AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #1 Skrevet 13. desember 2024 Jeg og pappan til barna har vert skilt i snart 5 år, så begynte ikke og date med engang, og han selv har hatt kjærste i 3,5 år. Vi har 3 barn som er 14,12 og snart 10 som skal være hos oss 50/50,men etter jeg begynte og Date har far blitt vanskelig og sier at hans uker ikke passer og han vil gjerne bytte,for meg passer dette dårlig da jeg jobber nattvakt den uka barna er hos far og dagvakt den uka barna er hos meg. Nå skal jeg dra til Kjæresten i jula, er far sin jul og barna dra til han etter skole slutt den 20 og kommer hjem den 27 igjen, nå sier far det ikke passer likevel fordi han og kjærsten skal til syden. Jeg har sagt fra til han 2mnd før jul at jeg skulle til Kjæresten min som bor ca 3 timer unna. Barna gleder seg også veldig til og dra til pappan og bonusmoren,men det virker som han gjør alt for og ødelegge for meg. Men selvsagt tar jeg barna hvis han ikke tar dem, de er mer enn velkommen hos meg,men da må jeg avlyse med kjæresten igjen og det er ikke første gang, vi venter med at hun møter barna og samme med jeg møter hennes, vi ønsker og vente et år og se hvordan det funker mellom oss først,men jeg tror dessverre jeg mister henne hvis far fortsetter slik, noe jeg selvsagt forstår,men det ønsker jeg virkelig ikke. Skjønner meg heller ikke på far, som er sammens med ei nydelig dame skal forsette og stoppe meg i og gå videre. Føler meg makteløs. Noen gode råd til meg? Anonymkode: 6a3a5...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #2 Skrevet 13. desember 2024 Er du mann eller dame? Jeg skjønte ikke helt hvem som er hvem Anonymkode: 66ea9...720 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #3 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du mann eller dame? Jeg skjønte ikke helt hvem som er hvem Anonymkode: 66ea9...720 Ts er dame, sammen med en annen dame. SÅ komplisert er det ikke å forstå… Anonymkode: bf41e...154 10 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #4 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du mann eller dame? Jeg skjønte ikke helt hvem som er hvem Anonymkode: 66ea9...720 Det er da ikke relevant. TS: du får ta all tiden du kan med barna, også får far bare avlyse. Kjæresten må du bare ha en åpen kommunikasjon med og forklare hva som skjer. Bf er en idiot. Det er lite å gjøre med han. Barna blir stadig skuffet av han og det er det du må takle først og fremt. Anonymkode: a5a72...4ac 9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #5 Skrevet 13. desember 2024 Jeg må ha BF sin versjon også, for å konkludere. Anonymkode: fdb64...881 2 1
PhilosopherSe7en Skrevet 13. desember 2024 #6 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg må ha BF sin versjon også, for å konkludere. Anonymkode: fdb64...881 Ring ham! 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #7 Skrevet 13. desember 2024 Hvorfor er du sammen med en dame med barn som bor tre timer unna? Er det ikke mulig å fokusere på hva som er bra for barna dine? Anonymkode: b0030...46e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #8 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er du sammen med en dame med barn som bor tre timer unna? Er det ikke mulig å fokusere på hva som er bra for barna dine? Anonymkode: b0030...46e Skjerp deg Anonymkode: 70ac5...4ea 8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #9 Skrevet 13. desember 2024 Til en viss grad skjønner jeg ham. du er sammen med en person som bor tre timer unna. Han er redd for at dere skal bli seriøse og at du dermed skal ta med barna å flytte langt unna ham. Det er av hans interesse at forholdet du er i nå ikke blir mer seriøst. Han vil ikke at barna skal flytte langt unna. En annen ting… du er kvinne og du har hatt et forhold til en mann som er far til dine barn. Du er nå sammen med en kvinne. Kanskje det er rart for ham? Kanskje han kjenner seg lurt? Kanskje han føler han kaster bort mange år på deg og levde i et forhold med deg som uansett ikke ville fungert fordi du er lesbisk. Kanskje han føler seg brukt som donor. Han ivonstrtte følelser, mens du lurte ham til å være donor. Mulig han har masse uavklarte følelser rundt ditt skifte av preferanse når det kommer til både sex og kjærlighet og at han dermed ubevisst saborterer. kanskje du kan prate med hans kjæreste om det, om han selv ikke er mottakelig? Menn er ofte enkle vesener og kanskje han ikke har helt kontroll over egne følelser og måten han saboterer for deg. uansett; basert på at du er i et forhold med en annen som bor langt unna, så forstår jeg ham. Jeg hadde også vært livredd om det var min ex. Han er nok bare redd for å miste barna… Anonymkode: b3f50...875 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #10 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må ha BF sin versjon også, for å konkludere. Anonymkode: fdb64...881 Da kan vi like gjerne legge ned forumet da. Anonymkode: 42c36...5b5 13 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #11 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til en viss grad skjønner jeg ham. du er sammen med en person som bor tre timer unna. Han er redd for at dere skal bli seriøse og at du dermed skal ta med barna å flytte langt unna ham. Det er av hans interesse at forholdet du er i nå ikke blir mer seriøst. Han vil ikke at barna skal flytte langt unna. En annen ting… du er kvinne og du har hatt et forhold til en mann som er far til dine barn. Du er nå sammen med en kvinne. Kanskje det er rart for ham? Kanskje han kjenner seg lurt? Kanskje han føler han kaster bort mange år på deg og levde i et forhold med deg som uansett ikke ville fungert fordi du er lesbisk. Kanskje han føler seg brukt som donor. Han ivonstrtte følelser, mens du lurte ham til å være donor. Mulig han har masse uavklarte følelser rundt ditt skifte av preferanse når det kommer til både sex og kjærlighet og at han dermed ubevisst saborterer. kanskje du kan prate med hans kjæreste om det, om han selv ikke er mottakelig? Menn er ofte enkle vesener og kanskje han ikke har helt kontroll over egne følelser og måten han saboterer for deg. uansett; basert på at du er i et forhold med en annen som bor langt unna, så forstår jeg ham. Jeg hadde også vært livredd om det var min ex. Han er nok bare redd for å miste barna… Anonymkode: b3f50...875 Du vet det finnes bifile? Og han er neppe redd for å miste barna når han aktivt ødelegger forholdet til dem ved å avlyse samvær, som feks å stikke til syden når det er avtalt at han skal ha barna. Anonymkode: 42c36...5b5 13
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #12 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til en viss grad skjønner jeg ham. du er sammen med en person som bor tre timer unna. Han er redd for at dere skal bli seriøse og at du dermed skal ta med barna å flytte langt unna ham. Det er av hans interesse at forholdet du er i nå ikke blir mer seriøst. Han vil ikke at barna skal flytte langt unna. En annen ting… du er kvinne og du har hatt et forhold til en mann som er far til dine barn. Du er nå sammen med en kvinne. Kanskje det er rart for ham? Kanskje han kjenner seg lurt? Kanskje han føler han kaster bort mange år på deg og levde i et forhold med deg som uansett ikke ville fungert fordi du er lesbisk. Kanskje han føler seg brukt som donor. Han ivonstrtte følelser, mens du lurte ham til å være donor. Mulig han har masse uavklarte følelser rundt ditt skifte av preferanse når det kommer til både sex og kjærlighet og at han dermed ubevisst saborterer. kanskje du kan prate med hans kjæreste om det, om han selv ikke er mottakelig? Menn er ofte enkle vesener og kanskje han ikke har helt kontroll over egne følelser og måten han saboterer for deg. uansett; basert på at du er i et forhold med en annen som bor langt unna, så forstår jeg ham. Jeg hadde også vært livredd om det var min ex. Han er nok bare redd for å miste barna… Anonymkode: b3f50...875 Så han er redd for å miste samvær med barna? Og da tar han like gjerne å avlyse samværet som han skulle hatt og heller reiser til syden? Make it make sense... Anonymkode: a5a72...4ac 9 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #13 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen gode råd til meg? Anonymkode: 6a3a5...d6c Tips: IKKE FORTELL BF OM DINE PLANER!! Anonymkode: a5a72...4ac 13 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #14 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er du sammen med en dame med barn som bor tre timer unna? Er det ikke mulig å fokusere på hva som er bra for barna dine? Anonymkode: b0030...46e Du er stokk IDIOT Anonymkode: 27036...ade 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #15 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så han er redd for å miste samvær med barna? Og da tar han like gjerne å avlyse samværet som han skulle hatt og heller reiser til syden? Make it make sense... Anonymkode: a5a72...4ac Å avlyse ett samvær for en sydentur er jo ikke det samme som å se barna to ganger i året. Det gir fullstendig sense. Anonymkode: 7b7ff...f79
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #16 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å avlyse ett samvær for en sydentur er jo ikke det samme som å se barna to ganger i året. Det gir fullstendig sense. Anonymkode: 7b7ff...f79 Å avlyse planlagt jul med barna rett før jul sier vel sitt om denne faren. "Min jul med barna, men shit au, bestiller meg en sydentur jeg!" Anonymkode: 42c36...5b5 10 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #17 Skrevet 13. desember 2024 Du må holde informasjonen til need to know. Ikke gi ham noe drivstoff for å ødelegge mer. La ham tro at du bare surrer hjemme når du ikke har barna. Ikke la ham skjønne hvor seriøst det er med dama. Om få år er barna store nok til å bestemme samvær selv. Ikke la ham pumpe barna for info heller. De eldste begynner vel å se at denne oppførselen er å målrettet stikke kjepper i hjulene for deg, det er helt greit å sette ord på det for alles forutsigbarhet. Anonymkode: 91a49...2eb 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #18 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å avlyse planlagt jul med barna rett før jul sier vel sitt om denne faren. "Min jul med barna, men shit au, bestiller meg en sydentur jeg!" Anonymkode: 42c36...5b5 Det ble påpekt at det ikke gav mening, jeg sier at det fremdeles kan gi mening. Du må lese det jeg skriver i sammenheng. Han vinner nok ikke noen pris for beste pappa, men det har jeg heller ikke sagt. Anonymkode: 7b7ff...f79
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #19 Skrevet 13. desember 2024 Vanlig problemstilling. Menn er rare. MEN han ødelegger for seg og barna, ikke deg, så vidt jeg forstår? Dersom han nå ikke gidder å prioritere barna får du bare gjøre det beste ut av det, både for din og for barnas del. Svar han kort når han kontakter deg. Dersom samvær ikke passer for han, så er barna hos deg. Ikke begynn med bytting i alle retninger. De er vel såpass gamle at de klarer å være hos deg selv om du jobber natt. Anonymkode: 2fbd5...28c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #20 Skrevet 14. desember 2024 Takk for alle svar Far vet jeg er bifil og det har han visst siden før vi ble sammen og var på date stadiet, så han visse at jeg kunne treffe en dame en gang hvis det ikke ble oss 2. Jeg fokusere kun på barna i de ukene de er hos meg, de andre ukene er det dama og jobb jeg fokusere på og det er vel ikke noe galt? jeg har sagt fra til far at han henter de på skolen den 20 og hvis han skal til syden må han bestille biletter til dem også, ellers får han prøve og selge bilettene, bonusmor var enig med meg, han hadde jugd for henne og sagt jeg skulle ha barna i år, så hun hadde bestilt i god tro, er kun bf sin feil dette Anonymkode: 6a3a5...d6c 1 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå