AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Er en dag inn i ferien. Og er allerede rastløs, samtidig som jeg ble frisk fra utbrenthet for halvt år siden. Startet opp igjen gradvis på studier, det har gått greit men veldig humpete. Så jeg har valgt å ha fri hele julen for å lade. Men problemet er at jeg klarer ikke ta pauser (derfor jeg ble syk da). Nå er jeg der hvor jeg vurderer smått å finne problemstilling og starte på bachelor oppgaven. Noe i meg sier det er dårlig ide, at jeg heller burde fokusere på å være med familien og hente meg inn igjen. Jeg tror egentlig grunnen er at jeg synes det er ubehagelig å ha fri, fordi jeg får så tankekjør og er generelt urolig, samtidig som jeg ikke har kapasitet til å ha jobb akkurat nå. Da jeg måtte gi meg på eksamen nå pga. kroppen sa totalt stopp. Men nå har jeg landa og vil gjøre noe produktivt. Og jeg får jo et forsprang inn i neste semester der jeg kan starte rolig igjen. Så, er det dårlig eller en god ide å starte smått, men gradvis på bacheloroppgaven? Anonymkode: 7a733...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Du bør droppe tanker om bacheloroppgave og heller få hjelp til å takle tankekjør og uro. Alt annet blir bare en avledning fra ditt egentlige problem. Anonymkode: d3e73...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Har du fått veileder til bacheloroppgaven da? Og er hen tilgjengelig nå før jul? Du må for all del ikke begynne å skrive før du har fått godkjent problemstilling, metode, etc., plutselig har du gjort masse unødvendig jobb som du ikke får bruk for Anonymkode: e49ad...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Finn på noe annent. Organiser sokkeskuffen din, vask leiligheten, dra på joggetur, les en tjukk roman, lag mat til familien, bak noen julekaker, spill et brettspill osv . Hverdagen kommer fort nok igjen! Anonymkode: 9f1bb...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er litt som deg, minus utbrent. Bare litt for flink til tankekjør og jeg har vært student et par år nå. I juleferien og sommerferien forbereder jeg meg til neste semester ved å låne (kjøpe dersom pensumliste er klar, låne ut fra fjorårets pensumliste hvis ikke klar) litteratur, lese, gjerne søke opp tidligere eksamensoppgaver, og ja - jeg hadde tenkt ut flere alternativ til semester/bachelor/masteroppgave i forkant av når det skulle skrives, men jeg begynte ikke å skrive disse før problemstilling var godtatt. Jeg hadde dog mange notat om mulige problemstillinger og notert meg litteratur som jeg hadde lest som kunne brukes i forkant. I realfag leste jeg litt og gjorde oppgaver i forkant av semesteret. Det å forberede meg ga meg litt indre ro fra tankekjør, distraherte meg litt når jeg trengte det, men det var ikke så målrettet eller formelt. Jeg lærte mye teori før forelesninger og det ga meg mer avslappa semestere og formler, teori og litteratur fikk modnes litt, så jeg liker å tro at den innsatsen gjorde en forskjell i resultatene mine. Man kan starte uten å starte! Liksom. Og egentlig uten press, hvis man bare leser fag fordi man er nysgjerrig på neste emner man skal studere. Eller kanskje lese om metoder eller lignende. Anonymkode: aaf5c...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Du sier det egentlig litt selv, og du kjenner deg selv best. Men jeg tror i hvert fall heller ikke det er lurt å begynne på bachelor-oppgaven. Ellers kan jeg kjenne meg igjen. Jeg hadde tenkt det skulle være deilig å bli ferdig med siste eksamen, men dagen etter at den var levert, skyllet en bølge med sorg og bekymring for en nær meg som er alvorlig syk over meg, og jeg satte i gang med pensum for neste vårsemesteret for å distrahere meg selv. Det som hjelper for at jeg skal legge det fra meg, og få litt bukt med uroen i kroppen er å trene. Jeg jogger utendørs. Da får jeg faktisk sove etterpå. Anonymkode: c7458...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Du kan lage rammen på oppgaven, søke etter artikler og samle dem i mapper og mange andre nyttige ting Anonymkode: f11a0...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #8 Del Skrevet 43 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du fått veileder til bacheloroppgaven da? Og er hen tilgjengelig nå før jul? Du må for all del ikke begynne å skrive før du har fått godkjent problemstilling, metode, etc., plutselig har du gjort masse unødvendig jobb som du ikke får bruk for Anonymkode: e49ad...23d Jeg hadde ikke vært tilgjengelig for veiledning på kort varsel nå før jul, det er i alle fall sikkert! Anonymkode: 7d763...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #9 Del Skrevet 41 minutter siden Du er nettopp friskmeldt etter utbrenthet, og klarer ikke nå ha noen fridager? Det er et enormt rødt flagg spør du meg, du er IKKE frisk fra utbrentheten. Anonymkode: b0b91...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå