Gå til innhold

Hva slags forhold har du til Klarna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt forhold til klarna er at jeg brukte de mye før i tiden. Helt til jeg ikke betalte gjelden min. Nå får jeg ikke handle med dem lenger og de maser om å få pengene sine tilbake og 1 million i renter (😶‍🌫️) Så det er vårt forhold. 

Anonymkode: c557e...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har lenge brukt Klarna ganske mye, fordi det har vært overkommelig å gjøre nødvendige kjøp uten at belastningen på økonomien er så stor med en gang. Men nå, og spesielt etter at det har blitt et rent kreditt/forbrukslån, og med skyhøye renter har jeg strammet godt inn. Jeg betaler ned mitt siste kjøp nå, og prøver å lage meg «regler» for bruk fra nyåret. For eksempel at jeg kun skal ha ett kjøp av gangen og ikke bruke delbetaling på et ytterligere kjøp før det er helt nedbetalt. 
Har også lurt litt på hva jeg bør sette som kredittgrense. Skulle gjerne vært helt uten Klarna, men i perioder kan det være greit. Vet at jeg alltid kan betale for meg, så det er ikke det som er problemet sånn. Vil bare slippe å ha mange kjøp hengende over meg, så det er jeg nok helt ferdig med.

hører gjerne hva dere gjør og tenker rundt eget bruk. 

Anonymkode: b4849...85e

Bruker ikke Klarna, og har aldri gjort det. 
Klarer meg helt utmerket med kredittkort. 
Der har du sikkerhet i kortet, og betaler når kredittkortregningen forfaller. Inntil 50 dager etter at kjøpet er gjort, avhengig av hvilken avtale en har med kredittkortets avtale. 
Har man flere kort så kan man og sjonglere med ulike kort etter når de forfaller til betaling. 
Betaler alltid kredittkort gjeld ved forfall, og betaler aldri renter. Noen ganger blir kredittkort gjeld gjort opp før forfall. 
Klarna, ubrukelig, utrygt og unødvendig. 

Anonymkode: 9bc62...49c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Klarna er ubrukelig. Mottok ikke en pakke i postkassen, da har jeg krav på refusjon, men Klarna hevdet den var levert... 

Anonymkode: 8ebdb...edd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler _mye_ på nett, men har faktisk aldri brukt Klarna. Bruker bare kredittkort, vil ha bonuser det gir 🙂

Anonymkode: 6804a...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Klarna mye. Jeg betaler alltid til forfall og betaler derfor ikke renter. Har satt en lav kredittgrense selv, for jeg trenger ikke mer enn 5000. Har hatt god nytte av Klarna når jeg har returnert varer. Da fjerner de bare fakturaen. I noen tilfeller har jeg hatt behov for å sende tilbake noen varer og da har Klarna redusert beløpet umiddelbart når de får beskjed fra nettbutikken om det. Null stress med det. 

Anonymkode: 0f95f...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Klarna mye, opplever det enklere å stanse betaling om noe er galt enn å få penger tilbake. Betaler regningen straks forsendelsen er mottatt. 

Fungerer fint til mitt bruk. 

Anonymkode: b44fb...8cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg handler _mye_ på nett, men har faktisk aldri brukt Klarna. Bruker bare kredittkort, vil ha bonuser det gir 🙂

Anonymkode: 6804a...07a

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker ikke Klarna, og har aldri gjort det. 
Klarer meg helt utmerket med kredittkort. 
Der har du sikkerhet i kortet, og betaler når kredittkortregningen forfaller. Inntil 50 dager etter at kjøpet er gjort, avhengig av hvilken avtale en har med kredittkortets avtale. 
Har man flere kort så kan man og sjonglere med ulike kort etter når de forfaller til betaling. 
Betaler alltid kredittkort gjeld ved forfall, og betaler aldri renter. Noen ganger blir kredittkort gjeld gjort opp før forfall. 
Klarna, ubrukelig, utrygt og unødvendig. 

Hvilke kredittkort bruker/anbefaler dere? For en som er ganske «ny i gamet» og vil holde alt ryddig? ☺️
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarna er ikke begrenset bare til klær.

Anonymkode: 20fa8...ca9

Det er jeg fullt klar over, men klær er de eneste nettkjøpene det er sannsynlig at jeg kan komme til å returnere og der har jeg skjønt at Klarna kanskje muligens er en fordel, uten at jeg skjønner det helt. Mine nettkjøp er jeg stort sett sikre på at jeg vil ha, men klær vil jeg prøve, så jeg klarer meg bedre med mine kredittkort med bonus/cashback. 

Anonymkode: 1ee57...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid klarna der det er mulig. Venter med å betale til jeg har fått varen, og så betaler jeg i appen. Der er kortet mitt lagret, så det er veldig enkelt å betale. 

Anonymkode: e3476...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker klarna hver gang det er mulig så jeg slipper å legge ut for varer som kanskje skal returneres. Betaler når det forfaller etter 30 dager og da med kredittkort så jeg får ytterligere en måned før pengene må betales. Så pengene mine kan stå 2 måneder på sparekonto og jeg får bonuspoeng på kredittkortet. Helt perfekt😃

Anonymkode: cbf68...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Bruker klarna på alt jeg kan av netthandel, for da slipper jeg å betale for varer jeg skal returnere. Men betaler alltid hele regningen så snart jeg vet hva jeg beholder. Og aldri noen renter. 

Anonymkode: 471d8...fcd

Samme her.

Anonymkode: 397a6...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilke kredittkort bruker/anbefaler dere? For en som er ganske «ny i gamet» og vil holde alt ryddig? ☺️
ts

Bruk kredittkortet banken din tilbyr. Da har du enkel oversikt i nettbanken og kan enkelt overføre mellom dine vanlige bankkontoer og kredittkortkontoen din. 

Når de skjønner og har brukt dette kredittkortet en tid, ser at du betaler uten å få renter, kan du eventuelt gå videre og søke om kredittkort der du får bonus ved bruk av kredittkort. Viktig at du setter opp ja takk i nettbanken din til e faktura, slik at du får fakturaen for kortet rett i nettbanken. Noen glipper fakturaer for, andre skal absolutt ha ting på papir i brevboksen, mens andre har stålkontroll. Så her må hver og en finne den løsningen de selv er tryggest på at fungerer. 

Det du og kan gjøre er å legge kredittkortet inn i Vipps. Da betaler du med vipps og får pengene trukket fra kredittkortet i Norske nettbanker. Da har du den enkle løsningen med vipps, og kredittkortets sikkerhet mht å få pengene tilbake om pakken forsvinner. Men vær da obs på at dersom du sender vipps til noen som ikke er firma, så løper renter med en gang. Og det kan bli dyrt. 

Nå er der og en del endringer fra nyttår av, når det kommer til bonus på enkelte kjøp med kredittkort. Dette leser jeg meg ikke opp på før vi har skrevet 2025 i kalenderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bruker klarna hver gang det er mulig så jeg slipper å legge ut for varer som kanskje skal returneres. Betaler når det forfaller etter 30 dager og da med kredittkort så jeg får ytterligere en måned før pengene må betales. Så pengene mine kan stå 2 måneder på sparekonto og jeg får bonuspoeng på kredittkortet. Helt perfekt😃

Anonymkode: cbf68...f13

Dette er ingen god grunn til å bruke Klarna. 
Bruker du kredittkort, så forfaller ikke regningen til betaling før du har forfall på kredittkortet. Og pengene går tilbake på kredittkortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror faktisk etter å ha lest denne tråden, at dere som bruker Klarna rett og slett ikke har satt dere inn i hvordan det fungerer med å betale med kredittkort og derfor tror Klarna er det eneste «saliggjørende» når dere ikke vil betale der og da. 
Ergo Klarna vinner og dere taper på manglende kunnskap og forståelse av betalingsløsningers muligheter og sikkerhet ved nettkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Klarna ofte, men kun faktura som jeg må betale innen 30 dager. Det er ganske greit siden jeg da kan vente til jeg har fått varene og ser om de passer eller ikke.

Nedbetaling over tid gidder jeg ikke, uansett hvilken betalingstjeneste som tilbyr det. Hvis jeg ikke har råd til å betale det i nærmeste fremtid så kjøper jeg det heller ikke.

Anonymkode: 1be56...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kredittkortet banken din tilbyr. Da har du enkel oversikt i nettbanken og kan enkelt overføre mellom dine vanlige bankkontoer og kredittkortkontoen din. 

Når de skjønner og har brukt dette kredittkortet en tid, ser at du betaler uten å få renter, kan du eventuelt gå videre og søke om kredittkort der du får bonus ved bruk av kredittkort. Viktig at du setter opp ja takk i nettbanken din til e faktura, slik at du får fakturaen for kortet rett i nettbanken. Noen glipper fakturaer for, andre skal absolutt ha ting på papir i brevboksen, mens andre har stålkontroll. Så her må hver og en finne den løsningen de selv er tryggest på at fungerer. 

Det du og kan gjøre er å legge kredittkortet inn i Vipps. Da betaler du med vipps og får pengene trukket fra kredittkortet i Norske nettbanker. Da har du den enkle løsningen med vipps, og kredittkortets sikkerhet mht å få pengene tilbake om pakken forsvinner. Men vær da obs på at dersom du sender vipps til noen som ikke er firma, så løper renter med en gang. Og det kan bli dyrt. 

Nå er der og en del endringer fra nyttår av, når det kommer til bonus på enkelte kjøp med kredittkort. Dette leser jeg meg ikke opp på før vi har skrevet 2025 i kalenderen. 

Tusen takk for så grundig tilbakemelding!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt Klarna flittig frem til nå, jeg har ikke hatt kredittkort. Nå har jeg akkurat skaffet meg kredittkort så da «faser» Klarna ut for min del. 

Anonymkode: 71b5d...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Klarna mye før. Nå bruker jeg vipps eller mastercard. 

Sikkert flere som har det sånn at den Klarnagjelden plutselig blir litt for høy. Greit å kun ha gjeld på kredittkortet syns jeg. Ryddig å bare betale ett sted månedlig.

Nå har jeg kommet i en god økonomisk situasjon (arv), så betaler med vipps der det går. Bor på landet, og handler mye på nett.

Anonymkode: 54800...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen hva renten er på Klarna når fakturaen ikke blir betalt i tide? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...