Gå til innhold

skjønner ikke oppg...!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Noen som kan hjelpe meg litt med denne oppg?

Første del er grei, og er mye litteratur om.

"gjør rede for hva du forstår med korporatisme, segementering og politikkens allmenngjøring."

Men så blir det verre, og jeg skjønner ikke hva oppgaven ber meg gjøre...

"Analyser dagens norske politisk-administrative system med dette som utgangspunkt."

Noen med tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Hei!

"gjør rede for hva du forstår med korporatisme, segementering og politikkens allmenngjøring."

"Analyser dagens norske politisk-administrative system med dette som utgangspunkt."

Noen med tips??

Mulig jeg forklarer det du allerede har skjønt da, men jeg vil tro du da analyserer det norske systemet og legger mest hovedvekt på korporatisme, segementering og almenngjøringen. Til det siste kan du f.eks. kan du trekke inn at politikere i dag stiller opp på mye, gir mer av seg selv, og sakene løftes ut blant folket av media osv på en helt annen måte enn før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bytt til ingeniørstudiet ;) Bedre arbeidsmuligheter og mye bedre lønn enn det du holder på med her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen med tips??

Nå er ikke dette mitt fagområde i det hele tatt, men jeg forstår det slik at du skal skal analysere dagens norske politisk-administrative system i forhold til korporatisme, segmentering og politikkens allmenngjøring i del to. Er jo en ganske vanlig måte å sette opp en oppgave. Først gjøre rede for noen uttrykk og så bruke de i forhold til et case eller lignende. Nå må jeg innrømme at jeg kan være helt på viddene i forhold til denne oppgaven eller at jeg bare påpekte noe opplagt. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...