Gå til innhold

Hva slags sko går dere med i snøværet?

Anbefalte innlegg

Gjest Føler ikke meg lekker på bena&#3
Skrevet

Hei,

Jeg var en tur innom diverse skobutikker igår, og ser at det er en del lekre støvletter med høye heler som preger butikkbildet. Som sagt er sko en del av helheten. Men hvordan i all verden klarer dere å gå med disse fancy støvlettene i dette været? Jeg er en som bruker offentlig transport til jobben daglig, og har et stykke å gå også. Ikke søren om jeg klarer å rekke toget med slike sko :ler:

Så derfor er jeg nødt til å gå med sånne stygge vinterstøvler med litt kilehæl :forvirret:

Lurer på hva slags sko dere som benytter dere av offentlig transport bruker? Føler dere lekre?

Gleder meg til snøen er borte jeg, da skal jeg kjøpe meg fine sko igjen :) Og ikke råd meg til å bruke flate sko, jeg rekker bare 158 cm over bakken :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg rekker 150cm over bakken , og har samme problem ;) føler ikke noe smart i vinter sko, når andre kommer trippende på høye heler :ler: Har fullt av støvletter som venter på meg i gangen BARE DENNE DRITT SNØEN FORSVINNER :frustrert:

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av Freckles
Skrevet (endret)

Høye hæler har jeg gitt opp på dette føret. Prøvde å gå til butikken i et par støvletter med stiletthæl en dag her. Det var ikke noen suksess...

Har et par klumpete stygge sko som jeg bruker når føret er sånn som nå. Og når det har vært på det værste med snøfall har jeg faktisk brukt støvler med ullsokker i for å unngå å bli søkkvåt. Lave sko fungerer jo heller ikke når en må vasse i snø til langt oppover beina. Gleder meg til vår og bare veier!

Endret av Beam
Gjest allium
Skrevet

Det er deilig å ha blitt gammel kjerring. Nå går jeg i det som er behagelig for meg selv, og gir blaffen i hva andre synes.

Så nå har jeg langt ullundertøy, og Sorel støvler. Er god og varm, og plages ikke av vinterværet.

Skrevet

Dersom jeg bare skal frem og tilbake til butikken eller småting her og der bruker jeg vintersko... T. Hilfiger snø...støvler....whatever

Men hvis jeg skal på cafe i byen med venninner, eller shopping eller sånn så er det bare støvletter med høye hæler som gjelder. Var en dag jeg følte meg litt slapp, og ikke orka og freshe meg opp når jeg dro til byen, og det var helt jævlig!! Vil mye heller skli rundt og kanskje til og med tryne litt, enn å gå rundt og føle meg som en dverg... Er også bare 158!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg går med vintersko, med grov såle. Med hodet hevet- det er vinter for pokker!

Skrevet
Jeg går med vintersko, med grov såle. Med hodet hevet- det er vinter for pokker!

:enig:

Skrevet

Skulle ønske jeg klarte å tenke sånn.... Men jeg tenker heller ikke " Jeg går med snekkerbukse...jeg er gravid for pokker"

Gjest gjest1
Skrevet

Nå kjører ikke jeg kollektivt, men jeg skuffer snø, måker bilen og vasser meg fram til barnehage og SFo i støvletter eller sneakers. Ikke pokker om jeg tar på meg stygge vinterstøvler. :frustrert:

Skrevet
Nå kjører ikke jeg kollektivt, men jeg skuffer snø, måker bilen og vasser meg fram til barnehage og SFo i støvletter eller sneakers. Ikke pokker om jeg tar på meg stygge vinterstøvler.  :frustrert:

That's the spirit!! :)

Skrevet

Jeg er også bare 158, men det er da sjelden jeg går rundt og føler meg som en dverg (selv om jeg går med lave hæler)!

Og det er vel ikke noe teitere enn kvinnemennesker som glir/tryner/står stille og vifter med armene osv ute i slikt vær som det er nå pga skoene. Ja, litt krast kanskje, men man må jo kle seg etter forholdene. Spesielt på føttene - synes nå jeg da. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 156 høy. Da jeg var 16 hadde jeg ikke et eneste par sko med under 10 cm såle - og følte meg fremdeles liten.

Nå er jeg 23 og føler meg minst like høy som mennene rundt meg, selv i joggesko. Det viktigste er å TENKE seg høy :sjarmor:

Forøvrig blir sikkert de støvlettene endel mindre glatte om du monterer sånne lekre brodder som gamle menn bruker på dem ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er også bare 158, men det er da sjelden jeg går rundt og føler meg som en dverg (selv om jeg går med lave hæler)!

Og det er vel ikke noe teitere enn kvinnemennesker som glir/tryner/står stille og vifter med armene osv ute i slikt vær som det er nå pga skoene. Ja, litt krast kanskje, men man må jo kle seg etter forholdene. Spesielt på føttene - synes nå jeg da. :)

Signerer denne.

Jeg bruker vintersko om vinteren. Skjønner meg ikke på de som vasser i snø til knærne med høyhælte sko eller joggesko. :roll:

Skrevet

Jeg har skoletter med høye hæler stående på jobb som jeg bruker på jobb. Ute brukes mine fantastisk gode Timberland vinterstøvler, knehøye med snøring. Kuule støvletter blir gjerne stygge/ødelagt av salt og våt snø om vinteren.*

* Nå vil jo mange sikkert si at det er jo ibare et argument for å kjøpe nye støvletter/sko, men jeg gjør det uansett, jeg, selv om de gamle ikke blir ødelagt :)

Skrevet

Jeg hater og fryse, og derfor kler jeg skikkelig på meg. Selvfølgelig er ikke vintersko det lekreste du får tak i, men det driter jeg i.

Gjest Gjest_bergenser_*
Skrevet

Sorry, men tingen er å flytte til bergen. Her er det IKKE snø og har ingen sko/støvlett problem

Skrevet
Sorry,  men tingen er å flytte til bergen. Her er det IKKE snø og har ingen sko/støvlett problem

:ler::ler: vet ikke hva som er verst, klumpete vintersko eller gummistøvler. Uansett ikke spesielt elegant...........

Skrevet

I all denne snøen så blåser jeg i fottøyet på vei til og fra jobb og barnehage, måking og sånt og bruker moon boots :sjenert: Men på en cafetur så lider jeg jeg nok litt for "skjønnheten" ;)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg bruker støvletter.

Der gode og varme å ha på bena, gode å gå med på vinterføre, vanntette og de er pene å se på. :)

Det finnes det nemlig. Ser mange pene vintersko jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...