AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Del Skrevet 12. desember 2024 Min søster ber aldri om noe. Vi vet hun har dårlig råd. I år har jeg lyst (og mulighet) til å gi henne en dyrere gave enn det vi normalt gir i vår familie. Men jeg sliter med å komme på noe som er nyttig og som hun vil ha glede av. Gaven må være nyttig ellers vil hun nekte å ta i mot. Hun misliker «sløsing» på luksus og kos. Når vi spør hva hun ønsker seg så er det kun ikke-materielle ting. Jeg har lyst til å gi henne noe som vil gi henne en bittelitt bedre hverdag. Hun eier egen bolig men har ikke nok penger til å pusse opp, så der er det mye som trengs men det er utenfor mitt prisområde. Jeg vet at hun prøver å spare opp til å bytte ut de gamle sikringene slik at boligen blir tryggere, men prisen på det er laaangt over hva jeg har mulighet til. Jeg bor for langt unna til å kunne bistå med praktisk ting. Hun har støvsuger, vaskemaskin og alt sånt. Når noen i familien kjøper nytt strykejern eller ny TV så arver hun det gamle. Så hun har det hun trenger av sånne ting. Er det noen som kommer på noe nyttig å gi henne? Anonymkode: 17524...6cb 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #2 Del Skrevet 12. desember 2024 Gi henne pengene. 😄💰 Anonymkode: 8b88e...6b7 26 2 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Del Skrevet 12. desember 2024 Hva med å gi henne noe nyttig eller forbruksvarer som ikke er fullt så dyrt så evt gavekort så hun kan kjøpe ting hun selv føler hun trenger men ikke spør om. Da kan hun evt kjøpe seg en god varm jakke om det er det hun trenger eller noe annet hun trenger. Anonymkode: 2a5cc...d30 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #4 Del Skrevet 12. desember 2024 Ikke lett dette, men hva med en opplevelse istedenfor en ting! Kan jo hende hun ville blitt veldig glad for en tur til London, Hamburg eller lignende med sin søster. Anonymkode: 03064...ac0 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 12. desember 2024 #5 Del Skrevet 12. desember 2024 En god madrass. Det er mye på tilbud for tiden. Hvis hun er den sparsommelige typen er det ikke umulig at den burde byttes ut. Men det varierer hva man foretrekker, så du burde fiske litt og spørre om hun liker hard/myk/mellomting. Eventuelt en veldig god dyne og pute. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 12. desember 2024 #6 Del Skrevet 12. desember 2024 (endret) Ville gitt henne pengene, så kan hun spare de eller bruke de når hun vil og til hva hun vil/trenger. Uten å tenke på når gavekortet løper ut. Endret 12. desember 2024 av Lawyam 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #7 Del Skrevet 12. desember 2024 Gavekort Obs (har alt), spa, abbonement på strømmetjenester, helseprodukter, varmeovn, varmepledd, dundyne med sengetøy Anonymkode: f4d5e...586 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #8 Del Skrevet 12. desember 2024 God madrass eller storbytur med søster synes jeg var en god idé. Evt gavekort på nærmeste byggevarehandel, Kapp og gjærsag, god drill el dersom hun ikke har det og skal pusse opp en del fremover. Anonymkode: b97bd...9d4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #9 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg har også vært gjennom flere år med veldig dårlig råd, og det er fryktelig fint å få nyttige gaver da. Det beste var trenings abonnement 🙏🏻 Samtidig beskriver du det litt som hun har alt hun trenger, evt en ordning som gjør at hun arver ting etterhvert. fra det du skriver kanskje verktøy om det er aktuelt å pusse opp selv? Bidrag til sikringer? (Vet ikke om hun ville tatt i mot). ellers er gavekort på klær fra en ikke dyr butikk gull verdt. Og ikke en reise, da følger det alltid med ekstra kostnader. Anonymkode: 5858d...3fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #10 Del Skrevet 12. desember 2024 Kjøkkenmaskin? Anonymkode: c874d...e02 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #11 Del Skrevet 12. desember 2024 Robotstøvsuger som også vasker? Anonymkode: b4846...c99 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumkonto Skrevet 12. desember 2024 #12 Del Skrevet 12. desember 2024 Penger til å spare til oppussing ☺️og så sier du det du skrev her. At du ønsker å gi henne litt ekstra, og at du vet det er ting hun ønsker på sikt å få gjort i huset. Det er jo veldig fint og omtenksomt av deg. 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #13 Del Skrevet 13. desember 2024 La henne velge selv. Gi henne pengene. Anonymkode: 8b88e...6b7 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 13. desember 2024 #14 Del Skrevet 13. desember 2024 Kullsyrevann skrev (19 minutter siden): En god madrass. Det er mye på tilbud for tiden. Hvis hun er den sparsommelige typen er det ikke umulig at den burde byttes ut. Men det varierer hva man foretrekker, så du burde fiske litt og spørre om hun liker hard/myk/mellomting. Eventuelt en veldig god dyne og pute. Det er et kjempegodt tips 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 13. desember 2024 #15 Del Skrevet 13. desember 2024 Har hun bil ? En full service på den. God vinterjakke og sko Symaskin Nye gode ovner Nytt dusjkabinett Helg på spa Gavekort fra Kjøpesenter Frisørtime/er Nå vet jeg ikke så mye om søsteren din så her tok jeg bare utgangspunkt av hva jeg ville blitt glad for selv🙂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 13. desember 2024 #16 Del Skrevet 13. desember 2024 Penger i fond. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #17 Del Skrevet 13. desember 2024 Litt avhengig av hvor hun bor: en god vinterjakke eller allværsjakke? Gode sko? Ullundertøy, hansker? Anonymkode: 513a2...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #18 Del Skrevet 13. desember 2024 Vanskelig å si da vi hverken vet alder eller hva slags interesser din søster har. Men generelt; Ny madrass, dyne/pute, sengetøy. Nye håndklær. En ny kjøkkenmaskin. En airfryer. Gode vinterklær og sko. Kasseroller og stekepanner. Sykkel, el-sykkel eller el-sparkesykkel. Universielle gavekort så hun kan kjøpe det hun vil. Spabehandling, reise, konsert, kinobilletter. Klippekort/årskort til svømmebasseng/badeland/treningssenter. Anonymkode: 8718d...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #19 Del Skrevet 13. desember 2024 Ta henne med på shoppingtur så hun får oppdatert garderoben sin. Godt å føle seg fresh når man er syk. Har hun mye gamle elektriske ting hjemme, oppdater disse. Ny madrass, håndkler, sengetøy, puter , dyne etc. Din søster er jammen heldig som har en søster som deg ❤️ Anonymkode: f40f8...269 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #20 Del Skrevet 13. desember 2024 TS her. Tusen takk for så mange gode forslag! Her var det mange ting jeg ikke har tenkt på. Skal ta meg en runde i butikkene og kikke litt på priser og se hva jeg kan få til. Hun er såpass syk at hun ikke kan reise noe sted, ellers var det et hyggelig forslag. Verktøy var også et fint forslag men hun kan ikke bruke det pga sykdommen. Hun har ikke bil. Jeg har prøvd å gi henne penger før, men hun bare vippser tilbake. Hun er veldig sta på dette med almisser. Til og med gavekort hun har fått, har hun gitt videre til tenåringer i familien, men mulig det er fordi hun sjelden er i fysiske butikker så hun uansett ikke hadde fått brukt det. Anonymkode: 17524...6cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå