AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:01 #1 Del Skrevet fredag kl 16:01 Vi har vært sammen i litt under to år, jeg er kvinnen i forholdet. Vi er begge i midten av 30-årene. Vi gikk fra å ha sex flere ganger per dag, til annenhver dag, til et par dager i uken, og nå til å ha det annenhver/tredjehver uke. Han tar ikke initiativ og virker uintr.. Han liker å klemme, kysse og kose, men det stopper der. Jeg har sagt at jeg savner mer sex, spurt om han vil, eller bare vil ha en bj. Han sier at han vil, men det skjer «aldri». Nå føler jeg meg tom og trist. Det er vel ikke så mye å gjøre når det ikke hjelper å snakke om det? Jeg har allerede sagt rett ut at dette gjør meg trist. Anonymkode: ecc7b...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goodbeforelong Skrevet fredag kl 16:22 #2 Del Skrevet fredag kl 16:22 Trist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:42 #3 Del Skrevet fredag kl 16:42 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er vel ikke så mye å gjøre når det ikke hjelper å snakke om det? Jeg har allerede sagt rett ut at dette gjør meg trist. Anonymkode: ecc7b...1dc Nettop. Det er utrolig vanskelig å øke sexlysten permanent/varig utover det som faller en naturlig. Det er ikke noe lettere for han å skulle få mer lyst, en det er for deg å få mindre lyst. Kan du ikke bare få mindre lyst da? Så er det løst. Derfor det er så viktig å ha en kompatibel partner over tid. Nettop fordi det er vanskelig å endre sexlysten over tid. Anonymkode: ac17d...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feliek54 Skrevet i går, 09:45 #4 Del Skrevet i går, 09:45 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi har vært sammen i litt under to år, jeg er kvinnen i forholdet. Vi er begge i midten av 30-årene. Vi gikk fra å ha sex flere ganger per dag, til annenhver dag, til et par dager i uken, og nå til å ha det annenhver/tredjehver uke. Han tar ikke initiativ og virker uintr.. Han liker å klemme, kysse og kose, men det stopper der. Jeg har sagt at jeg savner mer sex, spurt om han vil, eller bare vil ha en bj. Han sier at han vil, men det skjer «aldri». Nå føler jeg meg tom og trist. Det er vel ikke så mye å gjøre når det ikke hjelper å snakke om det? Jeg har allerede sagt rett ut at dette gjør meg trist. Anonymkode: ecc7b...1dc Jeg forstår det og kjenner meg igjen i det du skriver. Humøret dabber om det er lenge siden for meg. Jeg kunne ha snakket med deg på pm men du er ikke registrert. Du må være klar i talent til ha om det og si hva du vurderer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:55 #5 Del Skrevet i går, 09:55 Du må støvsuge mer. Og slutte å la ham ta det tredje skiftet! Unnskyld, det var en utblåsning over den generelle tilstanden på KG, og ikke noe du har ansvaret for. Når partneren din ikke har særlig lyst på deg så tror jeg ikke at det kan reverseres med mindre det kun handler om ham (ereksjonsproblemer, stress, depresjon) Anonymkode: 94fb0...465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 10:10 #6 Del Skrevet i går, 10:10 Kansje jeg misforstår deg men du spør om han vil ha sex og ham svarer ja, men så skjer det ikke noe fordi han ikke tar insjativ? Er det mulig han venter på at du skal begyne? Hva skjer om du forsøker å forføre han? Snaker dere om sex utover det at du vill ha mer? Har du spurt om han liker å forføre eller bli forført? Snaker dere om fantasier og preferanser? Jeg tror veldig mye kan bli bedre med komunikasjon, om dere greier å fokusere på og øke lysten hans og du ikke fremstår masete. Lettere sakt en gjort, men sexolog er et godt alternativ om samtalen er vanskelig å ta allene! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Pippi Lotta skrev (På 14.12.2024 den 11.10): Kansje jeg misforstår deg men du spør om han vil ha sex og ham svarer ja, men så skjer det ikke noe fordi han ikke tar insjativ? Er det mulig han venter på at du skal begyne? Hva skjer om du forsøker å forføre han? Snaker dere om sex utover det at du vill ha mer? Har du spurt om han liker å forføre eller bli forført? Snaker dere om fantasier og preferanser? Jeg tror veldig mye kan bli bedre med komunikasjon, om dere greier å fokusere på og øke lysten hans og du ikke fremstår masete. Lettere sakt en gjort, men sexolog er et godt alternativ om samtalen er vanskelig å ta allene! Hvis jeg prøver å ta initiativ blir jeg avvist, men ofte uffer han seg og sier han er sliten rett før vi legger oss, og da frister det selvsagt ikke å prøve å få han tent. Da er jeg på en måte avvist før jeg har forsøkt. Før var han feks klar med en gang om jeg spurte om han ville ha en bj, nå orker han ofte ikke det engang. Det er heller ikke så lett å snakke om det, han sier bare at han forstår at jeg er lei meg, og så ingenting mer. Anonymkode: ecc7b...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Det kjipe svaret er at det ikke blir bedre og du må vurdere om dette er slik du vil ha det. Jeg gikk omsider fra min uinteresserte mann, og det eneste jeg angrer på er at jeg kastet bort så mange år på å være ulykkelig og føle meg uattraktiv. Traff en ny, og har det fantastisk. De blir ikke plutselig kaniner, og hører fra felles venner at den nye kjæresten hans klager på det samme. Alle menn er forskjellige, og noen har bare lav sexlyst. Anonymkode: db6db...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis jeg prøver å ta initiativ blir jeg avvist, men ofte uffer han seg og sier han er sliten rett før vi legger oss, og da frister det selvsagt ikke å prøve å få han tent. Da er jeg på en måte avvist før jeg har forsøkt. Før var han feks klar med en gang om jeg spurte om han ville ha en bj, nå orker han ofte ikke det engang. Det er heller ikke så lett å snakke om det, han sier bare at han forstår at jeg er lei meg, og så ingenting mer. Anonymkode: ecc7b...1dc Slutt iallefall med å gi ham ensidige bj- service om du er seksuelt frustrert. Han har nok dessverre bare landet på sitt normale sexbehov. Når man er forelsket er behovet på unaturlig "speed" hos de fleste, men etterhvert vil det falle ned til vårt normale behov. Ikke helt uvanlig at man da oppdager at man har svært ulikt behov. Ulikt behov trenger ikke bli et stort problem så lenge man er innen hverandres fleksible behovs- vindu (alle er litt fleksibel og kan klare seg med litt mindre sex enn man helst ønsker eller kan lokkes kåt litt utover egentlig behov), men er det veldig stort sprik er man kanskje ikke kompatible seksuelt. Da må man ta et vanskelig valg angående å akseptere dette eller å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kjipe svaret er at det ikke blir bedre og du må vurdere om dette er slik du vil ha det. Jeg gikk omsider fra min uinteresserte mann, og det eneste jeg angrer på er at jeg kastet bort så mange år på å være ulykkelig og føle meg uattraktiv. Traff en ny, og har det fantastisk. De blir ikke plutselig kaniner, og hører fra felles venner at den nye kjæresten hans klager på det samme. Alle menn er forskjellige, og noen har bare lav sexlyst. Anonymkode: db6db...704 Mange er jo i skapet og har følgelig ikke høy sexlyst med kvinner. Anonymkode: 98a22...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kjipe svaret er at det ikke blir bedre og du må vurdere om dette er slik du vil ha det. Jeg gikk omsider fra min uinteresserte mann, og det eneste jeg angrer på er at jeg kastet bort så mange år på å være ulykkelig og føle meg uattraktiv. Traff en ny, og har det fantastisk. De blir ikke plutselig kaniner, og hører fra felles venner at den nye kjæresten hans klager på det samme. Alle menn er forskjellige, og noen har bare lav sexlyst. Anonymkode: db6db...704 Trolltunge skrev (56 minutter siden): Slutt iallefall med å gi ham ensidige bj- service om du er seksuelt frustrert. Han har nok dessverre bare landet på sitt normale sexbehov. Når man er forelsket er behovet på unaturlig "speed" hos de fleste, men etterhvert vil det falle ned til vårt normale behov. Ikke helt uvanlig at man da oppdager at man har svært ulikt behov. Ulikt behov trenger ikke bli et stort problem så lenge man er innen hverandres fleksible behovs- vindu (alle er litt fleksibel og kan klare seg med litt mindre sex enn man helst ønsker eller kan lokkes kåt litt utover egentlig behov), men er det veldig stort sprik er man kanskje ikke kompatible seksuelt. Da må man ta et vanskelig valg angående å akseptere dette eller å gå. Det er dette jeg frykter, og tenker over nå. Jeg synes også det er litt skamfullt at dette bringer frem så mange vonde følelser i meg, all den tid menn med samme problemstilling ofte får høre at de bare må respektere kvinnen osv. Jeg har ikke hørt om så mange kvinner med dette problemet heller, så jeg føler meg litt unormal. Jeg vet at jeg har veldig høy sexlyst, men som du skriver så kan jeg klare meg med mindre uten å føle meg nedfor og frustrert, men hver tredje uke er ganske langt utenfor det vinduet. Er også redd for at det med tiden skal bli mindre og mindre. Ser hva du mener med bj’s, det bare gir meg så mye å tilfredsstille ham, og ofte føler jeg at det er bedre enn ingenting. Men det er gjerne ikke det. Anonymkode: ecc7b...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er dette jeg frykter, og tenker over nå. Jeg synes også det er litt skamfullt at dette bringer frem så mange vonde følelser i meg, all den tid menn med samme problemstilling ofte får høre at de bare må respektere kvinnen osv. Jeg har ikke hørt om så mange kvinner med dette problemet heller, så jeg føler meg litt unormal. Jeg vet at jeg har veldig høy sexlyst, men som du skriver så kan jeg klare meg med mindre uten å føle meg nedfor og frustrert, men hver tredje uke er ganske langt utenfor det vinduet. Er også redd for at det med tiden skal bli mindre og mindre. Ser hva du mener med bj’s, det bare gir meg så mye å tilfredsstille ham, og ofte føler jeg at det er bedre enn ingenting. Men det er gjerne ikke det. Anonymkode: ecc7b...1dc Han er nok homofil. Bare gå videre. Anonymkode: 98a22...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er dette jeg frykter, og tenker over nå. Jeg synes også det er litt skamfullt at dette bringer frem så mange vonde følelser i meg, all den tid menn med samme problemstilling ofte får høre at de bare må respektere kvinnen osv. Jeg har ikke hørt om så mange kvinner med dette problemet heller, så jeg føler meg litt unormal. Jeg vet at jeg har veldig høy sexlyst, men som du skriver så kan jeg klare meg med mindre uten å føle meg nedfor og frustrert, men hver tredje uke er ganske langt utenfor det vinduet. Er også redd for at det med tiden skal bli mindre og mindre. Ser hva du mener med bj’s, det bare gir meg så mye å tilfredsstille ham, og ofte føler jeg at det er bedre enn ingenting. Men det er gjerne ikke det. Anonymkode: ecc7b...1dc Menn med samme problemstillingen får også beskjed om å måtte velge mellom å akseptere at det er slik og å gå videre og finne en de passer bedre sammen med. Man skal selvfølgelig aldri presse partner til sex vedkommende ikke ønsker, uansett kjønn, men å gå videre på grunn av at man ikke passer sammen seksuelt er like legitim årsak til å gå videre som andre årsaker. Du er ikke unormal. Det er mange mange tråder her inne der kvinner er i samme situasjon som deg. Både menn og kvinner har seksuelle behov på hele skalaen fra aseksuelle til hyperseksuelle, så det er ikke så uvanlig at slikt blir en utfordring. Ikke at kvinnen er dem som har høyest behov heller. Jeg synes du er ytterst tålmodig jeg. Da jeg gikk videre på grunn av slikt ønsket mannen i det minste sex rundt en gang i uka. Dessverre gjorde jeg også din feil ved å bli så ivrig etter noe at jeg gjorde hva som helst for ham nesten. Jeg råder til å ikke gjøre det fordi det bare forsterker det hele negativt. Ja det ble veldig galt. Jeg angrer ikke på at jeg gikk. Heller en kjærlighetssorg enn en livssorg, pleier jeg å si. Jeg har ikke vært seksuelt frustrert sammen med mannen jeg endte opp med. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå