om dette. Rundt 50% av de som svarer ville ikke kommet i juleselskap uten kjøtt. Så dårlig forslag. Jo det er fullstendig irrelevant hva du mener eller de 50 prosentene(som du hevder, men garantert ikke kan gi noe kilde på) andre her på KG ikke vil spise da trådstarter skriver helt tydelig at gjestene er mennesker som enten spiser alt, er vegetarianere eller pescatarianere. Anonymkode: f15a2...f82 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:59 #22 Del Skrevet lørdag kl 15:59 Skal feire jul på sørlandet i år og der har noen tradisjon i å spise torsk med poteter på juleaften. Det er godt det og😄 Anonymkode: c8a3e...ec4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet lørdag kl 16:20 #23 Del Skrevet lørdag kl 16:20 Portugiserne spiser gjerne klippfisk til jul. Her er en oppskrift: Portugisisk juletorsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:44 #24 Del Skrevet lørdag kl 16:44 Etter rådene i tråden ville jeg satt fisk, nøttestek, saus og div grønnsaker og poteter på bordet, slik at alle kan velge det de vil ha. Anonymkode: 12125...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet lørdag kl 17:10 #25 Del Skrevet lørdag kl 17:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo det er fullstendig irrelevant hva du mener eller de 50 prosentene(som du hevder, men garantert ikke kan gi noe kilde på) andre her på KG ikke vil spise da trådstarter skriver helt tydelig at gjestene er mennesker som enten spiser alt, er vegetarianere eller pescatarianere. Anonymkode: f15a2...f82 Nei, det er det ikke. Jeg representerer gruppen altspisende, som har vegetar en dag i uken, men hadde blitt veldig skuffa om det var vegetar på julaften. Og jeg er absolutt ikke alene om det. Om det er 40, 50 eller 60% som svarer det i trådene her inne er irrelevant. Det er en signifikant andel av befolkningen som hadde blitt regelrett mannevonde om de kom et sted på julaften og det ble servert vegetar. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:16 #26 Del Skrevet lørdag kl 17:16 Bak en stor ørret i ovnen med masse godt tilbehør 😊 Anonymkode: 7ee05...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet lørdag kl 19:51 #27 Del Skrevet lørdag kl 19:51 Stekt kalkunbryst eller andebryst for de som ikke er vegetarianere. Det er veldig praktisk, det blir så mye rester til overs med en hel fugl. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet lørdag kl 21:24 #28 Del Skrevet lørdag kl 21:24 Italienerene spiser stort sett fisk og vegetar julaften. Gjerne flere små retter. Her er en side som har samlet mange klassiske juleretter, jeg skumleste nå og fant bare et par med kjøtt, og da som tilbehør/topping. Det er desserter også. Kanskje du finner noen gode ideer her? https://www.lacucinaitaliana.it/galleries/gait79144/ Bildene sier jo en del, og en oversetter gir deg resten om du ikke leser italiensk. Det blir fort mer "fest" over måltidet med flere retter. Og hvis det er ting som enten kan stå i ovnen uten å passes så veldig på, eller er kaldt og kan legges opp på forhånd er det jo ikke så mye pes å servere flere retter. Da er det også lettere å få mer variasjon og kanskje treffe smaken til flere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:59 #29 Del Skrevet lørdag kl 22:59 Brunello skrev (5 timer siden): Nei, det er det ikke. Jeg representerer gruppen altspisende, som har vegetar en dag i uken, men hadde blitt veldig skuffa om det var vegetar på julaften. Og jeg er absolutt ikke alene om det. Om det er 40, 50 eller 60% som svarer det i trådene her inne er irrelevant. Det er en signifikant andel av befolkningen som hadde blitt regelrett mannevonde om de kom et sted på julaften og det ble servert vegetar. Jeg er ganske sikker på ts hadde vært klar over det hvis hun hadde hatt en sånn person som deg i sin omgangskrets. Anonymkode: f15a2...f82 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:29 #30 Del Skrevet i går, 01:29 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ganske sikker på ts hadde vært klar over det hvis hun hadde hatt en sånn person som deg i sin omgangskrets. Anonymkode: f15a2...f82 Du mener at den familien som aldri har tatt hensyn til TS på julaften (som jeg leser som at de MÅ ha ribbe og at vegetar er utelukket) vil synes at det er helt greit med vegetar på julaften? OK... Jeg synes at det høres veldig ut som at TS har en familie som kommer til å bli veldig skuffet hvis de ikke får ribbe på julaften. Anonymkode: 5bf64...1a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #31 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du mener at den familien som aldri har tatt hensyn til TS på julaften (som jeg leser som at de MÅ ha ribbe og at vegetar er utelukket) vil synes at det er helt greit med vegetar på julaften? OK... Jeg synes at det høres veldig ut som at TS har en familie som kommer til å bli veldig skuffet hvis de ikke får ribbe på julaften. Anonymkode: 5bf64...1a0 De vet jo at hun er pescetarianer, så de kan ikke bli så veldig overrasket over at de ikke får servert ribbe. Jeg syns kombinasjonen kveite og flaskegresskar høres nydelig ut. Anonymkode: 7e1dd...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #32 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du mener at den familien som aldri har tatt hensyn til TS på julaften (som jeg leser som at de MÅ ha ribbe og at vegetar er utelukket) vil synes at det er helt greit med vegetar på julaften? OK... Jeg synes at det høres veldig ut som at TS har en familie som kommer til å bli veldig skuffet hvis de ikke får ribbe på julaften. Anonymkode: 5bf64...1a0 Slutt og legg ordet munnen på folk er du snill det er en veldig dårlig egenskap. Nå vet familien til ts at hun ikke spiser ribbe så om de blir skuffet er det faktisk deres problem.Og det er ingen som tvinger de til å takke ja til invitasjonen så om hele deres verden går under om de ikke får spist gris på julaften så kan de bare bli hjemme. Anonymkode: f15a2...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #33 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 20.14): Jeg er pescetarianer og spiser derfor bare fisk. Anonymkode: be9a1...22c Kjedelig å bare spise fisk, da... Det du egentlig mente var vel at du ikke spiser kjøtt, men du spiser fisk. I tillegg til grønnsaker osv. Da kan du jo spise tilbehøret til de andre sin middag eller lage noe fisk, nøttestek eller lignende, ja. Anonymkode: 28b7b...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 17 timer siden #34 Del Skrevet 17 timer siden Ryddet for brukerangrep og avsporinger. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16 timer siden #35 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er ganske sikker på ts hadde vært klar over det hvis hun hadde hatt en sånn person som deg i sin omgangskrets. Anonymkode: f15a2...f82 Hvorfor tror du det? Hadde alle vært klar over sine gjesters holdninger til mat, hadde vi ikke fått alle de morsomme historiene her inne om hvor ille det var på besøk hos søster grunnet maten som ble servert eller hvor dust svigerinnen er som skal servere det hun planlegger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå