Gå til innhold

Dere som har hatt sa uke 5

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer på deres erfaringer med SA i uke 4+5 - 5+noe.

1. Hvor mye og lenge blødde dere? Var det koagler/klumper eller bare blødning?

2. Hvor lenge var graviditetstestene positive etterpå?

3. Når kom el? 

4. Hadde du rester eller kom alt ut? (Hvis du vet)

Anonymkode: 54d6b...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en ved 5+0 og en ved 5+3. alt kom ut. Litt mer blod og koagler enn vanlig mens de første dagene, men studerte det ikke så veldig nøye. Vondere den første dagen enn vanlig mens, uten tvil. EL var 3-4 dager senere. Testet ikke med graviditetstest. Husker ikke helt hvor lenge jeg blødde, vil tro 5-7 dager. 

Anonymkode: 251f6...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 5 SAer ved uke 5. Opplevde det som kraftige menstruasjoner med en del klumper. Det verste var vel over innen en uke men tror jeg blødde to uker siste gangen. Husker ikke om jeg tok test. Vet heller ikke når EL var. 

Anonymkode: 72328...eaa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 5+1 (og 4+3). og det var nokså likt en vanlig menstruasjon for min del. Jeg har kraftige menstruasjoner med koagler og mye menssmerter i utgangspunktet. Jeg tok ikke flere graviditetstester da blødningen tok seg kraftig opp. Neste eggløsning kom omtrent til vanlig tid. Alt må ha kommet ut. Jeg ble gravid igjen på neste eggløsning. Da begynte jeg å blø omtrent 4+0, så mye at jeg måtte bruke bind i 2-3 dager, men uten koagler, ikke så kraftig og kortere enn min vanlige mens. Jeg trodde at det gikk galt igjen, men det svangerskapet endte med en jente.  

Anonymkode: dee7e...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 11.54):

Heisann

Lurer på deres erfaringer med SA i uke 4+5 - 5+noe.

1. Hvor mye og lenge blødde dere? Var det koagler/klumper eller bare blødning?

2. Hvor lenge var graviditetstestene positive etterpå?

3. Når kom el? 

4. Hadde du rester eller kom alt ut? (Hvis du vet)

Ekspander  

1 -  blødde mye noen timer, deretter mindre og mindre over til spotting i 5 dager.. 

2 - det var positive i 3 uker. Kroppen brukte lang tid på å få hcg ned. Kan ta like lang tid som graviditeten var lang uten at det er unormalt. Individuelt hvor raskt hcg går ned. 

3 - par dager etter hcg var 0. 

4 - ingen rester nei. Ikke "vanlig" eller "normalt" med rester ved SA så tidlig. Noe vanligere ved  SA lengre uti svangerskapet. 

Anonymkode: 15b47...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde som en vanlig mensturasjon, ingen smerter. Ble gravid igjen neste syklus, den satt. 

Anonymkode: ab9a6...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar😊 jeg mistet 5+0 men hadde overhode ingen koagler/klumper og heller ikke såå mye blod. Var derfor redd det var rester (hadde rester ved forrige abort i uke 6+3 som dro ut lenge i tid) men testene nå går ned dag for dag og er neesten negative nå 11 dager etter jeg begynte å spotte før aborten. Så det må vel være et godt tegn. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid 14 dager etter SA. Kom en frisk liten jente❤️ Gikk utrolig fort. Forventet ikke det men er veldig fertil 

Anonymkode: b7d63...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kalt det SA når det er så tidlig, men kjemisk, og ikke lagt så mye i det sånn sett. Har fått blødning etter ikm, en voosh effekt, heldigvis i dusjen, der enorme mengder kommer, slim, koagulert og hinne. Varer ca 3 dager. Går rett inn i syklus igjen. 

Anonymkode: 8c32f...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 7.45):

Har ikke kalt det SA når det er så tidlig, men kjemisk, og ikke lagt så mye i det sånn sett. Har fått blødning etter ikm, en voosh effekt, heldigvis i dusjen, der enorme mengder kommer, slim, koagulert og hinne. Varer ca 3 dager. Går rett inn i syklus igjen. 

Ekspander  

Det ER en SA når det skjer så tidlig også. Alle graviditeter er kjemisk frem til hjerte begynner å slå. En kjemisk graviditet betyr at den kun kan oppdages kjemisk på blod eller urin prøve. 

Har man fått en positivt test for så å miste så er det en spontanabort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 18.18):

Det ER en SA når det skjer så tidlig også. Alle graviditeter er kjemisk frem til hjerte begynner å slå. En kjemisk graviditet betyr at den kun kan oppdages kjemisk på blod eller urin prøve. 

Har man fått en positivt test for så å miste så er det en spontanabort. 

Ekspander  

Njaaaa.... hjertet slår ikke før uke 6.. 

Skriver som jeg gjør for å illustrere at forsinket mens har jeg opplevd mange ganger i livet, og mang en gang har det nok vært en kjemisk graviditet. 

Flere venninner har mistet etter uke 6, etter hjertet har begynt å slå, og livet har startet. Det er en helt annen greie enn en kjemisk graviditet i uke 5, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...