Gå til innhold

Må bare skryte litt av meg selv!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke fordi resultatene definerer meg, men fordi jeg er kjempestolt av meg selv. Og man skryter ikke høyt av dette, så da får dere høre istedenfor. Men i dag fikk jeg resultatet fra min muntlig eksamen, B, og jeg bikket 1 million på fond og sparekonto🤩

Anonymkode: 69b9e...667

• Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ikke fordi resultatene definerer meg, men fordi jeg er kjempestolt av meg selv. Og man skryter ikke høyt av dette, så da får dere høre istedenfor. Men i dag fikk jeg resultatet fra min muntlig eksamen, B, og jeg bikket 1 million på fond og sparekonto🤩

Oiii du har vært flink!!! Har du noe sparetips? Bør man spare på BSU? Og kan jeg spør hva du studerer? :)))

Anonymkode: 13831...eb7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg studerer sykepleie, og hadde eksamen i sykdomslære og farmakologi😁

Når det gjelder sparetips så det beste tipset mitt å ha mange kontoer. Da får du bedre oversikt over hva du har, og kan sette av det du trenger til forbruk, så mye som mulig til sparing og litt til sløsing. Nå hjelper det nok meg at jeg ikke er så veldig glad i å shoppe, selv om det periodevis forsvinner endel til unyttige ting også. Jeg har mer glede av å se sparekontoen vokse enn å kjøpe meg en ny vase for å si det sånn. Shoppebehov kan nok også være vanestyrt. Jeg unngår impulshandling, og tenker meg alltid godt om før jeg handler. Det kan føre til at jeg innser at jeg egentlig ikke hadde så lyst på akkurat dette produktet, og lar det være. Om jeg har tenkt litt på det og fortsatt har lyst på det, så kjøper jeg det. 

Jeg har kjøpt bil uten lån, og har derfor ikke månedlige utgifter til renter og avdrag, det lønner seg ikke. Det jeg sparer på det kan jeg sette på sparekonto. Nå skal vi kjøpe leilighet, og endel står derfor på sparekonto, men ellers er det mer lønnsomt å ha det på fond. Noe står derfor der også, til ca 20-30% avkastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...