Gå til innhold

MÅ kunder i matbutikken stå klint inntil kunden foran?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er så jævla irriterende! Jeg har ofte opplevd at en kunde som står bak meg, har 10-20 cm avstand til meg, og står og glaner mens jeg betaler, slår inn kode osv. Det er ubehagelig og hensynsløst. Jeg er heller ikke den som slår av en prat med personen i kassa, er treg med å taste inn kode eller noe sånt. Så ingen grunn til å skynde på meg. Har dere opplevd noe sånt, eller er dere slik som står tett inntil og glaner? Jeg kjenner at jeg savner 1-meteren akkurat i kassa på butikken.

Anonymkode: 0add9...bdc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt enig med deg, men jeg bryr meg ikke om de ser koden min, men at de hoster meg i trynet eller er så nære at jeg kjenner ånden deres.

Anonymkode: 03946...81b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er veldig forskjellige i forhold til hvor nært det er komfortabelt å ha andre mennesker. Jeg synes det er ubehagelig, men kjenner andre som ikke tenker på det en gang. Husker jeg så et innslag på tv for mange år siden hvor de trente på det med unger som slet litt. De gikk med rockering som et visuelt/fysisk hjelpemiddel for å forstå om de stod/gikk for nærme. Voksne får nok sjeldnere tilbakemelding på slikt.

Anonymkode: 5d098...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Løsningen:

The Personal Space Dress is a dress that uses an ultrasonic sensor to detect when someone, or something, is too close to it. Then, it uses continuous rotation servo motors to expand the dress and protect your personal space.

FortyFiveClosedEd  FortyFiveEdit  

https://urbanarmor.org/portfolio/the-personal-space-dress/

Anonymkode: 56917...838

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en stående så nære at jeg kjente pusten hans i nakken for ikke så lenge siden. Nei, det er ikke tomme ord, jeg kjente pusten hans. Var kvalmt. Sto der å tenkte at jeg savnet livet under pandemien akkurat da. Fy fader så herlig det var under pandemien i butikkene. Folk presset seg ikke frem når man står ved hyllene og de holdte en behagelig avstand i køen. Himmelsk. 

Noen folk eier ikke sosiale antenner.

Anonymkode: 70d79...013

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruk handlekorga eller handlevogna som barriere mellom dere. Noen folk eier ikke folkeskikk.

Anonymkode: 3db71...03b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det motsatte er irriterende. Folk som ikke går framover, slik at man blir stående og holde på varene fordi man ikke kommer til båndet og får lagt dem fra seg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er veldig irriterende. Jeg sto selv i kassen her om dagen og da kom det en dame bak meg og sa unnskyld og dyttet meg litt frem med ordene sine slik at hun kunne presse varene sine på båndene rett bak mine. Jeg sto og ventet tålmodig på at kunden foran meg skulle få betale for seg i fred og ro før jeg tok steget litt lenger frem. Blir så satt ut at jeg ikke helt sier noe. Har ikke folk tålmodighet lenger?

Anonymkode: c0011...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lamell skrev (29 minutter siden):

Syns det motsatte er irriterende. Folk som ikke går framover, slik at man blir stående og holde på varene fordi man ikke kommer til båndet og får lagt dem fra seg.

Da bruker du kurv, vogn eller handlenett. 

Anonymkode: 23880...a49

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foretrekker absolutt litt avstand til folk ja. Synes det er uhøflig og merkelig når folk stiller seg helt oppi andre. Og folk som er så utålmodige at de ikke kan vente med å legge tingene sine på båndet før den som står foran i køen er ferdig med å legge på sine ting. Og med det samme jeg er i gang å klage (😅) kan jeg også nevne folk som bare slenger fra seg handlevogna/kurven der den blir stående i veien, i stedet for å sette den på plass. Og folk som svarer et uhøflig og krasst "nei/ja" når de blir spurt om de vil ha pose/kvittering, i stedet for å svare høflig "nei takk/ja takk". Men det verste må ha vært den gangen jeg ble stående bak en eldre mann, feit og svett og hårete, i bar overkropp 🤢 En varm sommerdag riktignok, men likevel, bar overkropp kan du ha på stranda, på butikken får du faen meg kle på deg! En annen gang sto det en dame foran meg i køen som hadde på seg en helt gjennomsiktig bluse, og helt gjennomsiktig BH under, kunne like så godt vert toppløs 😐 Fin dame og fine bryster da, så akkurat det gjorde meg jo ikke noe 😛

Anonymkode: 16107...2fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter covid så har jeg ikke opplevd det nei. Dem står langt unna. Det samme gjør jeg. Kanskje ikke helt en meter men unna langt unna nei. 

Anonymkode: ad950...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I noen butikker er det ikke så god plass ved kasseområdet, og hvis man da skal ha en meter mellom hver person blir det bare kaos og folk kommer ikke til varer

Anonymkode: b03a0...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lamell skrev (56 minutter siden):

Enig. Pust meg gjerne i nakken, men heng med i køa!

Anonymkode: f1ee2...e86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er en del som rett og slett ikke tenker over det. 
Selv er jeg kreftsyk med nedsatt immunforsvar. Det er rimelig lett å se at jeg er syk, da jeg ikke har hår. Bruker riktig nok hodeplagg, men det er sånne som er typisk for kreftpasienter. Likevel skal de trykke seg helt oppi meg, og gjerne hoste meg i nakken. 
Jeg prøver naturligvis å unngå de tidene det er mest folk på butikken, men nå er det jo fullt nesten hele åpningstiden dessverre.

Anonymkode: 92dd3...be7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stiller meg foran handlevogna slik at avstanden blir stor nok. Problem løst.

Anonymkode: ba163...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...