Gå til innhold

Han sjekka tlf min mens jeg sov

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sykelig sjalu + kontrollbehov + sinneprobøemer - selvinnsikt = elendig og potensielt farlig kombo.

Eneste jeg ser du har gjort "galt" her er å ikke være åpen med at eksen har hentet ting, noe jeg forsåvidt skjønner at du lot være. Samtidig er det etter min mening dødfødt dersom det hele tiden blir bråk når man faktisk er ærlig og åpen.

Jeg stemmer nei. Denne atferden og disse følelsene tar lang tid å jobbe med og han har ikke engang skjønt at han har et problem.

Anonymkode: 9681c...ea3

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også et grovt overtramp mot dine venner, omgangskrets og kollegaer. Det jeg sender andre forventer jeg at skal være privat. Det ville jeg ikke tilgitt. 

Anonymkode: 39aea...add

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sykelig sjalu + kontrollbehov + sinneprobøemer - selvinnsikt = elendig og potensielt farlig kombo.

Eneste jeg ser du har gjort "galt" her er å ikke være åpen med at eksen har hentet ting, noe jeg forsåvidt skjønner at du lot være. Samtidig er det etter min mening dødfødt dersom det hele tiden blir bråk når man faktisk er ærlig og åpen.

Jeg stemmer nei. Denne atferden og disse følelsene tar lang tid å jobbe med og han har ikke engang skjønt at han har et problem.

Anonymkode: 9681c...ea3

Ikke sant. 

Jeg var på ingen måte redd for å være åpen tidlig i forholdet. For trigger man en reaksjon vet man at man bør lete videre. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han sjekker mobilen din er et grovt tillitsbrudd og overtramp! Det er DU som skal klikke og være forbanna! Her er det bare å gjøre kort prosess! Takk og farvel! 

Anonymkode: dd11e...2d4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort det slutt.

Jeg og kjæresten har tilgang på hverandres telefoner, men vi ville ALDRI lest meldinger. Meldinger er private mellom oss og avsender. Ikke fordi det er noe hemmelig, men for å skjerme den som skriver til oss.

Det der er stort tillitsbrudd.

Anonymkode: d187d...623

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde gjort det slutt.

Jeg og kjæresten har tilgang på hverandres telefoner, men vi ville ALDRI lest meldinger. Meldinger er private mellom oss og avsender. Ikke fordi det er noe hemmelig, men for å skjerme den som skriver til oss.

Det der er stort tillitsbrudd.

Anonymkode: d187d...623

Samme her.

Jeg og mannen har hverandres koder. 

Men jeg har aldri brukt den til annet enn å ringe meg selv når jeg ikke finner min telefon. Hente frem apps, eller låne telefonen kort, når han kjører. Eller låne for å søke/surfe om min er ute av batteri og jeg trenger noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han bare sitte hos seg selv og være sint. Du har ikke gjort noe galt. Hva HAN synes er hans problem. Det er helt ok og normalt å ha en vennskapelig tone med eksen.

Anonymkode: bb988...8d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri i livet gitt koden til telefonen til en mann jeg hadde datet i 4 mnd. Hvem sitt forslag å gjøre det?

Uansett et stort rødt flagg at han sjekker telefonen din mens du sover. Virker jo ekstremt kontrollerende og sjalu.

Hadde gått på dagen. 

Anonymkode: 7ac7c...6ac

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det der hørtes ikke bra ut, og så kontrollerende og psyk oppførsel så tidlig i et forhold og. Desverre kan noen menn endre seg når man går over til et nytt nivå i forholdet. 

Kom deg unna i starten har man jo sin beste oppførsel se for deg hvordan dette kan eskalere videre. 

Ikke gi passord, hold det privat. Bare det at en mann hadde spurt om det hadde vært rødt flagg for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spurte hverandre ikke om passordet, men vi kom inn på temaet om det. Jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan han husket det engang. Lite bryr jeg meg forsåvidt. Jeg fikk hvertfall snakket med han om at jeg føler meg svikta, og han har beklaget seg. Men noe som skuffet meg mest var at han visste at jeg kom til å bli veldig skuffa over det. 
Han tenkte sikkert at det ikke var en «så big deal» likevel. Fyfaen. 

Det har vært noen episoder der han har vært kontrollerende og dramatisk, så jeg valgte derfor å ta en pause. Jeg vil nok avslutte forholdet 

-ts

Anonymkode: 9d116...550

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

La han bare sitte hos seg selv og være sint. Du har ikke gjort noe galt. Hva HAN synes er hans problem. Det er helt ok og normalt å ha en vennskapelig tone med eksen.

Anonymkode: bb988...8d2

Enig, det var akkurat det jeg gjorde. Orket ikke å ha den energien rundt meg 😅 jeg syntes det med eksen var helt ufarlig, og det var på starten av da jeg og nåværende kjæresten begynte å snakke. Ser ikke helt problemet 

-ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi spurte hverandre ikke om passordet, men vi kom inn på temaet om det. Jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan han husket det engang. Lite bryr jeg meg forsåvidt. Jeg fikk hvertfall snakket med han om at jeg føler meg svikta, og han har beklaget seg. Men noe som skuffet meg mest var at han visste at jeg kom til å bli veldig skuffa over det. 
Han tenkte sikkert at det ikke var en «så big deal» likevel. Fyfaen. 

Det har vært noen episoder der han har vært kontrollerende og dramatisk, så jeg valgte derfor å ta en pause. Jeg vil nok avslutte forholdet 

-ts

Bare sånn tilfeldigvis, liksom?

Han har vel geleidet deg inn på temaet... man sier ikke bare helt tilfeldig passordet sitt i en samtale. Og selvfølgelig husker han det, han startet den samtalen for og få det, sånn at han kunne kontrollere mobilen din. Det er rødt flagg for meg allerede der.

At han snoker, er også et enormt overtramp. Jeg hadde blitt utrolig sint og skuffet og følt det var litt ekkelt, om jeg fikk vite at han hadde ligget og lest gjennom meldingene mine. Det er på ingen måte greit.

Og så er det han som blir sint, på toppen av alt? Nei, han er altfor kontrollerende og sjalu. Dette er sånn forhold som blir sånn hvor du ikke får ha venner lengre, og han skal ha forklaring på hvorfor du brukte ti minutter lengre i butikken enn han mener er vanlig, da har du pult noen på veien. Jeg overdriver ikke engang, disse folkene finnes det urovekkende mange av, vi har vel alle møtt en eller hatt en venn/venninne som har vært sammen med en.

La den pausen dere har nå bli evig, det er mitt råd.

Anonymkode: 7b468...7b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift i 25 år her🙋🏼‍♀️ jeg vet ikke koden til mannen sin telefon. Og ikke han min heller. Jeg har ikke behov for å ha den. Har ikke falt meg inn å spørre om den en gang. 

så mitt svar til deg er. Dette er ikke sunt. Ta det opp med han og si at dette godtar du ikke. Enten så stoler man på hverandre eller ikke. Og stoler man ikke på hverandre så er det bare å gjør det slutt. 

Anonymkode: e8756...ba9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan være så sint han bare vil.

Men du bør forlate han på heltid. I mine øyne har han gjort ett stort overtramp.

Jeg har vært med min mann i over 10år. Hender jeg ber han om å sjekke noe på telefonen min (se om jeg har fått svar på en melding mens jeg kjører bil, finne frem Google maps fordi jeg er litt usikker på nøyaktig hvor vi skal). Men da må jeg si koden min på nytt hver gang, fordi det er ikke noe han går å husker på. Det samme gjelder motsatt vei.

Aldri har jeg opplevd at han har snoket på mobilen min, og aldri har jeg snoket på hans. Vi er partnere i livet, men har også egne privatliv.

Anonymkode: ec223...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...