AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Skrevet 12. desember 2024 Jeg er fast vikar på en barneskole, startet å jobbe i oktober. Jeg planlegger ferie med familien min 10. feb, har ikke bestilt enda. Lurer på hvor lenge før må arbeidsgiver vite at jeg ønsker ferie? Nå er det ca 2 måneder til, hva er reglene på det? Jobber 3 dager den uka, så trenger kun ferie for de tre dagene. Trenger hjelp så fort som mulig Anonymkode: 9480b...d6e
Glitnir Skrevet 13. desember 2024 #2 Skrevet 13. desember 2024 Du bestemmer ikke selv når du vil ha ferie, det bestemmer arbeidsgiver. I alle fall så lenge dette er faste vakter som jeg forstår at det er, og ikke bare at du løpende avtaler med arbeidsgiver hva du tar? Det er normalt vanskelig å få ferie utenom skoleferiene når du jobber på skole, så vil tippe det blir vanskelig. Du må i alle fall spørre så raskt som mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #3 Skrevet 15. desember 2024 Det ville jeg sjekket så snart som mulig etter det kom opp som et tema. Jeg bestiller aldri ferie før jeg hr fått bekreftet fri fra min leder. Det kn bli veldig dyrt Anonymkode: 4eaae...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Skrevet 15. desember 2024 Det er ingen felles regler for det. Det kan være interne regler. Normalt sett søker man om ferie så fort man vet når man ønsker ferie. Anonymkode: 7caa1...2ce
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #5 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 22.44): Trenger hjelp så fort som mulig Anonymkode: 9480b...d6e Søk om ferie NÅ! Anonymkode: 0be63...3b4
Eneri Skrevet 15. desember 2024 #6 Skrevet 15. desember 2024 Lærere under 60 år har fem ferieuker i året som er fast plassert slik at 31.07. er siste feriedag.Swe jeg på kalenderen for 2025, vil lærernes ferie være fra og med 27.06. til og med 31.07. Øvrig "skoleferiefri" til hht skoleruta er avspasering. Hvis du har en vikarkontrakt på bestemt % så du altså har en fast timeplan, kan du i utgangspunktet ikke søke om ferie. Du kan gå i dialog med arbeidsgiver om å ta ekstra, tilfeldige vikartimer nok til å få avspasere aktuelle dager i februar. Evt søke om ulønnet permisjon. Men hvorfor planlegger du slik når du akkurat har fått en fot innafor; startet et vikariat i oktober? Kan du ikke heller reise når det ER skoleferier? 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #7 Skrevet 15. desember 2024 Ferie bør du SØKE om jo tidligere jo bedre. Du har ikke krav på ferie i februar, dette blir opp til arbeidsgiver. Jo lengre du venter med å søke jo større er sjansen for å få nei. Anonymkode: 55fe5...aa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå