AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #1 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg har slitt med kryssallergi og ikke tålt sitrus på 25år, men nå er det blitt mye bedre, og jeg for første gang som voksen kan kose meg med klementiner nå i julen 😁 Det gledes 🥰😋 Når jeg tidligere i høst prøvde, og fant ut det gikk så var alt godt. Når andre sa de var litt tørre, så følte jeg at samme hva så var de saftigere enn banan. Nå har jeg spist en del kilo (ja her går det over én kilo i døgnet 😋) og jeg merker jo forskjell. Jeg har prøvd å lese meg opp, og når de er lette å skrelle så er de visst nok modne, og mye kjerner har med at de er dyrket nær sitrontre (veldig interessant). Noen er så myke at jeg ville kalt de overmodne om det var banan. Hvordan velger jeg de beste klementinene? Dere med erfaring, ser dere etter noe spesielt? Jeg har mye kjøpt de nettene fra First Price, siden de er billigst, og jeg slipper å sitte å velge ut 3 kilo med klementiner på en gang, flere ganger i uken. Noen få har gått rett i søpla, men de har jo generelt vært fine, men til tider mye kjerner. Jeg merker ikke så mye forskjell mellom de ulike butikkene/merkene, mer mellom ulike klementiner. Nå er det jo veldig billig før jul, hvordan blir det i januar, vil det fremdeles være rimelig? Tenker da kilopris på 20-30kr fordi de enda er i høysesong. Kan jeg eventuelt kjøpe noen mer faste klementiner og ha liggende i kjøleskapet til over jul og nyttår (er borte hele perioden), eller vil de ikke holde seg da? Jeg er skikkelig entusiastisk over å endelig kunne spise denne godheten av en frukt, og tar gjerne imot gode tips Anonymkode: 20781...e95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #2 Del Skrevet 13. desember 2024 Synes kvaliteten på klementiner er begredelig for tiden. Jeg liker de saftige og syrlige. De jeg finner er tørre og altfor søte. De må være sure etter min smak. Og IKKE tørre. Anonymkode: 6399c...88a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #3 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes kvaliteten på klementiner er begredelig for tiden. Jeg liker de saftige og syrlige. De jeg finner er tørre og altfor søte. De må være sure etter min smak. Og IKKE tørre. Anonymkode: 6399c...88a Sure skal de vel ikke være, men det er enig i at det har vært mye tørre klementiner i år. Spesielt Cevita som går for å være de beste. Anonymkode: 630f5...651 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #4 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes kvaliteten på klementiner er begredelig for tiden. Jeg liker de saftige og syrlige. De jeg finner er tørre og altfor søte. De må være sure etter min smak. Og IKKE tørre. Anonymkode: 6399c...88a En moden klementin er ikke sur, så objektivt sett så er kvaliteten dårligere om den er sur, selv om du foretrekker det Anonymkode: b9cba...ba8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 13. desember 2024 #5 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg sliter litt med å velge gode klementiner selv, det har ikke vært slik før om årene. Jeg vet at de som er for myke er i alle fall dårlige, så de unngår jeg. Ser etter de som ser ferske og fine ut utenpå. Har blitt ekspert i å velge ut appelsiner, men ikke klementiner helt enda... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #6 Del Skrevet 13. desember 2024 Dette er iallfall min mening: Så og glatte klementiner er best. De er oftere saftige og har mer smak. Rue og/eller store er tørrere og har oftere sten i seg. Jeg kjøper ofte nettene fra First Price, de er billigere og jeg har mer helle med de enn de en plukker selv. Anonymkode: b1672...5c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #7 Del Skrevet 13. desember 2024 Takk dere 🍊😊 Unngår de bløteste, og har fått både noen som er veldig tørre, og noen nesten for bløte. Kjøpte en del fra Spar idag, da fra Cevita. Kjøpte de litt faste, siden de skal være til søndag/mandag. Vært mye kjerner i alle typer jeg har kjøpt, men som annen sa har så har jeg vært fornøyd med de fra First Price. Kastet noen få, men ikke mange på alle de kiloene jeg har spist nå. Anonymkode: 20781...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå