Beloved Skrevet 13. desember 2024 #21 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har prøvd å gi henne penger før, men hun bare vippser tilbake. Hun er veldig sta på dette med almisser. Til og med gavekort hun har fått, har hun gitt videre til tenåringer i familien, men mulig det er fordi hun sjelden er i fysiske butikker så hun uansett ikke hadde fått brukt det. Anonymkode: 17524...6cb Hvis hun er "fattig" og ikke vil ha almisser, og hun vippser tilbake penger du gir henne, så kan jeg nesten garantere at det kommer til å irritere henne blå, heller enn å glede henne, å få en "luksusartikkel" hun i utgangspunktet ikke ønsket seg. Jeg er nemlig samme typen, og jeg HATER når familien min gir meg julegaver jeg ikke trenger og som i tillegg fremstår som vill sløsing med pengene. (Noen av dem har havnet på loftet ubrukt, fordi det var ting jeg tross alt ikke trengte...) Jeg ville heller gitt henne det hun ØNSKER SEG, og lagt prisnivået på noe hun er komfortabel med. Hvorfor ødelegge hennes jul, bare for å føle deg ekstra bra selv? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 13. desember 2024 #22 Del Skrevet 13. desember 2024 Gi henne pengene eller en opplevelse🤗❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #23 Del Skrevet 13. desember 2024 Varmeteppe, dunpledd eller vektpledd/dyne? Selv mye husbunden i perioder, og dette er ting jeg er glad i. Robotstøvsuger Sengetøy av god kvalitet Anonymkode: 5a92c...748 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #24 Del Skrevet 13. desember 2024 Beloved skrev (7 minutter siden): Hvis hun er "fattig" og ikke vil ha almisser, og hun vippser tilbake penger du gir henne, så kan jeg nesten garantere at det kommer til å irritere henne blå, heller enn å glede henne, å få en "luksusartikkel" hun i utgangspunktet ikke ønsket seg. Jeg er nemlig samme typen, og jeg HATER når familien min gir meg julegaver jeg ikke trenger og som i tillegg fremstår som vill sløsing med pengene. (Noen av dem har havnet på loftet ubrukt, fordi det var ting jeg tross alt ikke trengte...) Jeg ville heller gitt henne det hun ØNSKER SEG, og lagt prisnivået på noe hun er komfortabel med. Hvorfor ødelegge hennes jul, bare for å føle deg ekstra bra selv? På en måte litt enig med denne. Det er vanskelig å gi en dyr julegave til noen som ikke vil ha den. Hvis du ikke finner en "innertier" nå, kan det kanskje være en idé å gi en rimeligere og hyggelig - mer symbolsk - gave nå, og så legge ved et "gavekort" hvor det står at du har lyst til å spandere noe praktisk og nyttig til hus og hjem på henne i løpet av 2025, som dere sammen kan bli enige om hva skal være og kanskje til og med dra sammen og kjøpe? Anonymkode: 3b6bf...2d0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #25 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg ville i hvertfall brukt noe av pengene på en stor gavekurv med kaffe, matvarer du vet hun bruker mye av, kanskje vaskemidler (som er fryktelig kjedelig å bruke penger på, spesielt når man sliter med å få endene til å møtes), vin og god sjokolade om hun liker sånt. Og deretter tatt en gave som både er nyttig og som hun ville blitt glad for. Om du har 7000 kr å bruke, så kan du fint bruke 2000 kr på en slik kurv og sikre henne en lette på utgiftene de neste månedene. Jeg hadde hvertfall satt pris på det om jeg hadde dårlig råd, da kunne jeg fått satt litt penger på sparing Anonymkode: ac62a...251 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #26 Del Skrevet 13. desember 2024 Beloved skrev (20 minutter siden): Hvis hun er "fattig" og ikke vil ha almisser, og hun vippser tilbake penger du gir henne, så kan jeg nesten garantere at det kommer til å irritere henne blå, heller enn å glede henne, å få en "luksusartikkel" hun i utgangspunktet ikke ønsket seg. Jeg er nemlig samme typen, og jeg HATER når familien min gir meg julegaver jeg ikke trenger og som i tillegg fremstår som vill sløsing med pengene. (Noen av dem har havnet på loftet ubrukt, fordi det var ting jeg tross alt ikke trengte...) Jeg ville heller gitt henne det hun ØNSKER SEG, og lagt prisnivået på noe hun er komfortabel med. Hvorfor ødelegge hennes jul, bare for å føle deg ekstra bra selv? Jeg er enig i det med ting man ikke trenger, men ts ødelegger jo ikke julen for søsteren sin. Tipper hun blir kjempeglad for ting hun får, men vil ikke fremstå som en byrde for familien og klare seg selv. I tillegg til kurv som nevnt over, kan du jo kjøpe ting du vet hun trenger, som kanskje begynner å bli slitt? Kunne hun tenkt seg å fornye stuen med nye gardiner og putetrekk? Heller nye håndklær sett enn en luksusartikkel som man hadde klart seg uten? Det er veldig kjedelig å kjøpe nye håndklær, sengesett osv når økonomien er trang. Har man en trang økonomi og ønsker seg en ny støvsuger, så klarer man å spare til den ene tingen selv. Verre er det med forbruksvarer.. Anonymkode: ac62a...251 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. desember 2024 #27 Del Skrevet 13. desember 2024 Hva med å gi henne en flott og varm kvalitets-vinterjakke? Noe hun sannsynligvis ikke har råd til selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 13. desember 2024 #28 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg hadde nok kjøpt et fint julekort med konvolutt og puttet penger i. Høres jo ut som hun trenger penger mer enn ting. Sikkert noen som syns pengegave er veldig kjedelig, men i dette tilfellet tror jeg pengegave blir satt mest pris på,så kan hun bestemme selv hva hun vil kjøpe selv, eller spare dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #29 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg ville hatt pengene. Eventuelt en gjenstand som jeg kunne solgt dersom du absolutt ikke ville gitt penger. Anonymkode: 069af...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #30 Del Skrevet 13. desember 2024 Hva med abonnement på matkasse i noen måneder? Da sparer hun penger på matinnkjøp, og ikke minst sparer hun masse energi! Som kroniker selv vet jeg hvor utrolig slitsomt middagsplanlegging og -innkjøp kan være når helsa svikter. Selv om hun selvsagt trenger mer enn middager, kan matkasser være til stor hjelp. Abonnementer på strømmetjenester (eller magasiner, for den del) er også en gave som gleder lenge. Du sier hun har gitt bort gavekort hvis hun får det, men hvis det er et gavekort på en nettbutikk innen noe hun interesserer seg for kan det kanskje fungere? Du sier ikke noe om hennes interesser, men HVIS hun har en hobby kunne hun kanskje fått et gavekort som passer til hobbyen? (Jeg kjenner f.eks mange som ville blitt helt ville av gavekort innen garn eller søm.) Anonymkode: 0d296...e46 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 13. desember 2024 #31 Del Skrevet 13. desember 2024 Enig med over i abbo på matkasser eller en stor kurv med mat, vaskemidler osv - slike forbruksvarer alle trenger. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #32 Del Skrevet 13. desember 2024 Symaskin? Anonymkode: 3fff7...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Maria Skrevet 13. desember 2024 #33 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min søster ber aldri om noe. Vi vet hun har dårlig råd. I år har jeg lyst (og mulighet) til å gi henne en dyrere gave enn det vi normalt gir i vår familie. Men jeg sliter med å komme på noe som er nyttig og som hun vil ha glede av. Gaven må være nyttig ellers vil hun nekte å ta i mot. Hun misliker «sløsing» på luksus og kos. Når vi spør hva hun ønsker seg så er det kun ikke-materielle ting. Jeg har lyst til å gi henne noe som vil gi henne en bittelitt bedre hverdag. Hun eier egen bolig men har ikke nok penger til å pusse opp, så der er det mye som trengs men det er utenfor mitt prisområde. Jeg vet at hun prøver å spare opp til å bytte ut de gamle sikringene slik at boligen blir tryggere, men prisen på det er laaangt over hva jeg har mulighet til. Jeg bor for langt unna til å kunne bistå med praktisk ting. Hun har støvsuger, vaskemaskin og alt sånt. Når noen i familien kjøper nytt strykejern eller ny TV så arver hun det gamle. Så hun har det hun trenger av sånne ting. Er det noen som kommer på noe nyttig å gi henne? Anonymkode: 17524...6cb Har hun en skikkelig kjøkkenmaskin? Det koster i den prisklassen. Er veldig praktisk og også besparende å lage egne brød-. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #34 Del Skrevet 13. desember 2024 Uansett hva du velger; ikke gi henn en storbytur. Som syk har hun muligens samme reisebegrensninger som jeg har. Og presset ved å ikke tape pengene=må reise. For enhver pris, som kan bli en høy helsemessig pris. Anonymkode: 3c2ff...a3a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #35 Del Skrevet 13. desember 2024 Kullsyrevann skrev (19 timer siden): En god madrass. Det er mye på tilbud for tiden. Hvis hun er den sparsommelige typen er det ikke umulig at den burde byttes ut. Men det varierer hva man foretrekker, så du burde fiske litt og spørre om hun liker hard/myk/mellomting. Eventuelt en veldig god dyne og pute. Dette synes jeg var en fantastisk ide. Når man er syk blir det mye hvile - og ingenting slår en god seng. Anonymkode: b16e1...630 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. desember 2024 #36 Del Skrevet 13. desember 2024 Gavekort på et kjøpesenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #37 Del Skrevet 13. desember 2024 Hva med en fin godstol, du kan få en del fint til den prisen. Ellers et godt ull pledd, noe nytt sengetøy og dyne. Ville kjøpt noe hun kunne bruke i hverdagen som du vet hun ikke ville unnet seg selv Anonymkode: 28396...431 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #38 Del Skrevet 13. desember 2024 Vi investerte akkurat i et ekstra kombiskap som gjør det lettere å hamstre matvarer når de er på tilbud. Tenker det kan være en fin gave som fortsetter å gi, om behovet er der Anonymkode: f3668...dca 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huset Skrevet 13. desember 2024 #39 Del Skrevet 13. desember 2024 Gavekort på matbutikken hun handler på! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #40 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Min søster ber aldri om noe. Vi vet hun har dårlig råd. I år har jeg lyst (og mulighet) til å gi henne en dyrere gave enn det vi normalt gir i vår familie. Men jeg sliter med å komme på noe som er nyttig og som hun vil ha glede av. Gaven må være nyttig ellers vil hun nekte å ta i mot. Hun misliker «sløsing» på luksus og kos. Når vi spør hva hun ønsker seg så er det kun ikke-materielle ting. Jeg har lyst til å gi henne noe som vil gi henne en bittelitt bedre hverdag. Hun eier egen bolig men har ikke nok penger til å pusse opp, så der er det mye som trengs men det er utenfor mitt prisområde. Jeg vet at hun prøver å spare opp til å bytte ut de gamle sikringene slik at boligen blir tryggere, men prisen på det er laaangt over hva jeg har mulighet til. Jeg bor for langt unna til å kunne bistå med praktisk ting. Hun har støvsuger, vaskemaskin og alt sånt. Når noen i familien kjøper nytt strykejern eller ny TV så arver hun det gamle. Så hun har det hun trenger av sånne ting. Er det noen som kommer på noe nyttig å gi henne? Anonymkode: 17524...6cb Ting jeg hadde satt pris på : Varmeteppe (sånn elektrisk) , ull undertøy, en varm trøye/Cardigan, gode sokker, tøfler i saueskinn, varmeflaske (jeg bruker de i sengen når jeg skal sove, pga jeg blir veldig kald og stiv i kroppen). Anonymkode: f5da8...209 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå