AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg får sprøyter på blåresept pga diabetes. Henter ut 3 esker hver gang jeg henter ut. I dag hadde de kun 1 eske. Betalte 520 kr. Hun på apoteket sa at jeg kan hente ut 2 esker på ett annet apoteket uten å betale. Er det riktig? Anonymkode: 450df...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 12. desember 2024 #2 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får sprøyter på blåresept pga diabetes. Henter ut 3 esker hver gang jeg henter ut. I dag hadde de kun 1 eske. Betalte 520 kr. Hun på apoteket sa at jeg kan hente ut 2 esker på ett annet apoteket uten å betale. Er det riktig? Anonymkode: 450df...eef Ja. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får sprøyter på blåresept pga diabetes. Henter ut 3 esker hver gang jeg henter ut. I dag hadde de kun 1 eske. Betalte 520 kr. Hun på apoteket sa at jeg kan hente ut 2 esker på ett annet apoteket uten å betale. Er det riktig? Anonymkode: 450df...eef Det spørs hvor lenge det er siden sist du fikk. Men har du fått den beskjeden på apoteket, så må du stole på at det er slik. Anonymkode: e142b...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12. desember 2024 #4 Del Skrevet 12. desember 2024 De hadde vel ikke mer inne eller resepten var tom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #5 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det spørs hvor lenge det er siden sist du fikk. Men har du fått den beskjeden på apoteket, så må du stole på at det er slik. Anonymkode: e142b...fc2 Tok ut 3 pk i September og 1 i dag Anonymkode: 450df...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #6 Del Skrevet 12. desember 2024 Honey Dew skrev (7 minutter siden): De hadde vel ikke mer inne eller resepten var tom. De hadde bare 1 eske inne Anonymkode: 450df...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #7 Del Skrevet 12. desember 2024 Mezzosoprena skrev (1 time siden): Ja. Må være samme apotek kjede? Eller hvilket som helst apotek? Anonymkode: 450df...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #8 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg henter ofte bare noen av medisinene på resepten. Betaler da fullt, så er det "gratis" når jeg henter resten. Anonymkode: 0a08f...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #9 Del Skrevet 12. desember 2024 Har inntrykk av at det må være på akkurat samme apotek, ikke samme kjede. Anonymkode: 0a08f...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #10 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må være samme apotek kjede? Eller hvilket som helst apotek? Anonymkode: 450df...eef Hvilken som helst. Alle henter resepten fra samme sted. Anonymkode: 29068...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #11 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken som helst. Alle henter resepten fra samme sted. Anonymkode: 29068...3ce Altså de får opp hva du allerede har betalt i inneværende egenandelsperiode. Alt går automatisk, så det er egentlig ikke så mye å lure på. Anonymkode: 29068...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #12 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har inntrykk av at det må være på akkurat samme apotek, ikke samme kjede. Anonymkode: 0a08f...842 Nei, det stemmer ikke. Apotekets datasystem beregner hvor mye som allerede er betalt i egenandel for den inneværende kvartalsvise perioden for den aktuelle resepten. Gjelder på tvers av apotek og kjeder. Jobber i apotek selv. Anonymkode: 2dea6...b20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #13 Del Skrevet 12. desember 2024 Om jeg har forstått det riktig, så betaler man bare litt over 500 kr for å hente ut på blå resept innenfor 3 måneder. Så siden det har gått 3 måneder siden du hentet ut sist, den ene pakken kom på over 500, så betaler du ikke noe mer for å hente ut de neste 3 måneden. Men det gjelder bare for resepter skrevet ut av samme lege fikk jeg beskjed om på apoteket da jeg stusset over at jeg noen ganger måtte betale, og andre ganger ikke. Hvilket apotek du henter på har ingenting å si, regelen følger resepten(e) for å si det slik, ikke apoteket. Anonymkode: 79f1d...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #14 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Må være samme apotek kjede? Eller hvilket som helst apotek? Anonymkode: 450df...eef Hvor som helst. Kan medisinen sendes, så kan du og bestille på nett. Medisiner som ikke tåler kulde blir ikke sendt i posten. Anonymkode: e142b...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #15 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Om jeg har forstått det riktig, så betaler man bare litt over 500 kr for å hente ut på blå resept innenfor 3 måneder. Så siden det har gått 3 måneder siden du hentet ut sist, den ene pakken kom på over 500, så betaler du ikke noe mer for å hente ut de neste 3 måneden. Men det gjelder bare for resepter skrevet ut av samme lege fikk jeg beskjed om på apoteket da jeg stusset over at jeg noen ganger måtte betale, og andre ganger ikke. Hvilket apotek du henter på har ingenting å si, regelen følger resepten(e) for å si det slik, ikke apoteket. Anonymkode: 79f1d...78c Samme lege, samme dato. Da beregnes en egenandel på blå resept. 50% av summen, eller maks 520 per 3 mnd. Anonymkode: 29068...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #16 Del Skrevet 12. desember 2024 Det skal være regelen det, ja. Du kan dobbeltsjekke hvis du logger inn på farmasiet eller et annet nettapotek. Anonymkode: 5f341...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 12. desember 2024 #17 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Om jeg har forstått det riktig, så betaler man bare litt over 500 kr for å hente ut på blå resept innenfor 3 måneder. Så siden det har gått 3 måneder siden du hentet ut sist, den ene pakken kom på over 500, så betaler du ikke noe mer for å hente ut de neste 3 måneden. Men det gjelder bare for resepter skrevet ut av samme lege fikk jeg beskjed om på apoteket da jeg stusset over at jeg noen ganger måtte betale, og andre ganger ikke. Hvilket apotek du henter på har ingenting å si, regelen følger resepten(e) for å si det slik, ikke apoteket. Anonymkode: 79f1d...78c Det som betyr noe er dato. Resepter skrevet ut på samme dato betaler man kun en egenandel for (50% av verdie, maks 520kr), selv om det er flere ulike medisiner. Er reseptene skrevet ut på ulik dato har det ingen ting å si om det er samme lege, da er det en egenandel per resept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #18 Del Skrevet 12. desember 2024 Ninaen skrev (9 minutter siden): Det som betyr noe er dato. Resepter skrevet ut på samme dato betaler man kun en egenandel for (50% av verdie, maks 520kr), selv om det er flere ulike medisiner. Er reseptene skrevet ut på ulik dato har det ingen ting å si om det er samme lege, da er det en egenandel per resept. Det som og betyr noe er at 1.1.neste år så nullstilles det som er betalt inntil 31.12. Inneværende år og frikort nullstilles når vi trer inn i nytt år. Unntaket er H resepter. Der betaler man ingen verdens ting, heldigvis. Anonymkode: e142b...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 12. desember 2024 #19 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det som og betyr noe er at 1.1.neste år så nullstilles det som er betalt inntil 31.12. Inneværende år og frikort nullstilles når vi trer inn i nytt år. Unntaket er H resepter. Der betaler man ingen verdens ting, heldigvis. Anonymkode: e142b...fc2 Eh, det har ikke noe med saken å gjøre her. Det hadde kun vært relevant om man henta ut for 3 mnd i november og nå prøvde å hente ut for 3 mnd til for å «utnytte» årets frikort. Du misforstår tydeligvis problemstillingen både i startinnlegget og det jeg svarte på mtp lik dato og lik lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #20 Del Skrevet 12. desember 2024 Ninaen skrev (9 minutter siden): Eh, det har ikke noe med saken å gjøre her. Det hadde kun vært relevant om man henta ut for 3 mnd i november og nå prøvde å hente ut for 3 mnd til for å «utnytte» årets frikort. Du misforstår tydeligvis problemstillingen både i startinnlegget og det jeg svarte på mtp lik dato og lik lege. Nei jeg misforstår ikke. Du pirker, helt unødvendig. Anonymkode: e142b...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå