Gå til innhold

Hva slags forhold har du til Klarna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lenge brukt Klarna ganske mye, fordi det har vært overkommelig å gjøre nødvendige kjøp uten at belastningen på økonomien er så stor med en gang. Men nå, og spesielt etter at det har blitt et rent kreditt/forbrukslån, og med skyhøye renter har jeg strammet godt inn. Jeg betaler ned mitt siste kjøp nå, og prøver å lage meg «regler» for bruk fra nyåret. For eksempel at jeg kun skal ha ett kjøp av gangen og ikke bruke delbetaling på et ytterligere kjøp før det er helt nedbetalt. 
Har også lurt litt på hva jeg bør sette som kredittgrense. Skulle gjerne vært helt uten Klarna, men i perioder kan det være greit. Vet at jeg alltid kan betale for meg, så det er ikke det som er problemet sånn. Vil bare slippe å ha mange kjøp hengende over meg, så det er jeg nok helt ferdig med.

hører gjerne hva dere gjør og tenker rundt eget bruk. 

Anonymkode: b4849...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Klarna støtt og stadig, for jeg handler nesten alt jeg skal ha på nett. Gidder ikke traske i fysiske butikker, stort sett.

Men jeg har en ufravikelig regel; ALLTID betale HELE fakturaen så fort varen(e) er mottatt og bekreftet ok/i orden/like hele og som de skal være. Da betaler jeg fakturaen samme dagen jeg har mottatt varen. Er det noe som er feil størrelse eller ikke stemmer overens med presentasjonen i nettbutikken og derfor blir "feil", så registrerer jeg bare en retur på Klarna og returnerer varen neste dag, eller maks et par dager etterpå. Ved returer blir fakturaen "fryst" til nettbutikken har fått håndtert returen og kreditert fakturaen som ble utstedt.

Betaler altså aldri en krone i renter på Klarna kjøp, fordi jeg betaler fakturaen i sin helhet før forfall.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker Klarna støtt og stadig, for jeg handler nesten alt jeg skal ha på nett. Gidder ikke traske i fysiske butikker, stort sett.

Men jeg har en ufravikelig regel; ALLTID betale HELE fakturaen så fort varen(e) er mottatt og bekreftet ok/i orden/like hele og som de skal være. Da betaler jeg fakturaen samme dagen jeg har mottatt varen. Er det noe som er feil størrelse eller ikke stemmer overens med presentasjonen i nettbutikken og derfor blir "feil", så registrerer jeg bare en retur på Klarna og returnerer varen neste dag, eller maks et par dager etterpå. Ved returer blir fakturaen "fryst" til nettbutikken har fått håndtert returen og kreditert fakturaen som ble utstedt.

Betaler altså aldri en krone i renter på Klarna kjøp, fordi jeg betaler fakturaen i sin helhet før forfall.

Høres fornuftig ut. Jeg gjør det av og til selv, for eksempel hvis jeg er usikker på størrelse og liknende. Men har dessverre litt trangere spillerom enkelte måneder, og det har vært grunnen til bruken av delbetaling, og da maks tre måneder. Vil derimot vike mer bort fra det, i den grad jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker klarna på alt jeg kan av netthandel, for da slipper jeg å betale for varer jeg skal returnere. Men betaler alltid hele regningen så snart jeg vet hva jeg beholder. Og aldri noen renter. 

Anonymkode: 471d8...fcd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men har dessverre litt trangere spillerom enkelte måneder, og det har vært grunnen til bruken av delbetaling, og da maks tre måneder. Vil derimot vike mer bort fra det, i den grad jeg kan.

Forstår det, men da er det bedre å vente med å handle og spare tre måneder, til du har råd til å betale hele regningen. Har du så dårlig råd, så har du ikke råd til unødvendige renter. 

Anonymkode: a0069...2d2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke Klarna, bruker bare kredittkort, men handler ikke klær på nett heller. 

Anonymkode: 1ee57...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal nå betale siste faktura fra dem i disse dager. Har ikke søkt om kredittgrense, dette vil påvirke fremtidige lån så det vil jeg ikke. Jeg avslutter altså mitt samarbeid med klarna. 

Anonymkode: 9486b...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et veldig godt forhold til Klarna, ettersom det var - slik jeg husker deg - de som gjorde at jeg slapp det styret med å måtte finne frem bankkort og taste inn kortnummeret mitt ved netthandel. Jeg vil kalle det en liten revolusjon innen netthandel, husker det kom i 2010 eller når det var.

Anonymkode: 7c18c...c9b

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker klarna på samme måte som andre kredittløsninger, betaler alltid før fristen er der slik at det er rentefritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har lenge brukt Klarna ganske mye, fordi det har vært overkommelig å gjøre nødvendige kjøp uten at belastningen på økonomien er så stor med en gang. Men nå, og spesielt etter at det har blitt et rent kreditt/forbrukslån, og med skyhøye renter har jeg strammet godt inn. Jeg betaler ned mitt siste kjøp nå, og prøver å lage meg «regler» for bruk fra nyåret. For eksempel at jeg kun skal ha ett kjøp av gangen og ikke bruke delbetaling på et ytterligere kjøp før det er helt nedbetalt. 
Har også lurt litt på hva jeg bør sette som kredittgrense. Skulle gjerne vært helt uten Klarna, men i perioder kan det være greit. Vet at jeg alltid kan betale for meg, så det er ikke det som er problemet sånn. Vil bare slippe å ha mange kjøp hengende over meg, så det er jeg nok helt ferdig med.

hører gjerne hva dere gjør og tenker rundt eget bruk. 

veldig fornøyd med dem og har kjøpe grense ,så får ikke kjøpt mer enn jeg kan betale. elsker klarna

Anonymkode: 3c61c...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun gode erfaringer med klarna over flere år. Alltid brukt betalt hele regningen ved forfall. 

Har dog gått over til å betale med kredittkort pga opparbeiding av andre fordeler så klarna har utgått. Betaler også denne alltid fullt ved forfall. Renter er jeg ikke interessert i. 

Handler det meste på nett. Liker ikke fysiske butikker 😅

Anonymkode: a2aef...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri Klarna, men kredittkort som jeg overfører til før perioden går ut, slik at det ikke blir renter. Da jeg var yngre hadde jeg et litt annet forhold til forbrukslån, som Klarna egentlig tilbyr, men har bedre råd nå så trenger ikke benytte de tjenestene. Men skjønner godt at det er greit å bruke det når man venter inn lønn eller andre penger.

Anonymkode: 030e6...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen forhold lenger. Brukte dem en del før, men synes at kundeservice er dårlig, frekke mennesker, så har vært "nei takk" fra meg siden mars / april ish 

Anonymkode: e9340...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler deres tanker og forhold til Klarna! 
men hvordan kan det at jeg setter en kredittgrense (si 4-5000 kr) påvirke lånemuligheter i fremtiden om jeg på daværende tidspunkt har 0 kr i gjeld hos Klarna? 
beklaher hvis spørsmålet er dumt, men jeg lærer stadig ☺️

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker ikke Klarna, bruker bare kredittkort, men handler ikke klær på nett heller. 

Anonymkode: 1ee57...ba8

Klarna er ikke begrenset bare til klær.

Anonymkode: 20fa8...ca9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for at dere deler deres tanker og forhold til Klarna! 
men hvordan kan det at jeg setter en kredittgrense (si 4-5000 kr) påvirke lånemuligheter i fremtiden om jeg på daværende tidspunkt har 0 kr i gjeld hos Klarna? 
beklaher hvis spørsmålet er dumt, men jeg lærer stadig ☺️

ts

Det regnes med når du søker lån, som all kreditt, selv om det står i 0

Anonymkode: 32d04...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like irriterende med butikker som ikke har Vipps, ApplePay eller paypal og man må bruke klarna.

Anonymkode: 76421...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god økonomi og beste kredittvurdering.

Men aldri Klarna. Aldri!!!

Anonymkode: 5cbae...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...