Gå til innhold

Skal vi Flytte nå eller vente til barna som går på skolen er ferdig med nåværende skoler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er alenemor til 4 fine barn, 2 er under skolealder og en går i 6 klasse og størstemann i 9 klasse.

Far er helt ute av bilde og har ikke vert i bilde siden minstejenta var 4mnd , nå er hun snart 3 . Har også ei jente som er snart 4 og ei på snart 12, størstemann er en gutt på snart 15.

Jeg savner veldig hjembyen min som er 5 timer unna,men jeg synes det er vanskelig og flytte nå siden de 2 største går på skolen ,så tenkte egentlig og vente til de 2 største var ferdig med de skolene de går på nå,men jeg savner Familien min så veldig, hele svigerfamilien forsvant etter pappan gjorde det, så har ingen her jeg bor bortsett fra ungene og et par venninner og arbeidskolleger.

Hadde dere ventet 1 og halvt år til, eller hadde dere forklart de 2 største hvordan jeg tenker? de 2 yngste er hos dagmamma da de ikke fikk plass i bhg i august, så jeg tenkte og søke i mars på mitt gamle hjemsted for barnehageplass til de 2 yngste.

Men er dette veldig stygt mot snart 12 og 15 åringen? de har jo mange venner her,men ingen har kjæreste ennå.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: d6868...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker dere kan flytte. Så rekker de å danne nettverk på barne og ungdomsskolen før yngste skal begynne på ungdomsskolen og eldste på vgs. Blir en overgang uansett. Men tenker det kommer til gode å ha familie rundt dere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde snakket med barna om det. 

Anonymkode: 38df4...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville flyttet nå. Du utsetter bare problemet om du venter. En ting er at de store skal få avslutte skolegangen, men det er også en stor fordel om de små får gå i barnehage først med de som de skal begynne på skolen med, når den tid kommer. Flytt hjem til familien din🥰

Anonymkode: 0e94d...474

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som sier flytt

Som det ble nevnt i en annen tråd så jeg så er jeg enig i at folk hauser dette med flytting veldig opp i Norge.. barn er robuste, og tåler dette! Hvertfall må vi forvente det. Snakk ordentlig med barna du. Men husk at ikke alt kan gå på barnas premisser- du er den voksne i familien og det å sørge for at du har nettverk, støtte og kan ha det litt emosjonelt allright du også, er bare ansvarlig . Mulig barna tenger litt tid på å la det synke inn, så start nå

Anonymkode: c4555...811

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...