Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med B2B/dørsalg? Er det en ok jobb man kan trives i? 

Har fått jobbtilbud og synes tilbudet er godt. Jeg synes også det kan virke lettere å selge ansikt til ansikt, men har jo aldri gjort det før.. noen som har erfaring fra sånn jobb som vil dele? 

Jobben er både å banke dører + booke møter over tlf. Så litt fysisk arbeid og stillesittende - hybrid hverdag som det kalles 😊

Anonymkode: 337c2...0c1

Skrevet

banke dører? 😂 pisk eller balltre?

Anonymkode: 393c2...93b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det fremdeles noen som åpner døren for fremmede? 😅

Anonymkode: 7d1bc...5ca

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Utakknemlig og hard jobb. Håper du har fastlønn i grunn og ikke bare provisjon. Jeg åpner ikke dørene for ukjente.

Anonymkode: dfe55...37d

• Liker 7
Skrevet

Det der forbinder jeg med støvsugerselgere og selgere for alarmselskap. Verste jeg kan tenke meg å få besøk av slike. Jobben i seg selv må være grusom. Det er flere enn meg som ikke takler slike selgere vet jeg. Vi trenger ikke være uhøflig, men når selgeren "bare" skal slik og sånn og blir innpåsliten så blir det ekstra slitsomt. Da er det ikke lett å være like hyggelig tilbake. 

Anonymkode: 77100...c12

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

På ingen måte en bra jobb nei. Folk hater dørselgere. 

Anonymkode: 72c70...c69

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Absolutt siste jeg ville jobbet med.

Jeg åpner alltid døren når noen ringer på, men straks jeg skjønner at det er en selger sier jeg kort og kontant nei takk og lukker døren. Fullstendig uinteressant hva de selger. Jeg kjøper aldri av en dørselger.

Anonymkode: 29138...e87

• Liker 6
Skrevet

Hvis det virker som en bra jobb så lurer jeg på hva alternativet ditt er. Jeg tror faktisk jeg heller hadde kjørt rundt og tømt septikktanker.

Anonymkode: 31038...afd

• Liker 4
Skrevet

Det er nok en utakknemlig jobb. Du må virkelig være en bra selger om du skal trives med det.

Anonymkode: b9037...a60

Skrevet

Det er helt klart enklere med b2b enn salg rettet mot privatpersoner! 
Men jeg hatet det! Jeg er ikke en selger, jeg hater drive med oppsøkende salg. 
Men hvis jeg var inne på oppfølgingsmøte med eksisterende kunder, så var det kjempelett og moro drive med mersalg. 
Jeg var ansatt som fagpersonell, men banket dører i stille perioder. 

Det er stor forskjell mellom hvilke produkter man skal selge også, om det faktisk er ett bra produkt, og hvor mye troa du selv har på produktet. 

Anonymkode: 35032...b43

Skrevet

Hva har dørene gjort deg siden du skal banke dem?  😵

Anonymkode: 6d31e...eff

• Liker 4
Skrevet

Oppsøkende B2B-salg er ufattelig kjipe greier i mine øyne. Var nødt til å ta noen "cold calls" da bedriften min var rimelig nyoppstartet, og det føles ikke godt.

"B2B/Dørsalg" får jeg ikke helt til å rime i mine ører. Skal du gå fra bedrift til bedrift og banke på døra og håpe daglig leder eller noen med beslutningsmyndighet kan ta deg imot på sparket? Jeg ville i det minste revurdert den tilnærmingen i så fall.

Lite alright jobb, selv om det å banke dører jo er artig nok det. Bare vær forsiktig, de kan være harde!

Anonymkode: 3799c...133

• Liker 2
Skrevet

Regner med at du mener "banke på dører", for hva har dørene gjort mot deg slik at du mener du skal banke de?

Oppsøkende salg må være noe av det verste jeg vet, spesielt de som ikke tar et nei for et nei. Det var like før jeg knuste nesen til en pågående selger en gang. Han tok ikke et nei for et nei og prøvde å true seg inn.

Anonymkode: 3ab67...15f

• Liker 2
Skrevet

Husker en stakkars dørselger som kom på døra da jeg var fattig student. Skulle selge meg en støvsuger til 20000. Det er mye penger i dag, men det var enda mer penger på nittitallet. Det ble til at han støvsugde over halve hybelen. 

• Liker 4
Skrevet

Hvordan banker man  dører i b2b salg? Går rundt til bedrifter antar jeg og går inn hovedinngangen som vanlige gjester/ kunder/ selgere. Mener du at du oppsøker bedrifter som allerede er kunder, eller at du går til potensielt nye kunder? Synes opplegget høres rart ut, og jeg hadde ikke satt pris på folk som kom som en dørselger uten avtale på jobb heller. 
så lenge du har en god fast lønn er vel det det viktigste

Anonymkode: 6d5d8...5d6

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Nei, alt oppsøkende salg mot privatpersoner er ansett som skikkelig drittarbeid.

Anonymkode: 3d131...cf1

• Liker 3
Skrevet

Dørselgere på døra er hakket verre enn Jehovas vitner.

Anonymkode: 87a87...054

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Oppsøkende B2B-salg er ufattelig kjipe greier i mine øyne. Var nødt til å ta noen "cold calls" da bedriften min var rimelig nyoppstartet, og det føles ikke godt.

Anonymkode: 3799c...133

Jobbet med møtebooking for et selskap som solgte kontorstoler og annet til kontoret en gang i tiden, min åpner på cold callingen var "God dag, det er ...... som ringer fra ...... - sitter du godt?" Fungerte ganske greit.

Anonymkode: 46346...bd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, alt oppsøkende salg mot privatpersoner er ansett som skikkelig drittarbeid.

Anonymkode: 3d131...cf1

Det er vel ikke privatpersoner da? 

Anonymkode: 6d5d8...5d6

Skrevet

Skal du rundt å ringe på hos privatpersoner? Jeg kan ikke tenke meg noe verre. Det er såpass hatet i Norge, at fir din egen ig andres skyld bør du tenke at du har et moralsk ansvar å ikke utsette folk for dette. Kan du ikke heller jobbe som bud, og levere noe til folk de faktisk har lyst på? 

Anonymkode: 6ed25...dd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...