Gå til innhold

Passer en 12-åring små damestørrelser i klær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 12 er ca 164-165 cm høy og slank. Hun bruker str 164. Jeg prøver å finne julepysj til henne i gave, men finner ingen av typen hun liker i barnestørrelser. Derimot finner jeg flere i damestørrelser. Tror dere hun vil passe XS damestørrelse?  

Anonymkode: 7d8f7...c7f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg ja. Kommer an på hvor tynn hun er da. Jeg er 165 og brukte xs og s da jeg var på mitt tynneste

Anonymkode: f36f4...dd6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint. Kan nok ha både xs eller s.

Kjøper s til egen 13 åring på 164.

Anonymkode: 23640...f87

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 150 og xs kan bli for trangt for meg. Julepysjer skal være behagelige og ikke trange, så her foreslår jeg at du tar small

Anonymkode: 04309...3f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 150 og xs kan bli for trangt for meg. Julepysjer skal være behagelige og ikke trange, så her foreslår jeg at du tar small

Mente at det kan bli tight på kroppen, jeg er også slank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 11-åring kjøper s i voksenpysj. Hun er høyere enn mammaen sin da, men jeg hadde nok også valgt s fremfor xs. Xs er faktisk mindre enn 170. 

Anonymkode: da2d5...d39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå fint med voksen pysj da ja. 
Selv om hun sikkert passer både XS’ og S så ville jeg valgt S likevel. Det er ikke godt med en pysj som er for trang eller kort på ermene.

Siden hun bare er 12 så vokser hun snart inn i S dersom den var litt romslig også.

Anonymkode: 5a154...5d2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde gå fint med voksenstørrelser, enten xs eller s (avhengig av om plaggene er små eller store i størrelsen, siden det kan variere). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 11-åring er rundt 145 cm og normalvektig, har en del dameklær i XXS som passer godt. 

Anonymkode: c7a2b...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da tar jeg sjansen på damestørrelse, mye bedre utvalg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Datteren min på 12 er ca 164-165 cm høy og slank. Hun bruker str 164. Jeg prøver å finne julepysj til henne i gave, men finner ingen av typen hun liker i barnestørrelser. Derimot finner jeg flere i damestørrelser. Tror dere hun vil passe XS damestørrelse?  

Min på 12 er 145 og 35 kilo, og stjeler stadig mine klær i str xs/34. Buksene mine får jeg fortsatt ha i fred, men topper, skjorter, gensere og jakker er stadig på utlån. Så vil tro det funker supert på din.

Anonymkode: c740c...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 12 åring har brukt xs og S i et par år allerede. I pysj hadde hun nok ønsket i M. hun liker romslige klær til å sove i. Barnklær passer som regel ikke i form og fasong lenger

Anonymkode: 1aa17...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

jeg er 165 og veier 54 kilo, jeg bruker xs 

Anonymkode: 83153...7d3

Samme her, men jeg ser på ingen måte ut som en slank 12-åring, så jeg er egentlig mye mer skeptisk en dere andre her i tråden. Varierer selvfølgelig fra merke til merke, men jeg syns XS har blitt enormt de siste årene. Jeg er "i godt hold" og har veldig kvinnelig figur (ikke barnefigur) så jeg har absolutt ikke samme mål som en 12-åring. 

Anonymkode: 08a62...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på kroppsform og hvilken butikk du handler i. På h&m har de jo ungdomsavdeling (divided) med litt mindre størrelser, jeg som er en voksen dame på 30 år kan fortsatt finne på å handle der men da går jeg opp en størrelse så jeg vil tro en normalt slank 12-åring på 165 cm vil passe xs :) pysjamaser har jo som regel strikk i toppen av buksa også så det bør gå fint

Anonymkode: 8a45e...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn brukte xs/s  i herrestørrelse når han var 12 og jeg har en venninne som fortsatt kan gå å handle på barneavdelingen. Man kjøper jo klær der man finner ut at de passer. Jeg brukte og vanlige størrelser når jeg var 12.

Anonymkode: 65dad...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv ca 160cm og bruker barneklær. Kommer an på fasongen på jenta, men hun vil nok kunne passe en liten damestørrelse ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...