AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Del Skrevet 12. desember 2024 Er sushi sunt? Anonymkode: d7da0...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 12. desember 2024 #2 Del Skrevet 12. desember 2024 Ja, det vil jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg vil tro det er sunt, men også litt nei, avhengig av hva slags sushi det er snakk om. Friterte saker er jo ikke sunt, men det meste annet (alt?) er sunt i sushi. Jeg spiser sushi ukritisk og med god samvittighet. Anonymkode: f4394...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 12. desember 2024 #4 Del Skrevet 12. desember 2024 (endret) All fisken er oppdrettsfisk, det er ikke lov å bruke villfanget fisk i sushi. Edit: Det stemmer visst ikke, det var noe jeg hadde hørt. Men vet at i USA er 99% av sushi på restauranter fra oppdrett, og så og si all laks man kjøper i Norge er oppdrett, man må lete godt for å finne villfanget. Endret 13. desember 2024 av Maia70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #5 Del Skrevet 12. desember 2024 Maia70 skrev (10 minutter siden): All fisken er oppdrettsfisk, det er ikke lov å bruke villfanget fisk i sushi. Stemmer ikke. Kravet er at fisken fryses først. Anonymkode: a9d0d...b07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #6 Del Skrevet 12. desember 2024 Maia70 skrev (14 minutter siden): All fisken er oppdrettsfisk, det er ikke lov å bruke villfanget fisk i sushi. Hvor står det? Anonymkode: 1c37e...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #7 Del Skrevet 12. desember 2024 Kommer litt an på. Mye av sushien består jo av ris kokt i mye sukker, og kan gjerne være frityrstekt i hvetemelbasert tempura, og dynget ned med majonesbasert saus. Men som alt annet kommer det an på hva du spiser det sammen med. Det er helheten av alt som teller. Anonymkode: d0776...37c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 13. desember 2024 #8 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Stemmer ikke. Kravet er at fisken fryses først. Anonymkode: a9d0d...b07 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor står det? Anonymkode: 1c37e...26a Jeg tok feil, har redigert posten over. Edit: Det stemmer visst ikke, det var noe jeg hadde hørt. Men vet at i USA er 99% av sushi på restauranter fra oppdrett, og så og si all laks man kjøper i Norge er oppdrett, man må lete godt for å finne villfanget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 13. desember 2024 #9 Del Skrevet 13. desember 2024 Her er en som har undersøkt sushi-industrien. Verdt å lese. "– Hvorfor bruker ikke fiskerinasjonen Norge lokal fisk som torsk, sei og makrell i sushi? Det er ingen som bruker det, sier han og påpeker: – Hvorfor serveres vi ferskvannsreker som drettes opp i gjørmepytter i Vietnam, som vi kaller scampi. (...) Han mener de fleste som åpner sushirestaurant i Norge ikke har noe nært forhold til råvarene. De åpner ikke en sushisjappe fordi de synes det er stas med lyr og lange. (...) – De sier det er kveite, så er det tilapia som er en billig karpefisk fra Østen." https://www.nettavisen.no/okonomi/dypdykket-i-sushi-industrien-dod-og-fordervelse-gjorde-noe-med-meg/s/12-95-3424242195 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 13. desember 2024 #10 Del Skrevet 13. desember 2024 Det er jo som flere påpeker oppdrettsfisk, som man kan diskutere hvor sunt er, noe av det er fritert, og det er også mye ris. Vil ikke si det er spesielt sunt, men hvis man først skal ha take away, er det sikkert ikke det verste valget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #11 Del Skrevet 13. desember 2024 Sukker i risen. En del faktisk. Det er ikke sunt for alle Anonymkode: 719b7...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå