AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #21 Del Skrevet 3 timer siden Selvfølgelig ditt valg, men jeg må si jeg syns er rart når det er nettopp dette brystene er ment til å gjøre. Helsefordelene for både deg og barnet er helt unike. Og utrolig enkelt og lettvint. Jeg har slitt med følelser rundt amming selv og er på mange måter dritt lei, men jeg gjør det fordi det minsker risiko for kreft, sukkersyke og diverse sykdommer for barna mine. Jeg ammet selv da jeg var gravid igjen og brystvortene mine var så såre at jeg holdt på å krepere. Men jeg har friske barn som sjelden er syke. Det er en begrenset tidsperiode, så jeg biter tenna sammen og gjør det for barna mine. Anonymkode: 70727...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #22 Del Skrevet 2 timer siden Følte det på samme måte. Hatet brystene mine og forholdt meg ikke til de. Så kom min kjære baby, og jeg taklet ikke å måtte forholde meg til de. Når jeg omsider ble herdet, hadde jeg for lite melk. Anonymkode: 6eeb4...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #23 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Selvfølgelig ditt valg, men jeg må si jeg syns er rart når det er nettopp dette brystene er ment til å gjøre. Helsefordelene for både deg og barnet er helt unike. Og utrolig enkelt og lettvint. Jeg har slitt med følelser rundt amming selv og er på mange måter dritt lei, men jeg gjør det fordi det minsker risiko for kreft, sukkersyke og diverse sykdommer for barna mine. Jeg ammet selv da jeg var gravid igjen og brystvortene mine var så såre at jeg holdt på å krepere. Men jeg har friske barn som sjelden er syke. Det er en begrenset tidsperiode, så jeg biter tenna sammen og gjør det for barna mine. Anonymkode: 70727...c27 Det er det de er ment til, men miljøet har gjort de til noe sexuelt. Det å blande inn det mest uskyldige dyrebare i verden som en baby med noe sexuelt blir kræsj. For min egen del ble det så mye som ble feil med amming, og det er fryktelig synd. Jeg skulle ønske pupper var like kjedelig og normalt som en hånd eller en fot Anonymkode: 6eeb4...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 2 timer siden #24 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Som fleire har sagt, så skal det ikkje vere verre enn at du seier at du ikkje vil amme. I den grad det er "ammepress", så handlar det nok om at dei statlege kosthaldsråda for spedbarn er fullamming til seks månaders alder, som óg er policyen til WHO. Eg er ganske sikker på at hjelp til amming faktisk er ein del av jobbinstruksen til dei som jobber på barsel, men med tanke på kor tett ein blir fulgt opp for fødselsdepresjon burde det vere argument nok å seie at du faktisk ikkje taklar tanken på en baby hengande på puppen. Det viktigaste for baby er faktisk at mamma har det bra nok til å ta seg godt av dei, men med det sagt: Eg er ikkje pro-amming fordi ~best for barnet~, men fordi flaskemating er eit sinnsykt mas med vasking og sterilisering og tida det tek å få klar maten når du har ein baby som ikkje driv med høfleg hinting om at hen er svolten. Pumping doplar arbeidsmengda, og flaskar og smokkar og sterilisator og Nestlé er heller ikkje gratis. Som du skjønner så er eg flaskemamma sjølv, og ungen veks og trivst. Det har blitt folk av millionar av ungar som fekk MME, og eg ber ikkje på sorg og dårleg samvit for at det var sånn det endte opp for meg. Men hadde eg hatt valet, så hadde eg glatt amma og spart meg all den ekstra oppvasken. Endret 2 timer siden av Mandagsunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #25 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 20.36): Tabu som bare det, men jeg vil ikke amme. Hatt mye problemer med brystene, operert bort kuler, lagt inn silikon og tatt løft etter vektnedgang. Klarer ikke tanken på at en baby skal ligge klistra inntil puppen. Ikke sikkert jeg får det til heller forsåvidt, men hvordan går man frem for «å slippe»? Skjønt det slik at det er ammepress etter fødsel på sykehuset.. Kan godt pumpe, men ikke amme. Anonymkode: af464...552 Si klart i fra at du ikke ønsker å amme allerede i svangerskapet. Din kropp, du bestemmer. Få det notert i svangerskapsjournal. Si også i fra når du kommer inn til fødsel, og ved første kontakt med helsesykepleier. Bare si det vennlig og bestemt. Du trenger ikke å forklare hvorfor. Hvis noen prøver å få deg til å ombestemme deg, smiler du og sier at du har tatt et informert valg, og din beslutning står ved lag. Anonymkode: bdeb3...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #26 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 20.36): Tabu som bare det, men jeg vil ikke amme. Hatt mye problemer med brystene, operert bort kuler, lagt inn silikon og tatt løft etter vektnedgang. Klarer ikke tanken på at en baby skal ligge klistra inntil puppen. Ikke sikkert jeg får det til heller forsåvidt, men hvordan går man frem for «å slippe»? Skjønt det slik at det er ammepress etter fødsel på sykehuset.. Kan godt pumpe, men ikke amme. Anonymkode: af464...552 Gjør det du føler for. Men ikke bestem deg helt før du får barnet. Mye kan endre seg til da. Anonymkode: b3c43...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 2 timer siden #27 Del Skrevet 2 timer siden hilsen en som har pumpet i 7 uker nå, så anbefaler jeg på det sterkeste å prøve å amme før du evt gir deg. Det er så mye lettere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå