Gå til innhold

Leker til 8 år gammel gutt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tips til leker til 8 åring? Vi må få barnet til å leke mye mer, trenger tips til leker. Gutt

Anonymkode: 2696f...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva liker han da? 
Tips min gutt på samme alder liker: brettspill (sammen med oss), lego, bøker, tryllesett, kjemisett, ball, hoppetau, plastalin, magisk sand, rubiks kube. 

Anonymkode: c37a0...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er jo veldig ulike da. Min gutt liker Nerf-Gun, radiostyrte biler og litt lego. Lekefigurer som transformers er helt uinteressant til lek. 

Anonymkode: 4e073...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barn er jo veldig ulike da. Min gutt liker Nerf-Gun, radiostyrte biler og litt lego. Lekefigurer som transformers er helt uinteressant til lek. 

Anonymkode: 4e073...62b

Ja de er ulike. Gutten min var uinteressert i radiostyrte biler. På den alderen var det lego som gjaldt, særlig minecraft-legp. Ellers er/var han veldig opptatt av kunstermateriell. 
I år har jeg kjøpt et eksperimentsett til ham med elektroniske eksperimenter. Men han er 11 da. Ser også at de har en metallsøker på samme nettbutikk (lekeakademiet). 
Forskerfabrikken har også mye fine leker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-åringen her liker lego, godzilla, transformers, minecraft, "dingser" som svever/snurrer/klatrer etc., Nerf, hotwheels f.eks.

Anonymkode: b2a3e...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer veldig an på interesser. Jeg har to gutter og i den alderen var eldstemann veldig opptatt av lego, mens yngste ikke brydde seg om leker men var veldig glad i å bygge ting med hammer og spiker 

Anonymkode: 993e5...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har altfor mye leker, men leker ikke mer med det enn maks en time eller to når det er helt nytt. Etter det er det tilbake til nettbrett igjen og uinteressant. I år har jeg derfor gått til innkjøp av praktiske gaver og duppedingser. Magnetfiske, metalldetektor, gullgravere-utstyr og survival gear. Altså ting som gjør at han er mer ute og ikke rene leker. I tillegg får han tøy og ting han trenger. 

Anonymkode: cd43b...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ikke sikkert han interesserer seg for leker lenger. Min snart 7 åring får kun noe lego til jul som er ren leke. Ellers får han sengetøy, fotball stæsj og tvspill

Anonymkode: 670a6...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Min gutt har altfor mye leker, men leker ikke mer med det enn maks en time eller to når det er helt nytt. Etter det er det tilbake til nettbrett igjen og uinteressant. I år har jeg derfor gått til innkjøp av praktiske gaver og duppedingser. Magnetfiske, metalldetektor, gullgravere-utstyr og survival gear. Altså ting som gjør at han er mer ute og ikke rene leker. I tillegg får han tøy og ting han trenger. 

Bare husk reglene rundt metalldetektor 

Anonymkode: 266b7...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Bare husk reglene rundt metalldetektor 

Anonymkode: 266b7...617

https://riksantikvaren.no/veileder/privat-bruk-av-metallsoker/
Denne forklarer det ganske fint. Vi tar nok kun for oss strendene og der hvor vi er ute på tur. Som noe å trøye tiden med rett og slett og som får unger ut og vekk fra skjermene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (9 timer siden):

Ja de er ulike. Gutten min var uinteressert i radiostyrte biler. På den alderen var det lego som gjaldt, særlig minecraft-legp. Ellers er/var han veldig opptatt av kunstermateriell. 
I år har jeg kjøpt et eksperimentsett til ham med elektroniske eksperimenter. Men han er 11 da. Ser også at de har en metallsøker på samme nettbutikk (lekeakademiet). 
Forskerfabrikken har også mye fine leker. 

Har du lenke til eksperiment sett?🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tips til leker til 8 åring? Vi må få barnet til å leke mye mer, trenger tips til leker. Gutt

Anonymkode: 2696f...62d

Kommer helt an på fantasien hans!

Her holder det å kjøpe små figurer og han leker i mange timer. 

Anonymkode: be241...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det kommer veldig an på ungen. Sønnen vår på 8 føler seg veldig ferdig med biler fra Hot wheels,plastelina og transformers figurer.

Leker mye med Nerf, rollespill om politi/FBI, filmer ulike triks de gjør, teknisk Lego, bøker, radiostyrte stunt biler og monstertrucker

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

https://riksantikvaren.no/veileder/privat-bruk-av-metallsoker/
Denne forklarer det ganske fint. Vi tar nok kun for oss strendene og der hvor vi er ute på tur. Som noe å trøye tiden med rett og slett og som får unger ut og vekk fra skjermene.

Føler mer på den magnetfiske-greia enn vanlig metalldetektor. Hadde man hevet sånn utenfor brua her vi bor hadde man garantert kunnet få med seg udetonerte granater osv. som de har dumpet her under krigen. 

Anonymkode: b379e...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnet byggeklosser, feks connetix. Kulebaner til magnetene eller feks gravitrax. Lego mindstorm. Større kompliserte legosett. 

Anonymkode: 03fae...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vits å bruke mye penger på leker han ikke interesserer seg for, da vil det ikke bli brukt. 

Mange på den alderen begynner mer med gaming eller er mer interessert i fotball etc.

Noen kan synes det er gøy med radiostyrt bil. 

Anonymkode: bed62...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det i lego, og nerf. Nerf er man kanskje avhengig av at noen andre blir med da, enten venner eller dere voksne. 

Sistnevnte lekte de med seinest nå i sommer omtrent alle gutta i klassen (går nå i 7.klasse).

Anonymkode: 6c35a...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...