Gå til innhold

Er det normalt at folk lyver om seg selv eller livssituasjonen sin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opplever stadig oftere at flere og flere lyver om seg selv og livssituasjonen sin. Hva er greia med det? Mange som lyver om utdanning, yrke, bosted… flere som har det sånn? De fleste som lyver er som regel i en viss alder også 

Anonymkode: ed058...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har egentlig ikke tatt noen i å lyve om utdanning, yrke, eller bosted. Hadde stusset litt om noen løy, da slikt er enkelt å sjekke.

Er i slutten av 30-årene. Vanker du i et tungt miljø?

Anonymkode: 6e5ee...c85

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har egentlig ikke tatt noen i å lyve om utdanning, yrke, eller bosted. Hadde stusset litt om noen løy, da slikt er enkelt å sjekke.

Er i slutten av 30-årene. Vanker du i et tungt miljø?

Anonymkode: 6e5ee...c85

Fysj,for et frekt spm. ikke relevant i hele tatt. 

Anonymkode: 4eac8...7ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mennesker som lyver om det, de lever på kode 6 sperra adresse og lyver for å overleve. Ellers er det nok lite utbredt. Hvis du vil hevde noe annet, bør du kanskje være litt mindre kryptisk angående prevalensen og ditt enn du er i hovedinnlegget?

Anonymkode: 4b0ec...02b

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opplever stadig oftere at flere og flere lyver om seg selv og livssituasjonen sin. Hva er greia med det? Mange som lyver om utdanning, yrke, bosted… flere som har det sånn? De fleste som lyver er som regel i en viss alder også 

Anonymkode: ed058...7ce

Jeg har aldri opplevd at mennesker lyver om sin livssituasjon, bortsett fra når de blir "grillet" av uforskammede mennesker som spør og graver om ting man ikke bør spørre og grave om: da er det helt i orden å lyve. For å stilne munnen på den uoppdragne bøllen.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har løyet bare for å slippe flere spørsmål. Har ikke interesse av å forklare til folk at overgrep i barndommen, narkotika i ungdommen og psykiske problemer er årsaken til at jeg ikke er a4. Da er det lettere å lyve for å fremstå som alle andre. 

Anonymkode: 96966...9ce

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løy om diverse da jeg sto i en fryktelig traumatisk situasjon over lengre tid. Dette fordi jeg ikke orket å forklare, og dessuten sov så lite over så lang tid at jeg antagelig ble litt gal til slutt. Ikke helt klarte å skille mellom fantasi og virkelighet. Jeg dagdrømte en del for å holde ut situasjonen jeg sto i, og fantasiene kunne ende opp med å bli presentert som sannhet. Det hender fremdeles at jeg kan komme på ting jeg sa til noen, og så skammer jeg meg fryktelig, selv om jeg egentlig har tilgitt meg selv. Det var en umenneskelig situasjon å stå i, umenneskelig lenge. Ikke så rart at det rablet litt for meg. 

Takk og pris for at mine dagdrømmer og fantasier den tiden ikke var så voldsomme, men mer i duren "det einaste hu ønska seg var en solskinnsdag". Løgn var det likevel, men jeg løy iallefall ikke på meg noe helt usannsynlig, eller noe som fikk meg innlagt. 😅

Kanskje derfor? At realiteten er for tung å fortelle om? 

Endret av Trolltunge
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan vet du at de lyver, ts?

Anonymkode: b6e25...103

Fordi TS er utspekulert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har løyet bare for å slippe flere spørsmål. Har ikke interesse av å forklare til folk at overgrep i barndommen, narkotika i ungdommen og psykiske problemer er årsaken til at jeg ikke er a4. Da er det lettere å lyve for å fremstå som alle andre. 

Det er heller ikke noe folk har noe med.

❤️

Anonymkode: 37495...251

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vil tro det er ganske normalt, om man blir spurt ut om ting man ikke vil utlevere. Om man ikke ønsker å kringkaste at man er arbeidsledig/ufør/står i et samlivsbrudd/ikke har noen utdanning/er under utredelse for sykdom e.a, og den man snakker med insisterer på å spørre om alt mulig? Klart det kommer noen løgner da. 

Anonymkode: 328b6...b74

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ts ofte opplever at folk lyver vil jeg tro at hun bør se litt på seg selv. Jeg lyver meget sjelden, men har faktisk lovet meg selv å gjøre det oftere i situasjoner hvor frekke folk avhører meg om detaljer som ikke angår dem og som jeg aldri ville ha delt med dem ellers. Til informasjon: Det er frekt og taktløst å spørre andre hva de tjener, hvor stor bolig de har, hvordan det går med økonomien nå som alt er så dyrt, om de eier eller leier, hvor mye de betalte for objekt X, hvor lenge de har vært sammen med partneren, hva moren deres døde av, +++.  Jeg heier på alle som lyver når de får invaderende spørsmål! 

Anonymkode: d194c...48b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er utenfor arbeidslivet på grunn av alvorlige skader etter bilulykke, men når jeg er hos frisør og de spør om hva jeg jobber med, sier jeg hva jeg er utdannet som.

Jeg synes ikke at jeg lyver for jeg forteller jo hva jeg er utdannet til å jobbe med.

Orker bare ikke å bli spurt om ulykken, symptomer osv 

Anonymkode: a690c...dcf

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre lyver visst veldig mye, sies det. Iallefall om noen påstår de kjenner noen.

Anonymkode: 9ab6c...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "en viss alder"?

Har overhørt kolleger og bekjente lyve til andre om hva de gjør. Det dreier seg som ofte om å prøve å fremstille seg som bedre og viktigere enn de er. Å ta opp fag fra videregående blir beskrevet som å studere, å ha tatt grunnkurs i en utdanning beskrives som å være det de kunne hatt fagbrev i, å nylig ha flyttet sammen med kjæresten gjør at de omtaler seg som etablert osv.

Anonymkode: 5638b...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye skam over livssituasjon og slikt trådstarter.

Om du ikke klarer å skjønne det, så forstår jeg godt at folk lyver rundt deg.

Anonymkode: 8f997...477

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er utenfor arbeidslivet på grunn av alvorlige skader etter bilulykke, men når jeg er hos frisør og de spør om hva jeg jobber med, sier jeg hva jeg er utdannet som.

Anonymkode: a690c...dcf

Lol, jeg synes det er gøy å lyve til frisøren. Hater smalltalk og masse spørsmål og synes ikke de har noe med livet mitt å gjøre, så jeg har ofte minst fire unger, en håpløs mann som heter Paul, to hunder og en tjukk kanin og dessuten jobber jeg som anestesisykepleier 😁

Anonymkode: 37144...cd3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lol, jeg synes det er gøy å lyve til frisøren. Hater smalltalk og masse spørsmål og synes ikke de har noe med livet mitt å gjøre, så jeg har ofte minst fire unger, en håpløs mann som heter Paul, to hunder og en tjukk kanin og dessuten jobber jeg som anestesisykepleier 😁

Anonymkode: 37144...cd3

Respektløst av deg… 

Anonymkode: 6162c...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Respektløst av deg… 

Anonymkode: 6162c...5a6

Hæ? Respektløst? Tror du frisøren bryr seg?

Anonymkode: d194c...48b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...