AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Skrevet 12. desember 2024 Jeg er bachelorstudent på 2. året. Har nettopp gjennomført en 12-ukers praksis på studiet og fått denne godkjent. Under praksisperioden skulle vi skrive en oppgave - et arbeidskrav. Denne fikk jeg tilbake i dag, ikke godkjent. Har fått 5 dager på meg til å forbedre den og levere på nytt. Vanligvis er jo bestått arbeidskrav et vilkår for å kunne gå opp til eksamen, men i dette tilfellet er jo eksamen (praksis) allerede godkjent. Kan jeg risikere å måtte ta hele praksisen på nytt - kun for å skrive ny oppgave? Veileder mente at oppgaven var for tynn faglig, men nå er jeg ferdig på praksisstedet så jeg får ikke tatt nye målinger osv.. anyone? Dette er vernepleie. Anonymkode: 973c3...076
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #2 Skrevet 12. desember 2024 Du trenger vel ikke være i praksis for å gjøre oppgaven bedre? Fyll på med fag i oppgaven. Skriv om hva du måler, hvorfor, hva er det viktig for, hva kan skje visst det ikke blir målt/ fulgt med på o.s.v Anonymkode: c4206...a74
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du trenger vel ikke være i praksis for å gjøre oppgaven bedre? Fyll på med fag i oppgaven. Skriv om hva du måler, hvorfor, hva er det viktig for, hva kan skje visst det ikke blir målt/ fulgt med på o.s.v Anonymkode: c4206...a74 Jeg vet, jeg har nok å ta av sånn sett. Men veileder er ekstremt petimeter, lurer på hva som skjer dersom den ikke blir godkjent 2. gang heller.. Anonymkode: 973c3...076
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #4 Skrevet 12. desember 2024 Chatgpt skriver vel en slik oppgave på noen sekunder Anonymkode: c764b...2c0
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #6 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 0.18): Jeg vet, jeg har nok å ta av sånn sett. Men veileder er ekstremt petimeter, lurer på hva som skjer dersom den ikke blir godkjent 2. gang heller.. Anonymkode: 973c3...076 Seriøst, ikke skyld på veileder. Du har hatt adgang til kompetansemålene hele semesteret. Første steg er å innrømme egen underyting. Det skal ikke mye til for å stå på praksisoppgave for vernepleie. Det er sjeldent vi stryker slike oppgaver. Du må ha levert en svært tynn oppgave og det bør være en enkel sak å heve den til godkjent ved å begrunne og drøfte valgene og alternativene dine utfra pensumlitteraturen. Anonymkode: 7d247...09a 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #7 Skrevet 13. desember 2024 Om du ikke består arbeidskravet etter ny innlevering så kan du risikere tap av studieplassen. Det vil si at du kan risikere å måtte ta 2.året på nytt igjen. Snakk med veileder om dette. Hva er konsekvensene om du ikke består? Anonymkode: ea4d3...f64
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #8 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Anyone?🥹 Anonymkode: 973c3...076 Har gitt deg råd om ChatGpt, den kan jo spy ut en slik oppgave på noen sekunder bare du forer den med litt egen info. Anonymkode: c764b...2c0
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #9 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 0.24): Chatgpt skriver vel en slik oppgave på noen sekunder Anonymkode: c764b...2c0 Eh, nei. Når en akademisk oppgave skal skrives må det hele veien være kildehenvisning til pensum, og Chatgpt har ikke tilgang til pensumbøker. Anonymkode: c8bfc...9af 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #10 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Eh, nei. Når en akademisk oppgave skal skrives må det hele veien være kildehenvisning til pensum, og Chatgpt har ikke tilgang til pensumbøker. Anonymkode: c8bfc...9af Kildene knytter man opp etterpå. Og chatgpt er et verktøy man bruker i skriveprosessen. Ikke en klar tekst man leverer rett inn. Har brukt chatgpt på det meste jeg skriver i noen år nå. Fikk kun A og B på master. Anonymkode: f367d...d0b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #11 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kildene knytter man opp etterpå. Og chatgpt er et verktøy man bruker i skriveprosessen. Ikke en klar tekst man leverer rett inn. Har brukt chatgpt på det meste jeg skriver i noen år nå. ChatGpt fikk kun A og B på master. Anonymkode: f367d...d0b Rettet litt opp for deg Anonymkode: ea4d3...f64 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #12 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rettet litt opp for deg Anonymkode: ea4d3...f64 Du rettet halve teksten? Hvorfor? 🤣 Anonymkode: f367d...d0b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #13 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kildene knytter man opp etterpå. Og chatgpt er et verktøy man bruker i skriveprosessen. Ikke en klar tekst man leverer rett inn. Har brukt chatgpt på det meste jeg skriver i noen år nå. Fikk kun A og B på master. Anonymkode: f367d...d0b Kildene knytter man opp etterhvert. ChatGpt er et verktøy en kan benytte i skriveprosessen. Det er ikke gunstig å levere inn tekst på eksamen skrevet av ChatGpt alene. Jeg har brukt ChatGpt på det meste jeg har skrevet de siste årene, med gode resultater. Anonymkode: f367d...d0b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #14 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Rettet litt opp for deg Anonymkode: ea4d3...f64 Sånn. Se innlegget over. Var det mer tilfredsstillende? Anonymkode: f367d...d0b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #15 Skrevet 14. desember 2024 For noen tullete svar du har fått. Arbeidskravet må være godkjent for at emnet som inkluderer praksis skal bli godkjent, og uten det har du ikke progresjon nok i studiet til å fortsette utdanningsløpet. Du har tre forsøk på å bestå arbeidskravet, du må sjekke emneplanen for hva som er kravet til progresjon og når du får ta det igjen. Hvis du ikke består denne gangen heller kan du risikere å vente ett pr for å ta igjen, og da kan du også risikere å måtte ta praksis på nytt. Vil derfor anbefale deg å gjøre en skikkelig innsats for å gjøre arbeidskravet godt nok denne gangen, og selv om ai kan hjelpe deg med formuleringer, kan det ikke nødvendigvis hjelpe deg til å bestå. Hvilke tilbakemeldinger er det du har fått? Hva er kravene til arbeidskravet som du ikke har oppfylt? Hva er det du må rette på? Anonymkode: 198eb...2f8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #16 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): For noen tullete svar du har fått. Arbeidskravet må være godkjent for at emnet som inkluderer praksis skal bli godkjent, og uten det har du ikke progresjon nok i studiet til å fortsette utdanningsløpet. Du har tre forsøk på å bestå arbeidskravet, du må sjekke emneplanen for hva som er kravet til progresjon og når du får ta det igjen. Hvis du ikke består denne gangen heller kan du risikere å vente ett pr for å ta igjen, og da kan du også risikere å måtte ta praksis på nytt. Vil derfor anbefale deg å gjøre en skikkelig innsats for å gjøre arbeidskravet godt nok denne gangen, og selv om ai kan hjelpe deg med formuleringer, kan det ikke nødvendigvis hjelpe deg til å bestå. Hvilke tilbakemeldinger er det du har fått? Hva er kravene til arbeidskravet som du ikke har oppfylt? Hva er det du må rette på? Anonymkode: 198eb...2f8 Takk for svar. Har kun totalt 2 forsøk på å få oppgaven godkjent, i tillegg endret de innleveringsfristen på 2. forsøk til 2 dager tidligere, så førstkommende mandag. Tilbakemeldingen er at jeg må ha mer faglig tyngde + at tiltaket jeg har valgt ikke er så bra (det er for sent å endre på nå da praksisen allerede er godkjent og jeg ikke får gjort flere målinger der). Får finne flere gode kilder og håpe på det beste.. Anonymkode: 973c3...076
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #17 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for svar. Har kun totalt 2 forsøk på å få oppgaven godkjent, i tillegg endret de innleveringsfristen på 2. forsøk til 2 dager tidligere, så førstkommende mandag. Tilbakemeldingen er at jeg må ha mer faglig tyngde + at tiltaket jeg har valgt ikke er så bra (det er for sent å endre på nå da praksisen allerede er godkjent og jeg ikke får gjort flere målinger der). Får finne flere gode kilder og håpe på det beste.. Anonymkode: 973c3...076 Dykk ned i bøkene og finn teori som støtter oppgaven din. Ang tiltaket så må dette begrunnes bedre hvis de mener at noe ikke er bra, evt skrive alternativt tiltak ut fra det du allerede har. Anonymkode: cf3ce...eaa
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #18 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Har kun totalt 2 forsøk på å få oppgaven godkjent, i tillegg endret de innleveringsfristen på 2. forsøk til 2 dager tidligere, så førstkommende mandag. Tilbakemeldingen er at jeg må ha mer faglig tyngde + at tiltaket jeg har valgt ikke er så bra (det er for sent å endre på nå da praksisen allerede er godkjent og jeg ikke får gjort flere målinger der). Får finne flere gode kilder og håpe på det beste.. Anonymkode: 973c3...076 Kan du reflektere kritisk over ditt valg av tiltak med faglig begrunnelse og flette inn refleksjon over svakheter og ting du ville endret på til fremtidige tiltak...? Bruk det du har for å vise at du kan mer enn det du gjorde, liksom? Anonymkode: 45676...11b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå