AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Del Skrevet 12. desember 2024 Daten min er en sånn som ønsker å være venner med "alle" han noensinne har hatt en relasjon med og bl a chatter han en del med tidligere dater og ekser. Selv synes jeg man bare ikke gjør sånt når man har en pågående relasjon. Har ikke noe med sjalusi å gjøre, men respekt, både for nåværende date/kjæreste, men også ovenfor eksens nye liv. Jeg synes f eks det bare ser dumt ut når han sitter og kommenterer ivrig på eksers innlegg i sosiale medier når både han selv og disse har nye forhold, selv om kommentarene er helt uskyldige og ligger åpent for alle. Å ha venner av motsatt kjønn er helt fint, jeg har det selv, men jeg synes liksom å pleie kontakt med folk man har hatt kjærestefølelser for og/eller vært intim med er feil når man har ny kjæreste/langvarig date. Det holder liksom å begrense kontakten til det som er nødvendig pga felles barn, andre faser man ut, synes jeg. Jeg synes det er litt vanskelig at vi har ulikt syn på dette. Jeg har full forståelse for at folk er ulike, men så er det jo også vanskelig å kutte ut en ellers bra mann "bare" pga dette. Hva tenker dere andre? Anonymkode: 466dc...377 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #2 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg har skjønt det om det var et langtidsforhold hvor kjærligheten er 100 prosent over, men de er venner og helst skulle vært det istede for kjærester all den tiden(Ja jeg er i den situasjonen, du må ikke like det) Men om det kun er flørter, da får jeg på følelsen at det er for å holde dem varme om det trengs et ligg igjen. Kan jo være veldig sosial, men hvorfor da akkurat disse datene når det først er så lett å skaffe venner? Tenker det er jo ikke noen god sosial egenskap mot deg, å det er jo rart av noen som er så "sosial" og "likbar" å være så ufølsom. Om deg er noen som er gode på kvantefysikk når de elsker det, å de har null følelser men fant en venn som liker noe deg er vanskelig for dem å snakke med andre om. Det er ok. Om det er for å diskutere ribbe og ingen av dem lever i isolasjon hvor de bare har 1 venn å det er han, da er det teit gjort og red flagg. Anonymkode: 15093...0dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 12. desember 2024 #3 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg var sammen med eksen min i mange år. Det er ingen romantiske følelser igjen, men vi kjenner hverandre veldig godt, og vi kjenner hverandres familier. Jeg bil gjerne være venner med ham, men vi møtes ikke ofte for dama hans liker det ikke. Tror det er vanlig, men synd. Hadde ikke hatt noe imot det å bare være sammen med henne med henne tilstede, vil gjerne bli kjent med henne også, men hun vil ikke. Daten min hsr ingen problemer med at jeg har kontakt med eksen min. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #4 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Daten min er en sånn som ønsker å være venner med "alle" han noensinne har hatt en relasjon med og bl a chatter han en del med tidligere dater og ekser Jeg bare lurer på hvorfor? Hva skags bekreftelse er det han får ut av dette? Hva er intensjonen? Jeg er ikke interessert i å holde kontakt med gamle flørter og ekser, vi hilser når vi ses, men vi chatter ikke, betror oss ikke til hverandre, skaper ikke emosjonell intimitet. Anonymkode: d3df7...fc5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #5 Del Skrevet 12. desember 2024 Tvist skrev (6 minutter siden): Daten min hsr ingen problemer med at jeg har kontakt med eksen min. Det er nok bare noe vedkommende sier. Hadde dama mi hatt kontakt med eksen sin hadde jeg dumpet henne uten å gidde og fortelle hvorfor engang. Anonymkode: 6eadc...05c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 12. desember 2024 #6 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nok bare noe vedkommende sier. Hadde dama mi hatt kontakt med eksen sin hadde jeg dumpet henne uten å gidde og fortelle hvorfor engang. Anonymkode: 6eadc...05c Han har kontakt med minst en av sine ekser også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #7 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg er god venn med min eks. Det inkluderer at vi går ut og spiser sammen i ny og ne, det hender vi ringes, og vi kan gjøre litt sport sammen. Det er helt uaktuelt å kutte ham som venn, fordi jeg er glad i ham, som jeg er i alle mine venner. Men det er viktig at man er åpen og ærlig og god til å trygge partner. Men jeg har aldri skjønt dette være venn med alle man har datet, vært sammen med, hatt sex med-greiene. Anonymkode: fcd47...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #8 Del Skrevet 12. desember 2024 Tvist skrev (5 timer siden): Han har kontakt med minst en av sine ekser også. Merkelig oppheng dere har på ekser, kunne ikke falle meg inn å ha noe med de å gjøre.. kan man ikke få hjelp til å komme seg videre? Anonymkode: 6eadc...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #9 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Daten min er en sånn som ønsker å være venner med "alle" han noensinne har hatt en relasjon med og bl a chatter han en del med tidligere dater og ekser. Selv synes jeg man bare ikke gjør sånt når man har en pågående relasjon. Har ikke noe med sjalusi å gjøre, men respekt, både for nåværende date/kjæreste, men også ovenfor eksens nye liv. Jeg synes f eks det bare ser dumt ut når han sitter og kommenterer ivrig på eksers innlegg i sosiale medier når både han selv og disse har nye forhold, selv om kommentarene er helt uskyldige og ligger åpent for alle. Å ha venner av motsatt kjønn er helt fint, jeg har det selv, men jeg synes liksom å pleie kontakt med folk man har hatt kjærestefølelser for og/eller vært intim med er feil når man har ny kjæreste/langvarig date. Det holder liksom å begrense kontakten til det som er nødvendig pga felles barn, andre faser man ut, synes jeg. Jeg synes det er litt vanskelig at vi har ulikt syn på dette. Jeg har full forståelse for at folk er ulike, men så er det jo også vanskelig å kutte ut en ellers bra mann "bare" pga dette. Hva tenker dere andre? Anonymkode: 466dc...377 Tenker at han ikke er en særlig bra mann når han får deg til å føle deg utrygg og truet av tidligere løse forbindelser. Tror du er alt for bra for han og at du fortjener bedre.♥️💯 Anonymkode: 17320...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #10 Del Skrevet 12. desember 2024 Q Anonymkode: c603e...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #11 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er nok bare noe vedkommende sier. Hadde dama mi hatt kontakt med eksen sin hadde jeg dumpet henne uten å gidde og fortelle hvorfor engang. Anonymkode: 6eadc...05c Tøys, vi er da mange som har det. Til ts, det er vanskelig å komme med råd. Noen synes det er greit og andre ikke. Det jeg har opplevd er at det er en av tingene det er vanskelig å være veldig uenig om.. Anonymkode: aaa0f...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #12 Del Skrevet 12. desember 2024 Kona er god venn med noen hun var sammen med i to år, det går helt fint. Vi er voksne folk, og de gikk heller ikke rett fra brudd til venner, mend et var tid i mellom der. Jeg har ingen problemer med det. Jeg har også venner som ikke er så nære men som jeg absolutt kan ta en kaffe med som jeg har hatt sex med for mange år siden. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg synes f eks det bare ser dumt ut når han sitter og kommenterer ivrig på eksers innlegg i sosiale medier når både han selv og disse har nye forhold, selv om kommentarene er helt uskyldige og ligger åpent for alle Akkurat dette tror jeg at jeg også hadde reagert litt på, kommer ann på kommentarene og hva som sto kanskje. Dere må bare snakke sammen og finne ut hva so fungerer for dere begge. Han burde respektere grensene dine og minimere dette her, men om han har blitt nær venn med en tidligere flørt, og du ikke har en ekte grunn til å føle at det fortsatt er pågående så burde det kunne være sånn. Anonymkode: efc5d...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #13 Del Skrevet 12. desember 2024 Skjønner ikke hva folk trenger å ha kontakt med så mange ekser for. Er enig med HI, det er noe respektløst ved det. Jeg har kun kontakt med èn eks, og det er faren til mitt barn. Men vi har ikke mer kontakt enn at vi gratulerer hverandre med dagen hvert år, og ellers går all annen kontakt ut på datteren vår. Vi er ikke uvenner eller noe, og når vi treffes innimellom i forbindelse med datter, er tonen god. Vi kan godt dra ut å spise sammen med datteren vår på bursdagen hennes og lignende. Men utover det, er det ikke noe kontakt. Har ikke kontakt med noen andre ekser, jeg ser ikke på det om noe nyttig. Anonymkode: 8780a...24a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 13. desember 2024 #14 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg bare lurer på hvorfor? Hva skags bekreftelse er det han får ut av dette? Hva er intensjonen? Jeg er ikke interessert i å holde kontakt med gamle flørter og ekser, vi hilser når vi ses, men vi chatter ikke, betror oss ikke til hverandre, skaper ikke emosjonell intimitet. Anonymkode: d3df7...fc5 Jeg har kontakt med flere av mine ekser og det er ene og alene fordi jeg liker dem godt som mennesker og venner. Jeg ble ikke sammen med dem bare for å ligge med dem, men fordi vi hadde mye til felles og delte både syn på livet, humor og interesser. Med unntak av sexen er alt det som gjorde at jeg likte dem godt når vi var sammen fortsatt ting jeg setter stor pris på ved dem og dermed holder vi kontakten. Om man avslutter forhold på en respektfull og ordentlig måte er det jo ikke noe problem å omgås etterpå heller. En av mine akser var en nær venninne som ble mye mer, og som etterhvert gikk over til å bli nær venninne igjen. Det er jo ikke noe jeg vil kaste bort bare fordi vi var kjærester i et par år. Hun er fortsatt den samme kule og morsomme dama jeg ble sammen med, men nå veit vi begge to at vi ikke passet som kjærester, så nå er vi tilbake som bestevenner igjen. Jeg har like få seksuelle tanker om henne som jeg har om mine mannlige venner. Tenk selv om en mann skulle si at du ikke kunne være venn med en eller fler av dine venninner. Det hadde du neppe godtatt (og det skal du heller ikke godta). At du ikke har nære vennskapsforhold med dine ekser er jo helt greit, men du kan ikke kreve at din kjæreste skal være på samme måte. Det er din egen usikkerhet som får deg til å tenke sånn, og den kan du jobbe med både alene og sammen med kjæresten din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #15 Del Skrevet 13. desember 2024 Doolittle skrev (5 timer siden): Jeg har kontakt med flere av mine ekser og det er ene og alene fordi jeg liker dem godt som mennesker og venner. Jeg ble ikke sammen med dem bare for å ligge med dem, men fordi vi hadde mye til felles og delte både syn på livet, humor og interesser. Med unntak av sexen er alt det som gjorde at jeg likte dem godt når vi var sammen fortsatt ting jeg setter stor pris på ved dem og dermed holder vi kontakten. Om man avslutter forhold på en respektfull og ordentlig måte er det jo ikke noe problem å omgås etterpå heller. En av mine akser var en nær venninne som ble mye mer, og som etterhvert gikk over til å bli nær venninne igjen. Det er jo ikke noe jeg vil kaste bort bare fordi vi var kjærester i et par år. Hun er fortsatt den samme kule og morsomme dama jeg ble sammen med, men nå veit vi begge to at vi ikke passet som kjærester, så nå er vi tilbake som bestevenner igjen. Jeg har like få seksuelle tanker om henne som jeg har om mine mannlige venner. Tenk selv om en mann skulle si at du ikke kunne være venn med en eller fler av dine venninner. Det hadde du neppe godtatt (og det skal du heller ikke godta). At du ikke har nære vennskapsforhold med dine ekser er jo helt greit, men du kan ikke kreve at din kjæreste skal være på samme måte. Det er din egen usikkerhet som får deg til å tenke sånn, og den kan du jobbe med både alene og sammen med kjæresten din. Det er derfor vi er uenige om årsaken, du og de som tenker som deg tror det handler om usikkerhet og sjalusi. Det handler ikke om det, for oss som tenker som meg handler det om å føle manglende respekt. Om å vise hvem som er viktige i livet ditt. Her handler det ikke om at han er nær venn med noen av dem, men at han chatter med dem og fortsatt holder kontakten. Anonymkode: 466dc...377 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #16 Del Skrevet 13. desember 2024 Det har verken jeg eller mannen problem med. Jeg har kun hatt fine relasjoner, som har tatt slutt fordi vi rett og slett ikke passer sammen som kjærester. Men de er likevel flotte personer. Men dette å drive og skrive og kommentere på SoMe synes jeg er litt merkelig. Men det er mulig fordi jeg generelt synes alt annet enn et og annet tilfeldig like er noe de fleste under 50 er ferdig med. Anonymkode: a4fa7...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #17 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tøys, vi er da mange som har det. Til ts, det er vanskelig å komme med råd. Noen synes det er greit og andre ikke. Det jeg har opplevd er at det er en av tingene det er vanskelig å være veldig uenig om.. Anonymkode: aaa0f...52b Dere er mange som har kontakt med ekser? Det nekter jeg å tro, det virker jo helt idiotisk Anonymkode: 6eadc...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #18 Del Skrevet 13. desember 2024 Tenker at det er veldig rart å ha kontakt med ekser. Et OK forhold sånn at man slår av en prat om man treffes, ja. Men vennskap - nei. Det ligger alltid noe rusk igjen i maskineriet som kan lagr trøbbel. Med mindre det er barn inne i bildet så kutt alle bånd. Slett alt fra sosiale medier og move on! Anonymkode: 2b94a...516 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #19 Del Skrevet 15. desember 2024 Fortid er fortid. Du er usikker. Anonymkode: 2067f...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #20 Del Skrevet 15. desember 2024 Du virker veldig usikker Anonymkode: 5c368...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå