Gå til innhold

Spørre om hva legen sa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem her.

Min far tok noen prøver hos legen tidligere som ble sendt videre til spesialist. Sannsynligvis viser prøvene en alvorlig diagnose. Min far skulle bli oppringt fra spesialisten for noen dager siden for å få «dommen». Jeg har tenkt masse på hvordan det har gått, men vil ikke være for invaderende. Helsen er privat og kanskje han vil evt. fordøye noe selv, før han forteller det videre til meg.

Vi har et godt forhold, men ikke nært. Snakker ikke om dype, viktige ting, som dette er.

Hva er det rette? Ta kontakt og spørre hvordan det gikk og vise at jeg bryr meg? Eller vente litt til, ettersom dette er privat og kanskje noe som er krevende for han å lande i. Er det best å gi han tid til å evt. sørge og fordøye evt. diagnose før han må forholde seg til pårørende.

Anonymkode: 8a75d...6dc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville spurt, dersom det gjaldt en av mine foreldre. Og det samme ville de gjort hvis det var meg.

Anonymkode: 3ea1a...995

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvor tafatt går det an å bli, ring han! 
Og hva med å tilby hjelp om han skulle trenge det, hvis han er alvorlig syk. Vet du at han har mat etc så han klarer seg, og har god nok helse til å ordne nødvendige medisiner mm?

Anonymkode: ad2f5...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor hadde blitt dypt fornærmet om jeg ikke hadde spurt. Du viser jo bare at du bryr deg, med å spørre. 

Endret av Freyja Valkyrie
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at så lenge han har informert deg at han skal til legen, og spesielt om han har sagt hvorfor, så er det helt greit spørre hva svaret ble. 

Hvis han sier han skal til legen og ta alvorlige prøver, og du ikke gidder følge opp etterpå, så kan det fremstå som du ikke bryr deg om hvilke resultater han fikk. 

Anonymkode: 19776...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...