AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #1 Del Skrevet 13. desember 2024 Er det noen som vet om det er mulig å få tablettovertrekk på resept til barn? Hn klarer ikke svelge tabletter, det kommer rett ut igjen. Medisinene hn skal ta er helt umulig å få fatt i kapselform. Tablettovertrekk fungerer bra, men blir grådig dyrt i lengden når det skal inntas 4 tabletter for dagen. (9 hvis man regner med vitaminene). Jeg trenger kun svar fra de som vet noe om det. Ingen synsing takk 😊 Anonymkode: 21c78...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #2 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det noen som vet om det er mulig å få tablettovertrekk på resept til barn? Hn klarer ikke svelge tabletter, det kommer rett ut igjen. Medisinene hn skal ta er helt umulig å få fatt i kapselform. Tablettovertrekk fungerer bra, men blir grådig dyrt i lengden når det skal inntas 4 tabletter for dagen. (9 hvis man regner med vitaminene). Jeg trenger kun svar fra de som vet noe om det. Ingen synsing takk 😊 Anonymkode: 21c78...1f4 Er det faste medisiner eller er det kur? Er det livsvarig sykdom eller noe som går over? Anonymkode: 48f65...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. desember 2024 #3 Del Skrevet 13. desember 2024 Du mener vel blå resept, kanskje, siden det er subsidierte medisiner/medisinsk utstyr? Hvis det skal gis noe på blå resept, har jeg lest at det må være til en kronisk lidelse/sykdom med minimum varighet 3 mnd. Er disse medisinene barnet ditt må ta, av varig karakter, for noe kronisk? Da tror jeg du har gode sjanser for å få det på blå resept av legen til barnet. Medisiner og slikt på blå resept bygger opp til egenandelstaket. Husker ikke eksakt hva det beløpet er på nå, men det er 3000 og noe. Når man har betalt for blåreseptvarer opp til det beløpet, får man frikort resten av kalenderåret. Jeg fikk frikort i dag faktisk... yippi. To uker igjen av året 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #4 Del Skrevet 13. desember 2024 Million skrev (3 minutter siden): Du mener vel blå resept, kanskje, siden det er subsidierte medisiner/medisinsk utstyr? Hvis det skal gis noe på blå resept, har jeg lest at det må være til en kronisk lidelse/sykdom med minimum varighet 3 mnd. Er disse medisinene barnet ditt må ta, av varig karakter, for noe kronisk? Da tror jeg du har gode sjanser for å få det på blå resept av legen til barnet. Medisiner og slikt på blå resept bygger opp til egenandelstaket. Husker ikke eksakt hva det beløpet er på nå, men det er 3000 og noe. Når man har betalt for blåreseptvarer opp til det beløpet, får man frikort resten av kalenderåret. Jeg fikk frikort i dag faktisk... yippi. To uker igjen av året 😛 Hallo? Barn betaler ikke egenandeler for ting på blå resept. Anonymkode: 48f65...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. desember 2024 #5 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hallo? Barn betaler ikke egenandeler for ting på blå resept. Anonymkode: 48f65...e3b Ok, enda bedre da. Husket ikke det, jeg har ikke småbarn lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #6 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det noen som vet om det er mulig å få tablettovertrekk på resept til barn? Hn klarer ikke svelge tabletter, det kommer rett ut igjen. Medisinene hn skal ta er helt umulig å få fatt i kapselform. Tablettovertrekk fungerer bra, men blir grådig dyrt i lengden når det skal inntas 4 tabletter for dagen. (9 hvis man regner med vitaminene). Jeg trenger kun svar fra de som vet noe om det. Ingen synsing takk 😊 Anonymkode: 21c78...1f4 Ja man kan søke om det, men da må legemiddelet falle inn under blå reseptforskriften. Anonymkode: 491ab...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #7 Del Skrevet 13. desember 2024 Spis en liten brødbit etter og svelg ned med drikke. Anonymkode: 5cd99...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå