AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #41 Del Skrevet 13. desember 2024 Kullsyrevann skrev (20 timer siden): En god madrass Enkel og sende og får fint plass under treet.... Anonymkode: 88de7...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #42 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Min søster ber aldri om noe. Vi vet hun har dårlig råd. I år har jeg lyst (og mulighet) til å gi henne en dyrere gave enn det vi normalt gir i vår familie. Men jeg sliter med å komme på noe som er nyttig og som hun vil ha glede av. Gaven må være nyttig ellers vil hun nekte å ta i mot. Hun misliker «sløsing» på luksus og kos. Når vi spør hva hun ønsker seg så er det kun ikke-materielle ting. Jeg har lyst til å gi henne noe som vil gi henne en bittelitt bedre hverdag. Hun eier egen bolig men har ikke nok penger til å pusse opp, så der er det mye som trengs men det er utenfor mitt prisområde. Jeg vet at hun prøver å spare opp til å bytte ut de gamle sikringene slik at boligen blir tryggere, men prisen på det er laaangt over hva jeg har mulighet til. Jeg bor for langt unna til å kunne bistå med praktisk ting. Hun har støvsuger, vaskemaskin og alt sånt. Når noen i familien kjøper nytt strykejern eller ny TV så arver hun det gamle. Så hun har det hun trenger av sånne ting. Er det noen som kommer på noe nyttig å gi henne? Anonymkode: 17524...6cb Spander på henne en tur eller ferie der dere reiser sammen. Enten til storby, eller til varmere himmelstrøk. Alternativ en natt på hotell om hun ikke vil reise langt. Anonymkode: 57345...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #43 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg ufør og helsen hindrer meg fra å reise. Det jeg virkelig hadde blitt glad for var et gavekort på den matbutikken hvor jeg handler, slik at jeg kunne slappe i januar og handle noe godt. Man er så blakk etter jula at pengene bruker ikke å strekke til. Anonymkode: 8075d...ddb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #44 Del Skrevet 13. desember 2024 Hva med trimsykkel eller tredemølle? Anonymkode: 3c75b...b5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #45 Del Skrevet 14. desember 2024 Bruker hun sminke? Det er det som havner nederst på min prioriteringsliste. Er selv en ufør søster, og gavekort til hudpleie (blivakker/kicks) hadde reddet hele året mitt. Ikke 5000kr såklart. Men 1500? Har hun dyr? Det er min store hverdagsglede, men det koster! Vet du isåfall hvor hun kjøper dyremat? 2000kr i gavekort der! Eller, Netflix abonnement. Hva koster det I året, 1200kr? (Hun har vel ikke bil?) Likte veldig godt forslagene med varmeteppe og ny stressless. Finner billige stressless på finn! Det gjør hverdagen for en kronikere, evt ny dyne og pute. En deilig, svær varm fra Høie. For en grei søster du er! Håper virkelig hun klarer å ta imot og sette pris på omtanken din💜 Anonymkode: f5e51...51d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #46 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ufør og helsen hindrer meg fra å reise. Det jeg virkelig hadde blitt glad for var et gavekort på den matbutikken hvor jeg handler, slik at jeg kunne slappe i januar og handle noe godt. Man er så blakk etter jula at pengene bruker ikke å strekke til. Anonymkode: 8075d...ddb Gavekort på det lokale senteret. Så kan hun kjøpe mat eller kasseroller fra kitchn, truser fra cubus eller en hårklipp fra cutters💫 Anonymkode: f5e51...51d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #47 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 0.41): Ikke lett dette, men hva med en opplevelse istedenfor en ting! Kan jo hende hun ville blitt veldig glad for en tur til London, Hamburg eller lignende med sin søster. Anonymkode: 03064...ac0 Hadde hatet dette om jeg slet økonomisk. Hadde ønsket penger på gavekort på mat eller hjelp til å betale strømregningen, forsikringer e.l. Anonymkode: fe320...821 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #48 Del Skrevet 14. desember 2024 Hun vil ikke ha luksus, hun vil ikke ha kos, hun vil ikke ha almisser. Hun vippser penger retur. Hun gir gavekort videre til andre. ... Trenger hun virkelig være mer tydelig? Hvor mange ganger skal hun si "Nei, takk" før det respekteres? Anonymkode: a5900...615 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #49 Del Skrevet 14. desember 2024 For en snill søster ❤️ Som ufør og alenemor selv.. Hadde jeg blitt så glad for hjelp i huset! Du skriver at huset trenger oppussing, men at hun er syk. Det er veldig tungt når du trenger ting gjort i huset, men ikke får det gjort.. Lista blir lengre og lengre og det er slitsomt! Vet du hva hun ønsker gjort mest? Hva med noen timer med handy man? Kanskje du har råd til noe materialer + handyman? Hvis du har noen i familien som kan hjelpe mot et rimelig sum f.eks? Det kan være noe så enkelt som at noe må skrues opp, en vegg eller fire som trenger maling.. Det er en gave som varer lenge! Og da trenger hun heller ikke vite nøyaktig kostnad 😉Jeg hadde blitt så glad for en slik gave, som syk ufør tilbringer hun nok mye tid hjemme. Hver gang jeg har fått gjort noe her i huset er jeg glad i lang tid etterpå 😄❤️ Anonymkode: 05b4e...1d1 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 14. desember 2024 #50 Del Skrevet 14. desember 2024 Kenwood? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #51 Del Skrevet 14. desember 2024 Pengene eller gavekort på kjøpesenter Obs eller matbutikk. Anonymkode: e975d...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 14. desember 2024 #52 Del Skrevet 14. desember 2024 Da jeg var skrapa, fikk jeg fra alle i familien matposer. Det var handlet inn pasta, potetmos, bokser med lapskaus, kaffe, flatbrød osv. Masse god mat, basisvarer som var midt i blinken for meg. Følte meg maks heldig da jeg slepte hjem tre digre Rema-nett med mat. Du sier hun gir bort gavekort. Kanskje dette kunne vært løsningen? Du gir ikke bort en pose med ris liksom. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #53 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg tenker en skikkelig god dundyne og dunpute. Det er ufattelig stor forskjell på kvalitetsdyner/puter og billige klumpedyner. Man ligger enormt mye i senga i løpet av livet, hvert fall som ufør. Eventuelt også en skikkelig god overmadrass, dersom du finner ordentlige kvalitetsvarer på salg. Anonymkode: 76083...768 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #54 Del Skrevet 14. desember 2024 Som ufør kroniker selv, sliter jeg veldig med rengjøring. Jeg hadde blitt kjempeglad for en DRITGOD robotstøvsuger (gjerne en slik som kan vaske også), eller en avtale på vaskehjelp! Finn gjerne et proft byrå i nærheten av henne og inngå et års avtale (hvis du tror hun hadde syntes det var OK selvfølgelig! Du kjenner henne best!) som hun da får kontrakten i gave. Anonymkode: a6d78...82e 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #55 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 0.35): Min søster ber aldri om noe. Vi vet hun har dårlig råd. I år har jeg lyst (og mulighet) til å gi henne en dyrere gave enn det vi normalt gir i vår familie. Men jeg sliter med å komme på noe som er nyttig og som hun vil ha glede av. Gaven må være nyttig ellers vil hun nekte å ta i mot. Hun misliker «sløsing» på luksus og kos. Når vi spør hva hun ønsker seg så er det kun ikke-materielle ting. Jeg har lyst til å gi henne noe som vil gi henne en bittelitt bedre hverdag. Hun eier egen bolig men har ikke nok penger til å pusse opp, så der er det mye som trengs men det er utenfor mitt prisområde. Jeg vet at hun prøver å spare opp til å bytte ut de gamle sikringene slik at boligen blir tryggere, men prisen på det er laaangt over hva jeg har mulighet til. Jeg bor for langt unna til å kunne bistå med praktisk ting. Hun har støvsuger, vaskemaskin og alt sånt. Når noen i familien kjøper nytt strykejern eller ny TV så arver hun det gamle. Så hun har det hun trenger av sånne ting. Er det noen som kommer på noe nyttig å gi henne? Anonymkode: 17524...6cb Penger Anonymkode: d7154...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #56 Del Skrevet 14. desember 2024 Gavekort på matvarebutikken. Det må hun jo ha uansett, så da kan du gi henne pengene uten å gi henne pengene? Anonymkode: d8fd8...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 14. desember 2024 #57 Del Skrevet 14. desember 2024 Synes forslaget over om matkasse var ganske gull! Alt etter hvor mye hun kan/liker å lage mat selv - jeg vet ikke hva som er av matkasser i Norge, jeg bor i utlandet og vi har alt fra gjør-alt-selv til deilige hjemmelagede retter som kan gå rett i mikroen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #58 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 0.51): Robotstøvsuger som også vasker? Anonymkode: b4846...c99 Enig i dette. Det er det beste kjøpet vi har gjort til oss selv, det gjør hverdagen så utrulig mye enklere Tror de aller fleste vil sette pris på «hushjelp». Snill søster du er ❤️ Anonymkode: ba11b...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 14. desember 2024 #59 Del Skrevet 14. desember 2024 En airfryer ville vært praktisk. Det tar lang tid å varme opp en komfyr, og jeg går ut ifra at hun er enslig, så hun trenger ikke langpanne-størrelse på porsjoner. Og så sparer man penger fordi det går raskt, bruker mindre strøm. Denne uka har Obs medlemstilbud til 699 kr, det er jo sjitbillig. Kanskje for billig, les noen "best i test" før du bestemmer hva du skal kjøpe av kjøkkenutstyr eller annet. Det er forbausende mye man kan lage i airfryer. Men da må man være villig til å google, ellers tror man det er bare pommes frites man bruker airfryer til. Ellers er jeg enig med de som har foreslått en kjøkkenmaskin eller en robotstøvsuger også. Holdt hun på med hobbyer før, som hun kanskje har gitt opp på grunn av at det koster mye med materialer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 14. desember 2024 #60 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg er ikke oppdatert på robotstøvsuger, er det noen som takler dørkarmer og gulvtepper? Vi hadde en, men det var bare en billigmodell. Ingen vits i å kjøpe billig, det er enten en dyr- eller ikke kjøp. En billig en fører bare til frustrasjon hvis man har en eldre bolig. Heller la flere være med på å spleise, så det blir noe skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå