Gå til innhold

Dyrlege regning uten at jeg har vært der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har noen opplevd at en dyrelege sender regning til deg uten at du har brukt dyrelege? For en helsesjekk sier de. Det virker som de enten har skrevet meg ved en feil eller noen som har oppgitt adresse, navn og telefonnummer. Jeg har ikke brukt den dyrlegen før. Skal dem ikke ha legitimasjon eller personnummer??! Veldig kjipt å sende meg en regning på 2000kr uten at jeg har brukt deres tjenester. Må jeg da betale hvis de ikke finner kunden? Redd å bestride så den går til inkasso for da må jeg vel plusse på noen tusen kr og kanskje jeg må betale uansett. Jeg ba dem sjekke overvåkningsvideoer men de har ikke overvåkning heller så dette blir ord mot ord. Har en katt men ikke som jeg har reist til dyrelege med.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Latinamami skrev (3 minutter siden):

Hei. Har noen opplevd at en dyrelege sender regning til deg uten at du har brukt dyrelege? For en helsesjekk sier de. Det virker som de enten har skrevet meg ved en feil eller noen som har oppgitt adresse, navn og telefonnummer. Jeg har ikke brukt den dyrlegen før. Skal dem ikke ha legitimasjon eller personnummer??! Veldig kjipt å sende meg en regning på 2000kr uten at jeg har brukt deres tjenester. Må jeg da betale hvis de ikke finner kunden? Redd å bestride så den går til inkasso for da må jeg vel plusse på noen tusen kr og kanskje jeg må betale uansett. Jeg ba dem sjekke overvåkningsvideoer men de har ikke overvåkning heller så dette blir ord mot ord. Har en katt men ikke som jeg har reist til dyrelege med.

Bare å benekte så kan den ikke inndrives med inkasso. Når du ikke har vært der så sender du en mail og forteller de at fakturaene er feilsendt.

Anonymkode: c2ce7...378

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Ring Forbrukerrådet, de kan hjelpe deg i dette.

Antar det er dyrlegen som har plikt til å dokumentere at du/ditt dyr har vært der.

Be om journalutskrift fra den påståtte helseundersøkelsen (der bør det stå en beskrivelse av katten, kattens alder, helse, ev. chipnr. m.m.).

Anonymkode: 97a5d...cf5

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva sa de når du kontaktet de? De må jo evt ha husket at du var der. Så sveiseblinde tror jeg ikke noen er...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare å benekte så kan den ikke inndrives med inkasso. Når du ikke har vært der så sender du en mail og forteller de at fakturaene er feilsendt.

Anonymkode: c2ce7...378

Virkelig? Jeg kan bare benekte? Jeg er redd for inkasso så håper dette er riktig. Veldig spesielt at de har klart å fått telefonnummer, navn og adresse. Hvordan kan det være mulig? Klarer ikke å forstå det. 

Anonymkode: 901fc...b88

Skrevet
Latinamami skrev (10 minutter siden):

Det virker som de enten har skrevet meg ved en feil eller noen som har oppgitt adresse, navn og telefonnummer. 

Anmeld id-tyveri.

Anonymkode: 27ef5...991

• Nyttig 3
Skrevet
Hensatt skrev (3 minutter siden):

Hva sa de når du kontaktet de? De må jo evt ha husket at du var der. Så sveiseblinde tror jeg ikke noen er...

De sa at det var en kvinne som hadde katten på helsesjekk og som mottok ormkur, og at den informasjonen som er oppgitt er den de må følge, så jeg får ikke gjort noe med det. Har vel 7 dager på å betale. De sa at den går til inkasso om den ikke blir betalt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Anmeld id-tyveri.

Anonymkode: 27ef5...991

Hjelper det? Trodde det meste ble henlagt jeg.. 

Skrevet
Latinamami skrev (19 minutter siden):

Redd å bestride så den går til inkasso

Om du ikke bestrider faktura, og ikke betaler den, så går den til inkasso. Om faktura bestrides så kan den ikke sendes til inkasso. 

Anonymkode: 8639a...2f9

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet

Dette må du bestride. Du kan bestride både inkasso og utleggskrav.

Ved besøker må de ha registrert et dyr og "problemet". Hvis dette ikke samsvarer med ditt dyrner det er veldig godt arument for at du ikke har vært der. 

Anonymkode: 16d0b...865

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Du bør i det minste spørre dem når de mener at du var der. Dato og klokkeslett.

Hvis du da har bevis, vitner, telefonlogg, kontoutskrift, kamerauttrekk, logg eller historikk fra PC eller digitale låser på jobben eller annet på at du var et annet sted da, så står du sterkere. Du kan jo også prøve en bløff hvis ikke. Si at du kan bevise at du var et annet sted. At du har kvittering og kontoutskrift fra en butikk en time unna slik at du umulig kunne ha vært der. Hvis de bløffer deg så kan du bløffe tilbake.

Anonymkode: 1de56...472

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De sa at den går til inkasso om den ikke blir betalt. 

Med mindre kravet bestrides.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De sa at det var en kvinne som hadde katten på helsesjekk og som mottok ormkur, og at den informasjonen som er oppgitt er den de må følge, så jeg får ikke gjort noe med det. Har vel 7 dager på å betale. De sa at den går til inkasso om den ikke blir betalt. 

Dette kan være et svindelforsøk.

Svar en versjon av dette:

«Jeg har ikke benyttet meg av deres tjenester. Faktura bestrides.»

Anonymkode: b9b03...fd3

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Om du ikke bestrider faktura, og ikke betaler den, så går den til inkasso. Om faktura bestrides så kan den ikke sendes til inkasso. 

Hvor lenge kan den være bestridet da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Med mindre kravet bestrides.

Men da blir det rettsak? Dette blir ord mot ord da noen har skrevet navnet mitt, adresse og telefonnummer så ganske sikker på at jeg hadde tapt en rettsak og da ville det blitt enda dyrere enn 2000? :( 

Skrevet
Latinamami skrev (9 timer siden):

Det er nettopp hvis du ikke bestrider den går til inkasso. Denne fakturaen må bestrides snarest mulig og legg ved begrunnelse.

Anonymkode: 9c27d...59e

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Latinamami skrev (3 minutter siden):

Men da blir det rettsak? Dette blir ord mot ord da noen har skrevet navnet mitt, adresse og telefonnummer så ganske sikker på at jeg hadde tapt en rettsak og da ville det blitt enda dyrere enn 2000? :( 

Dette er jo superenkel informasjon å få tak i, men det er id-tyveri så du bør politianmelde uansett. Så kan du bestride fakturaen og er du heldig bortfaller kravet fra dyrlegen. Om katten din har microchip og du bruker en annen Vetrinær så burde det være enkelt å sannsynliggjøre at du ikke har vært hos vedkommende. 

Anonymkode: b21da...665

• Liker 8
Skrevet
Latinamami skrev (7 minutter siden):

Rettssak? I alle dager, dette er ikke USA.

Anonymkode: eaf3a...9b0

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Bestrid den med en gang, på det viset settes fakturaen i bero. Det vil si at den fryses inntill videre. 

Br om informasjonen dem har på at det er du som har vært der, og så motbeviser du det at dette kan være riktig. 

Hvilken dyrlege er dette?

Anonymkode: f5786...d22

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...