Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på følgende: Her på østlandet (Oslo) koster det mellom 1000 og drøye 2000 å farge ettervekst. Kan veksle litt mellom kort og langt hår.  Prosedyren tar kanskje toppen 15 minutter, (jeg har kort hår) og så er det ventetid på opptil 30 minutter før håret blir skylt. Effektiv arbeidstid er kanskje en halv time. Dette betaler jeg drøye 2000 kroner for I den salongen jeg bruker.

Jeg har prøvd å spørre hva det kommer av at det er så dyrt, men får vage svar, kanskje noe med tidsbruk.  Men dette er også merkelig, jeg har opplevd ofte at frisøren har klippet andre i den tiden jeg har betalt for.

Kan noen kaste lys over dette mysterium?

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første så lokaler ofte dyre, spesielt i Oslo, så er det strøm, forsikringer, lønn, produkter, og arbeidsgiveravgift bla. 

Anonymkode: fc208...705

• Liker 3
Skrevet

Jeg stusser også veldig over frisørpriser. Vanlig dameklipp starter fra kr 850,- på min lokale salong. Kan ikke fatte at de har kunder i det hele tatt. Selv klipper jeg tuppene to ganger i året hos Cutters. Det tar max 20 minutter og er overhodet ikke verdt mer enn max 400 kroner.

Frisørtimer utenfor cutters og barbershops er først og fremst for de rike.

Anonymkode: 6bc2e...3e8

• Nyttig 1
Skrevet

Er derfor jeg farger etterveksten selv nå

Anonymkode: 60897...05b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

du sitter i stolen og tar opp plass i salongen hele tiden du er der, så kommer produktene de bruker og erfringen til frisøren. 

Anonymkode: 66499...aa3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For det første så lokaler ofte dyre, spesielt i Oslo, så er det strøm, forsikringer, lønn, produkter, og arbeidsgiveravgift bla. 

Anonymkode: fc208...705

Jeg opplever at flere og flere venner og bekjente heller får noen de kjenner til å klippe seg. Mange frisører har priset seg fullstendig bort, men klart at det finnes mange med mye penger (folk som har arvet mye penger eller tjent 5-10 mill passivt ved å være boligeiere), som kanskje kan holde dem flytende.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Frisør generelt er jo dyrt, sånn har det vært lenge. 

Anonymkode: 46508...709

• Liker 2
Skrevet

Det inneholder produkter, strømmen, husleie, telefon, arbeidesavgift (den har gått opp mye. Staten skal ha mye) lønn, forsikring, dataprodukter, og mye mer som jeg ikke kommer på. Så det er ikke slik at verken salongen eller frisøren sitter med 2000 kr i lomma. 

Anonymkode: 78005...270

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg opplever at flere og flere venner og bekjente heller får noen de kjenner til å klippe seg. Mange frisører har priset seg fullstendig bort, men klart at det finnes mange med mye penger (folk som har arvet mye penger eller tjent 5-10 mill passivt ved å være boligeiere), som kanskje kan holde dem flytende.

Hehe, du tror kun de som har arvet mye penger eller de som leier ut boliger drar til frisør(merkelig spesifikt)?  De aller fleste tjener godt i Norge, og selv studenter og uføre drar til frisør i ny og ned. 

Anonymkode: 97061...e73

• Liker 2
Skrevet

Det er dyrt fordi folk betaler det. Har slutta helt å gå til frisører. Gjør alt selv.

Anonymkode: 06ec3...903

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja, jeg har aldri opplevd noe press på plassen min. Tvert i mot er det alltid mange ledige stoler i de salongene jeg har besøkt.

Skrevet
dimitria skrev (2 timer siden):

Hei.

Jeg lurer på følgende: Her på østlandet (Oslo) koster det mellom 1000 og drøye 2000 å farge ettervekst. Kan veksle litt mellom kort og langt hår.  Prosedyren tar kanskje toppen 15 minutter, (jeg har kort hår) og så er det ventetid på opptil 30 minutter før håret blir skylt. Effektiv arbeidstid er kanskje en halv time. Dette betaler jeg drøye 2000 kroner for I den salongen jeg bruker.

Jeg har prøvd å spørre hva det kommer av at det er så dyrt, men får vage svar, kanskje noe med tidsbruk.  Men dette er også merkelig, jeg har opplevd ofte at frisøren har klippet andre i den tiden jeg har betalt for.

Kan noen kaste lys over dette mysterium?

I tilegg til lønn betaler du for lokale, strøm, vann, møblement, skatt , forsikring, produkter, redskap, kurs/ kunnskap osv. 1000 kr høres veldig billig ut i Oslo hvor leie er så dyrt.
Selvom du opplever at frisøren har klippet andre i den « tiden « du har betalt for har de helt sikkert tomtid også. 

Anonymkode: 3e7aa...1fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det stemmer ikke. Det kommer helt an på hva en prioriterer. Både moren min som er pensjonist og søsteren min som har vanlig lønn går regelmessig til frisøren. Jeg klipper meg selv, jeg har valgt enkel frisyre og bryr meg ikke om å bli grå. Frisører har ikke priset seg bort, de har fått nye større utgifter med prisøkningen. Spesielt lokaler i Oslo og strøm. Så lenge folk er forfengelige vil frisører ha kunder. 

Anonymkode: 3e7aa...1fa

• Nyttig 1
Skrevet

Forrige gang jeg var til frisør, betalte jeg ca 2 800,- for foliestriper på halvlangt hår, og klipp. 
Dette er ikke oslo, men en småby. 
Skjønner de har økte kostnader. Jeg har redusert besøkene fra 4 til ca 2 ganger i året. Får bare gå med ettervekst, når jeg ikke vil stripe/farge selv. 

Anonymkode: 27a7d...e36

Skrevet

Har sluttet å klippe meg i Oslo, selvom jeg bor der. Siste gangen jeg gjorde det kostet det nesten 3000 kr, det var jeg ikke råd til.  Klipper/striper noen ganger i året og kombinerer det med et besøk til min søster. Hun bor ca en time utenfor byen og prisene er mye lavere. Betaler rundt 1500 for klipp og striper. 

Anonymkode: 10541...b0a

Skrevet

Blir sjeldnere her og. Er altfor dyrt. Er bare de rike som kan fjonge seg. Har håret i hale, så får det bli som det blir.

Anonymkode: f60e9...ac6

• Nyttig 2
Skrevet

Kostar 700,- for dameklipp her på min lokale drop-in

Skrevet

Klipper meg alltid hos lærling, koster 399,-

Anonymkode: 4e340...bf7

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 19.07):

Klipper meg alltid hos lærling, koster 399,-

Anonymkode: 4e340...bf7

Det samme gjorde jeg før, men nå er de ikke lærlinger lenger da, så da er det tilbake til full pris 😅. Håret mitt vokser sakte,så jeg slipper å klippe det så ofte. Ellers farger jeg håret selv hjemme,( kr 100 for fargen ) sparer en god del der og.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...