AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #1 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg er en relativt fersk strikker, men har veldig lyst å prøve meg på Emilie-genseren fra Min Mote. Problemet er bare at garnet i oppskriften er for dyrt. Et nøste koster 198kr og det har jeg ikke råd til å kjøpe 9 stk av. Jeg har lagt min elsk på Jord Clothing sitt fluffy garn. Det er så mykt og kløfritt og jeg finner det stadig på 50%. Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg regner ut om jeg kan bytte til det garnet eller hvordan jeg kan finne et rimeligere garn til den oppskriften? Strikkefastheten er 10cm = ca 6m på p 15 i oppskriften. Er det noen som kan hjelpe meg? Anonymkode: 78e89...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #2 Del Skrevet 13. desember 2024 Denne kanskje: https://www.strikkemekka.no/prod.php?id=730&size=101234&gad_source=1&gbraid=0AAAAACF3r2Jt-hHBYVIACn6o6ydN8P4Ot&gclid=Cj0KCQiA0--6BhCBARIsADYqyL8XIKQy6ZyOQnDag3XWQCXjJFtllFSoH7gqWYT2vwhl-dfYhbF_xcoaAk6REALw_wcB Voldsomt store pinner den genseren skal strikkes med! Den er stilig da, men usikker på hvor enkelt det er å få til en jevnt og pent resultat med så tykke pinner. Men du kan bare rekke opp og prøve på nytt om det ikke blir så bra på starten. 🙂 Anonymkode: 4bb7c...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #3 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne kanskje: https://www.strikkemekka.no/prod.php?id=730&size=101234&gad_source=1&gbraid=0AAAAACF3r2Jt-hHBYVIACn6o6ydN8P4Ot&gclid=Cj0KCQiA0--6BhCBARIsADYqyL8XIKQy6ZyOQnDag3XWQCXjJFtllFSoH7gqWYT2vwhl-dfYhbF_xcoaAk6REALw_wcB Voldsomt store pinner den genseren skal strikkes med! Den er stilig da, men usikker på hvor enkelt det er å få til en jevnt og pent resultat med så tykke pinner. Men du kan bare rekke opp og prøve på nytt om det ikke blir så bra på starten. 🙂 Anonymkode: 4bb7c...271 Eller, glem det. Det må jo bli helt ekstremt varmt med 100% ull. Kanskje noen andre har bedre forslag. 😂 To tråder av et eller annet luftig garn kanskje? Anonymkode: 4bb7c...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå