AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg har en jobb med kundekontakt, og har hengt meg opp i at kanskje 15% av kundene blir sittende og vente når vi er ferdige. Jeg spør selvfølgelig «Er det noe mer jeg kan hjelpe deg med?», og de svarer nei men blir sittende og stirre tomt ut i luften. Så takker jeg for i dag og sier vi snakkes, men de blir fortsatt sittende. Folk kan sitte i flere minutter før de reiser seg og går ut, uten å si ett ord mer. Opplever innimellom det samme på telefonen, men da synes jeg det er lettere å bare ønske dem en god dag og legge på. Mens når de sitter på kontoret mitt synes jeg det er vanskelig. Har fått tips om å vise kunden til døren. Men kontoret mitt er så lite at det ikke egentlig er plass til at jeg kan reise meg og gå bort til døren, for da må jeg nærmest klatre over kunden. Så hvis jeg reiser meg for å gå bort til døren så må jeg bli stående ved stolen til kunden, og bare stirre helt til vedkommende reiser seg. Det ser så idiotisk ut at ingen har skjønt hva jeg prøver på, så det har jeg sluttet med. Har også fått tips om å begynne å jobbe på PCen, men da blir de hvert fall sittende for da venter de på at jeg skal skrive ferdig for de tror det er noe til dem. En venn som jobber i en annen bransje bruker å si at han får inn en ny kunde, men hos oss er det venterom så kunden ser om det sitter noen der. Så jeg synes det blir litt feil å si. Er det noen som har noen råd? Anonymkode: d0ef7...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #2 Del Skrevet 12. desember 2024 Da er vi ferdige for i dag. Jeg skal forberede meg til neste kunde, men bare ta kontakt om du lurer på noe. Anonymkode: 8cb84...a2c 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Del Skrevet 12. desember 2024 I stedet for ny kunde kan du kanskje si en telefonavtale? Anonymkode: 337c5...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #4 Del Skrevet 12. desember 2024 Nekter faktisk helt å tro at de sitter flere minutter uten at noen sier noe. Det er veldig lenge Anonymkode: a8259...449 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 12. desember 2024 #5 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er vi ferdige for i dag. Jeg skal forberede meg til neste kunde, men bare ta kontakt om du lurer på noe. Anonymkode: 8cb84...a2c Dette. Hade bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #6 Del Skrevet 12. desember 2024 "Da er vi ferdige for idag. Se her skal jeg følge deg ut døren." Da reiser du deg, henviser til døren, blir med ut døren, takker for idag, går inn igjen og lukker døren bak deg. Anonymkode: 0940b...d03 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #7 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nekter faktisk helt å tro at de sitter flere minutter uten at noen sier noe. Det er veldig lenge Anonymkode: a8259...449 Ja, jeg overdriver nok. Men jeg har flere ganger telt til hundre inni meg, så det er mer enn ti sekunder. Og når man bare sitter der og er ferdig med å si ha det, så føles det som at det går flere minutter. Anonymkode: d0ef7...930 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #8 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg reiser meg og sier "takk for i dag", og hvis noen fortsatt blir sittende så sier jeg at "jeg trenger dessverre rommet, men du er velkommen å sitte å summe deg på venterommet om du trenger litt tid". Anonymkode: 7a77c...0dd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 12. desember 2024 #9 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Da er vi ferdige for idag. Se her skal jeg følge deg ut døren." Da reiser du deg, henviser til døren, blir med ut døren, takker for idag, går inn igjen og lukker døren bak deg. Anonymkode: 0940b...d03 Enig, du må si i klartekst at møtet er over. Jeg irriterer meg over liknende situasjoner hvor jeg som kunde må spørre "da er vi ferdige her?/Trenger du noe mer fra meg?" etc. Den profesjonelle må avslutte, jeg vet jo ikke om den trenger mer informasjon eller ikke. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 12. desember 2024 #10 Del Skrevet 12. desember 2024 Ikke kompliser det. Hvis ikke de skjønner at de skal gå selv når du gjør som du sier, så har de behov for veiledning i sosiale normer. Så da legger du til at de må gå nå. Overhode ingen som tar skade av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #11 Del Skrevet 12. desember 2024 Hvis du er begravelsesagent eller lignende så er det ikke så rart om noen av dem spacer ut. Hvis du selger kjøkkenløsninger så er det noe mer spesielt. Anonymkode: 26603...ef2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #12 Del Skrevet 12. desember 2024 Gramma skrev (1 minutt siden): Enig, du må si i klartekst at møtet er over. Jeg irriterer meg over liknende situasjoner hvor jeg som kunde må spørre "da er vi ferdige her?/Trenger du noe mer fra meg?" etc. Den profesjonelle må avslutte, jeg vet jo ikke om den trenger mer informasjon eller ikke. Men jeg sier jo at vi er ferdige. Når de så blir sittende spør jeg om det er noe annet jeg kan hjelpe med, og når de sier nei så takker jeg for i dag. Jeg slenger kanskje på «Husk paraplyen din» eller «Du får skynde deg så du rekker bussen». Likevel blir disse kundene sittende. De er gjerne treige gjennom hele møtet, så mulig de bare trenger et par minutter før «Takk for i dag. Ha det bra» når frem til hjernen? Anonymkode: d0ef7...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. desember 2024 #13 Del Skrevet 12. desember 2024 Nå har det jo litt å si om du er psykolog eller selger, men hvis det er snakk om relativt personlige ting for kunden, tenker jeg du kan gi dem det lille minuttet til å samle seg, så lenge du ikke har noen som venter. Det er også en del av kundebehandlingen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #14 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg sier jo at vi er ferdige. Når de så blir sittende spør jeg om det er noe annet jeg kan hjelpe med, og når de sier nei så takker jeg for i dag. Jeg slenger kanskje på «Husk paraplyen din» eller «Du får skynde deg så du rekker bussen». Likevel blir disse kundene sittende. De er gjerne treige gjennom hele møtet, så mulig de bare trenger et par minutter før «Takk for i dag. Ha det bra» når frem til hjernen? Anonymkode: d0ef7...930 for noen folk du møter på Anonymkode: a8259...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #15 Del Skrevet 12. desember 2024 Det var alt, håper du har en fin dag videre. Husker du veien ut? Om de ikke drar. Rart at de ikke drar. Jeg har opplevd å bli sittende, men da var det også litt rart hvor jeg kunne prøve å reise meg, for å så bli stanset hvor jeg fikk flere spørsmål uten at det var grunn, var rett og slett forvirret hver gang jeg var i de møtene. Var noe med kommunikasjonen hvor alt var litt misforstående, aner ikke hvorfor. Kleint. Føler med deg. Anonymkode: 7c185...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #16 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du er begravelsesagent eller lignende så er det ikke så rart om noen av dem spacer ut. Hvis du selger kjøkkenløsninger så er det noe mer spesielt. Anonymkode: 26603...ef2 Ja, da hadde jeg også skjønt det. Jeg jobber ikke med noe som man bli emosjonell av. Anonymkode: d0ef7...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 12. desember 2024 #17 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg sier jo at vi er ferdige. Når de så blir sittende spør jeg om det er noe annet jeg kan hjelpe med, og når de sier nei så takker jeg for i dag. Jeg slenger kanskje på «Husk paraplyen din» eller «Du får skynde deg så du rekker bussen». Likevel blir disse kundene sittende. De er gjerne treige gjennom hele møtet, så mulig de bare trenger et par minutter før «Takk for i dag. Ha det bra» når frem til hjernen? Anonymkode: d0ef7...930 Haha, det er tydeligvis ikke klart for dem. Så det å reise seg og forklare at du skal skyve dem ut døra, bør jo prøves. Er det forresten noen spesiell demografi på kundene dine? Du får oppdatere oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #18 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, jeg overdriver nok. Men jeg har flere ganger telt til hundre inni meg, så det er mer enn ti sekunder. Og når man bare sitter der og er ferdig med å si ha det, så føles det som at det går flere minutter. Anonymkode: d0ef7...930 Jeg spurte AI for deg. De sa dette: En vennlig påminnelse "Vi stenger snart for dagen, så jeg må dessverre be dere avslutte besøket nå. Takk for at dere kom!" "Jeg må dessverre begynne å rydde opp her, men takk for besøket i dag!" Gi en positiv avslutning "Det har vært hyggelig å ha dere her i dag. Jeg håper dere får en fin kveld!" "Tusen takk for besøket. Jeg håper vi sees igjen snart!" Vis forståelse, men vær tydelig "Jeg ser at dere trives her, men vi må dessverre avslutte for i dag. Anonymkode: 078a7...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #19 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg sier jo at vi er ferdige. Når de så blir sittende spør jeg om det er noe annet jeg kan hjelpe med, og når de sier nei så takker jeg for i dag. Jeg slenger kanskje på «Husk paraplyen din» eller «Du får skynde deg så du rekker bussen». Likevel blir disse kundene sittende. De er gjerne treige gjennom hele møtet, så mulig de bare trenger et par minutter før «Takk for i dag. Ha det bra» når frem til hjernen? Anonymkode: d0ef7...930 Er det i en vanskelig situsjon de møter deg? Er du vakker? Ser for meg det også kan være en grunn. Anonymkode: 7c185...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #20 Del Skrevet 12. desember 2024 I desember ser jeg for meg at folk spacer ut fordi de er trøtte. Anonymkode: 90c13...f67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå