Gå til innhold

Hva slags vann kan gjøre dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis det er kommunalt vann, så må du informere kommunen og be de om å sjekke også. 

Anonymkode: 9e91a...cc4

Gjort og de vil ikke. Prøvd i 3 mnd. Tro meg, har kjempet en kamp. Ringt og sendt email til alle du kan ofte.  Bolig kontor skulle sende rørlegger men så ombestemte de seg og sier de ikke kommer til å gjøre noe. Har ikke krefter til annet enn å prøve komme meg ut og se om jeg finner svar selv 

Anonymkode: 34671...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du veldig gamle rør? Typ kobber....? Og tilfeldigvis nikkelallergi?

Anonymkode: d1802...da9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du MÅ aldeles ikke dusje i vann som er helseskadelig. Hvorfor leker du med helsa di. Det er ikke alt sånn som er reversibelt, slutt med det med det samme. Hvorfor fortsette å utsette deg for dette? 

Anonymkode: 68c2c...859

Hvor i all verden skal jeg gå? Alt vann spes dusj er rent tortur å gå igjennom og har bokstavlig talt kjempet for å få hjelp. Kroppen får aldri tid til å komme seg mellom dusj og hånd vask så er konstant i helvete og prøver bare overleve og komme meg ut. Prøvd å se om noen leier ut et rom eller noe så jeg hvert fall kan dra og være mens jeg pakker ned osv. Må jo ha tak over hode 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du veldig gamle rør? Typ kobber....? Og tilfeldigvis nikkelallergi?

Anonymkode: d1802...da9

Vet ikke med rør. Har svært mye allergier ink nikkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har du skrudd opp og renset dusjhodet? 

Anonymkode: 53052...1dd

Jepp. Er ikke noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frem til du flytter så må du slutte å drikke og dusje i vannet. 

Det er ikke umulig, men helt klart ganske tungvint. Du kan fylle på dunker fra andre steder helt gratis og drikke og vaske deg i det for å se om du blir bedre. 

Ikke bruk såpe når du vasker deg, bruk mild baby olje eller lignende. Snakk eventuelt med de på apoteket om de har noe for sensitive allergikere. Huden din trenger så mild såpe som overhode mulig akkurat nå. 

Gå til legen og sjekk vitaminene dine. Særlig mangel på B-vitaminer kan påvirke hud og hår helt enormt mye. 

Anonymkode: f8667...cb4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du ikke bruke kjøpevann og ha et vaskevannsfat? Ikke optimalt, men da slipper du å ødelegge hendene. Burde gå an å fylle vanndunker gratis et sted og. 

Anonymkode: dab6d...7ad

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er 100% vannet.

Ja må dusje men sier seg selv at det ikke skjer over natten. Jeg spør om noen har sett lignende. Hørt om noe lignende. Ja, har bestilt lab test men er faktisk liten sjanse at det de tester er hva som er her. Hadde vært enklere hvis noen visste litt mer. Hva nøyaktig burde vannet bli testet for. Hva kan det være i vann rør som gjør dette? Ettersom det er vannet i hele bolig. For min egen del og for å ha noe å slå ned i bordet med til de som burde hørt etter, så vil jeg så gjerne vite hva.

Slimhinnene er så irritert/sår  at jeg får astma lignede anfall, mister stemmen og mer.

Huden er uten tvil verst da den blir sterkt eksponert daglig. Alltid nye kuler i ansikt etter dusj. Er en kamp mot klokken å raskt få på fuktighetskrem. 60% fett fuktighetskrem som pleide vare 1,5 mnd er brukt opp på 4-6 dager nå. At det kun tok 1 dusj. 4-5 håndvask å ødelegge huden. Ja må jo til hudlege og få behandling men skulle visst hva som foregår. 

*må flytte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor i all verden skal jeg gå? Alt vann spes dusj er rent tortur å gå igjennom og har bokstavlig talt kjempet for å få hjelp. Kroppen får aldri tid til å komme seg mellom dusj og hånd vask så er konstant i helvete og prøver bare overleve og komme meg ut. Prøvd å se om noen leier ut et rom eller noe så jeg hvert fall kan dra og være mens jeg pakker ned osv. Må jo ha tak over hode 

Hvis det bare er vannet i din leilighet så kan du jo hente vann i springen hos naboen? Eller på en bensinstasjon eller hvor som helst. 

Det er jo ikke umulig å få tak i vann og heller ikke vanskelig å la være å dusje. 

Virker litt ekstremt å leie ett rom når du kan gjøre så enkle tiltak hjemme? 

Anonymkode: f8667...cb4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du det er vannet så drikk kjøpevann og dusj på treningssenter, arbeidsplass el.l. 

Hadde mer trodd det var vaskemiddel, tekstiler el.l

Anonymkode: ebf0d...496

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

IMG_8284.jpeg

IMG_6409.jpeg

Du er, som folk flest, på denne tiden av året ekstremt tørr i huden. Det ingen grunn til å tro at dette skyldes vannet, det skyldes vinteren og er en naturlig variant over hva omtrent alle plages med. Noen mer andre mindre. 
Kjøp deg en dunk med Canoderm krem, https://www.med24.no/hudpleie/kroppspleie/pleie-av-toerr-hud/canoderm-krem-5-prosent-500g og smør deg morgen og kveld. 
Hendene trenger en feitere krem, en repair krem av ett eller annet slag. Og de må smøres flere ganger for dagen til dette går over. 
Å tro du feiler noe, er å trekke dette for langt. Bortsett fra tørr hud, da. 

Anonymkode: 67522...e72

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med den over, ser ut som tørr hud og kløe i forbindelse med det. Ser sånn ut på denne tiden jeg også, iallefall hendene. Derfor må jeg smøre meg med bodylotion med olje.

Anonymkode: 8edd9...b8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kan være du har veldig tørr luft i leiligheten du bor i, prøv med en luftfukter.

Anonymkode: 17450...b5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan være du har veldig tørr luft i leiligheten du bor i, prøv med en luftfukter.

Og smøre deg som de over her sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enda en som ikke forstår hva tørr luft er og slenger ut en uttalelse? 
Luftfuktere skal ikke brukes da de er mer til skade enn til nytte. 
De eneste som har nytte av luftfuktere er dem som produserer og selger dem. De tjener penger på dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tror du det er vannet så drikk kjøpevann og dusj på treningssenter, arbeidsplass el.l. 

Hadde mer trodd det var vaskemiddel, tekstiler el.l

Anonymkode: ebf0d...496

Drikker kun flaskevann nå men får alltid noe i seg.  Vaskemiddel og tekstiler i vannet? Vi snakker rent vann her rett fra dusjhode og kran, og ikke noe jeg bruker av såpe og div. Da hadde det vært en enkel sak. Bruker svært milde ting jeg og har brukt lenge. Nei, dette er vannet som kommer ut. 
Har sett det etterlate seg rosa farge noen ganger. Ellers bare ganske gult på kort tid.

Hendene var nærmest ubrukelig etter par dager med kun bruk av kran på badet før jeg flyttet inn. 1 dusj var sjokkerende men skjønte ikke hva det var så tiden gikk og ting eskalerte. Etter 3 mnd så legger man merke til den minste forskjell i vannet. Vet når vannet "føles" på en viss måte så vil huden hår osv bli enda verre, og jeg får feber og klærne blir mer ødelagt og føles rare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enda en som ikke forstår hva tørr luft er og slenger ut en uttalelse? 
Luftfuktere skal ikke brukes da de er mer til skade enn til nytte. 
De eneste som har nytte av luftfuktere er dem som produserer og selger dem. De tjener penger på dette. 

Nei heller du som ikke er oppdatert, nybygg med balansert ventilasjon har spesielt tørr luft inne på vinterstid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei heller du som ikke er oppdatert, nybygg med balansert ventilasjon har spesielt tørr luft inne på vinterstid. 

Og luftfuktere gjør ingen skade så lenge fuktigheten ikke overstiger 50%. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Drikker kun flaskevann nå men får alltid noe i seg.  Vaskemiddel og tekstiler i vannet? Vi snakker rent vann her rett fra dusjhode og kran, og ikke noe jeg bruker av såpe og div. Da hadde det vært en enkel sak. Bruker svært milde ting jeg og har brukt lenge. Nei, dette er vannet som kommer ut. 
Har sett det etterlate seg rosa farge noen ganger. Ellers bare ganske gult på kort tid.

Hendene var nærmest ubrukelig etter par dager med kun bruk av kran på badet før jeg flyttet inn. 1 dusj var sjokkerende men skjønte ikke hva det var så tiden gikk og ting eskalerte. Etter 3 mnd så legger man merke til den minste forskjell i vannet. Vet når vannet "føles" på en viss måte så vil huden hår osv bli enda verre, og jeg får feber og klærne blir mer ødelagt og føles rare

Du trenger innleggelse i psykiatrien. Dette problemet sitter mellom ørene, derfor vil verken kommunen eller fastlegen ta ta i dette. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...