Gå til innhold

Er det normalt at folk lyver om seg selv eller livssituasjonen sin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis ts ofte opplever at folk lyver vil jeg tro at hun bør se litt på seg selv. Jeg lyver meget sjelden, men har faktisk lovet meg selv å gjøre det oftere i situasjoner hvor frekke folk avhører meg om detaljer som ikke angår dem og som jeg aldri ville ha delt med dem ellers. Til informasjon: Det er frekt og taktløst å spørre andre hva de tjener, hvor stor bolig de har, hvordan det går med økonomien nå som alt er så dyrt, om de eier eller leier, hvor mye de betalte for objekt X, hvor lenge de har vært sammen med partneren, hva moren deres døde av, +++.  Jeg heier på alle som lyver når de får invaderende spørsmål! 

Anonymkode: d194c...48b

Jeg heier på folk som sier sånn det er; «det er en privatsak, jeg ser helst at du ikke spør om sånt»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jadaomatte skrev (34 minutter siden):

Jeg heier på folk som sier sånn det er; «det er en privatsak, jeg ser helst at du ikke spør om sånt»

Ja, den også er fin! Jeg skal øve på den også. 

Anonymkode: d194c...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at de lyver fordi det er visse ting de ikke ønsker å dele. Jeg forteller ikke kollegaer at jeg har en halvsøster når de spør om jeg har søsken. Det er fordi jeg ikke ønsker å forklare at jeg ikke tør å ha kontakt med halvsøsteren min fordi hun har kontakt med faren min. Har ofte vært redd for faren min og har ikke hatt kontakt med han på mange år. 

Noen lyver kanskje fordi de bor på kode 6 eller fordi de skjuler seg fra en voldsutøver. Noen sier kanskje at de har utdanning fordi de ikke ønsker å fortelle at de har vært syke. Kanskje noen lyver om utdanning eller yrke fordi de føler seg mislykket. Noen sier kanskje at de jobber som ditt eller datt fordi de er lei av å fortelle at de er jobbsøkere eller har møtt fordommer etter å ha fortalt at de er uføre. 

Ikke er alle som lyver er lystløgnere. 

Anonymkode: 2cb22...5a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange på datingapper som lyver om alderen sin 🤷 har gamle bilder fra 10 år siden ser jeg også på som løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 13.02):

Jeg er utenfor arbeidslivet på grunn av alvorlige skader etter bilulykke, men når jeg er hos frisør og de spør om hva jeg jobber med, sier jeg hva jeg er utdannet som.

Jeg synes ikke at jeg lyver for jeg forteller jo hva jeg er utdannet til å jobbe med.

Orker bare ikke å bli spurt om ulykken, symptomer osv 

Anonymkode: a690c...dcf

Samme her. Jeg er også ufør, men pga alvorlig sykdom. Er nærmest sengeliggende i dagevis etter et frisørbesøk, så ikke ofte jeg er der. Jeg orker ikke å bli spurt om sykdommen, symptomer osv og alle vet jo hva slags holdninger enkelte har til uføre uansett hvor syke/skadede de er. Så sier hva jeg er utdannet som jeg også. 

Anonymkode: 10ef8...8fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 1.39):

Opplever stadig oftere at flere og flere lyver om seg selv og livssituasjonen sin. Hva er greia med det? Mange som lyver om utdanning, yrke, bosted… flere som har det sånn? De fleste som lyver er som regel i en viss alder også 

Anonymkode: ed058...7ce

Kjenner ett slikt par. De lyver oppover på verdi av ALT. Og lønn. 

Anonymkode: 18e99...18d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 1.39):

Opplever stadig oftere at flere og flere lyver om seg selv og livssituasjonen sin. Hva er greia med det? Mange som lyver om utdanning, yrke, bosted… flere som har det sånn? De fleste som lyver er som regel i en viss alder også 

Anonymkode: ed058...7ce

Mange kan nok dra en hvit løgn hvis de er skamfulle over seg selv og føler seg underlegne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...