AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #21 Del Skrevet 14. desember 2024 Durinur skrev (På 13.12.2024 den 6.39): Det markedet er vel mer eller mindre dødende nå på grunn av AI-språkmodeller som gjør jobben mye billigere. Dette. Det er også dårlig betalt i forhold til hvor lang tid det tar. De som betaler folk for å gjøre dette er de som ikke har råd til en robot. Da sier det seg selv at lønnen blir lav. Anonymkode: 77359...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #22 Del Skrevet 15. desember 2024 Tik tok Anonymkode: 34220...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #23 Del Skrevet 15. desember 2024 Nettbutikk med hobby saker og litt annet. Tjener ikke så mye (par hundre k i overskudd i året) på det nå men gjør nå at hverdagen er litt mer komfortabel Anonymkode: cb6cb...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #24 Del Skrevet 15. desember 2024 Trodde jeg var på et norsk forum, men jeg liker å lære nye ting, så da jeg så det engelske uttrykket "side hustle", ble jeg nysgjerrig på hva dette mystiske uttrykket kunne være. Må jo være spennende, tenkte jeg, når det er så sjelden at det mangler et norsk uttrykk for det. Ble litt skuffet da jeg forstod at det var snakk om noe så hverdagslig som bi-inntekter. Eller kanskje enda mer presist ut i fra beskrivelser her i tråden; en hobby som man av og til kan tjene litt på. Anonymkode: bf915...978 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #25 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde jeg var på et norsk forum, men jeg liker å lære nye ting, så da jeg så det engelske uttrykket "side hustle", ble jeg nysgjerrig på hva dette mystiske uttrykket kunne være. Må jo være spennende, tenkte jeg, når det er så sjelden at det mangler et norsk uttrykk for det. Ble litt skuffet da jeg forstod at det var snakk om noe så hverdagslig som bi-inntekter. Eller kanskje enda mer presist ut i fra beskrivelser her i tråden; en hobby som man av og til kan tjene litt på. Anonymkode: bf915...978 Bra bidrag til tråden. Anonymkode: 75ed4...9db 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #26 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trodde jeg var på et norsk forum, men jeg liker å lære nye ting, så da jeg så det engelske uttrykket "side hustle", ble jeg nysgjerrig på hva dette mystiske uttrykket kunne være. Må jo være spennende, tenkte jeg, når det er så sjelden at det mangler et norsk uttrykk for det. Ble litt skuffet da jeg forstod at det var snakk om noe så hverdagslig som bi-inntekter. Eller kanskje enda mer presist ut i fra beskrivelser her i tråden; en hobby som man av og til kan tjene litt på. Anonymkode: bf915...978 Lag deg en egen tråd dersom du ønsker å kverulere på slikt, så kan du diskutere språkvaner med de som bryr seg. Denne avsporingen er fullstendig unødvendig. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tik tok Anonymkode: 34220...a8b Hvordan tjener du penger der som norsk? Anonymkode: 19368...9c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #27 Del Skrevet 15. desember 2024 Instagram Anonymkode: 27e80...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #28 Del Skrevet 15. desember 2024 Aksjer. I 2024 har jeg mer enn doblet verdien, uten å spytte inn penger. Mitt beste år til nå. Anonymkode: f3c91...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #29 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 2.33): Hvordan får du oppdrag som oversetter? Har du utdannelse? Jeg kunne gjerne tenkt meg noe slikt, har Google litt rundt, men ikke klart å finne noen åpenlyst vei inn i det Anonymkode: 8afca...2d8 Det var noe jeg ramlet over helt tilfeldig som 17-åring. Fant jobben på https://www.translatorscafe.com/cafe/mobile/, og til min store overraskelse var det greit for oppdragsgiveren at jeg ikke hadde annen utdanning å vise til enn en sekser i vgs-engelsk. Måtte dog gjennom en test etter å ha levert karakterutskriften, så det var jo den som avgjorde om jeg fikk jobben eller ikke. Undertekstoversetting er veldig enkelt og greit synes jeg, men man må være veldig obs på nyanser i språket for å få med seg den faktiske meningen. Nylig jobbet jeg også en periode for Ampere Translations (https://www.amperetranslations.com/) som jeg faktisk ble headhuntet til, fordi jeg har lagt inn oversettererfaringen min på LinkedIn. De var veldig profesjonelle å jobbe med og arbeidet var mer utfordrende enn å jobbe med undertekster, men det ble vanskelig å kombinere med familielivet og full jobb fordi jeg fikk tilsendt oppdragene samme dag som det var deadline. Jeg vil likevel anbefale dem som oppdragsgiver, så kanskje du kan ta kontakt der? Det er ikke veldig mange med norsk som morsmål i verden sammenlignet med andre språk, så mitt inntrykk er at man er relativt ettertraktet i markedet. Anonymkode: e5a8a...07d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15. desember 2024 #30 Del Skrevet 15. desember 2024 Driver et ENK hvor jeg drifter web-portal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #31 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 12.18): Trodde jeg var på et norsk forum, men jeg liker å lære nye ting, så da jeg så det engelske uttrykket "side hustle", ble jeg nysgjerrig på hva dette mystiske uttrykket kunne være. Må jo være spennende, tenkte jeg, når det er så sjelden at det mangler et norsk uttrykk for det. Ble litt skuffet da jeg forstod at det var snakk om noe så hverdagslig som bi-inntekter. Eller kanskje enda mer presist ut i fra beskrivelser her i tråden; en hobby som man av og til kan tjene litt på. Anonymkode: bf915...978 Ubrukelig kommentar Anonymkode: 34220...a8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #32 Del Skrevet 18. desember 2024 Greit å nevne at de som driver og poster sine suksesshistorier på instagram og tiktok der de har slutta i jobben og tjener flere millioner på såkalt "digital marketing" 2 timer p.r dag stort sett bare er humbug. Det bør det jo ringe en bjelle hos alle at disse folka er villige til å dele sin såkalte hemmelighet. Hadde det virkelig vært så lukrativt, så hadde de jo ikke ønsket mange konkurrenter. Og langt flere hadde holdt på med dette. Det de driver med er på grensen til svindel og deres egentlige mål er å lure folk til å betale for å lære seg å gjøre det samme. Styr unna sier jeg. Jeg sjekket for øvrig et par av disse damene som påsto de tjente flere hundre tusen pr. måned. Hun ene påstod hun hadde tjent 10 millioner på 2 år(!). Prøvde å søke de opp på proff.no, og der de ikke overrasakende registert med nøyaktig NULL i omsetning forrige år.... Når noe høres for godt ut til være sant, så er det nettopp det. Anonymkode: c4289...a47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. desember 2024 #33 Del Skrevet 18. desember 2024 Aksjer og fond her. Driver ikke med "trading" da, de som taper penger er jo stort sett de som selger og kjøper hele tiden. Jeg sitter sjelden på noe mindre enn et år, og ofte ganske mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 18. desember 2024 #34 Del Skrevet 18. desember 2024 Er styremedlem i noen selskaper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå