Gå til innhold

Ulikt syn på tidligere flammer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Daten min er en sånn som ønsker å være venner med "alle"  han noensinne har hatt en relasjon med og bl a chatter han en del med tidligere dater og ekser. Selv synes jeg man bare ikke gjør sånt når man har en pågående relasjon. Har ikke noe med sjalusi å gjøre, men respekt, både for nåværende date/kjæreste, men også ovenfor eksens nye liv. Jeg synes f eks det bare ser dumt ut når han sitter og kommenterer ivrig på eksers innlegg i sosiale medier når både han selv og disse har nye forhold, selv om kommentarene er helt uskyldige og ligger åpent for alle.

Å ha venner av motsatt kjønn er helt fint, jeg har det selv, men jeg synes liksom å pleie kontakt med folk man har hatt kjærestefølelser for og/eller vært intim med er feil når man har ny kjæreste/langvarig date. Det holder liksom å begrense kontakten til det som er nødvendig pga felles barn, andre faser man ut, synes jeg.

Jeg synes det er litt vanskelig at vi har ulikt syn på dette. Jeg har full forståelse for at folk er ulike, men så er det jo også vanskelig å kutte ut en ellers bra mann "bare" pga dette.

Hva tenker dere andre?

Anonymkode: 466dc...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har skjønt det om det var et langtidsforhold hvor kjærligheten er 100 prosent over, men de er venner og helst skulle vært det istede for kjærester all den tiden(Ja jeg er i den situasjonen, du må ikke like det) 

Men om det kun er flørter, da får jeg på følelsen at det er for å holde dem varme om det trengs et ligg igjen. Kan jo være veldig sosial, men hvorfor da akkurat disse datene når det først er så lett å skaffe venner? Tenker det er jo ikke noen god sosial egenskap mot deg, å det er jo rart av noen som er så "sosial" og "likbar" å være så ufølsom.

Om deg er noen som er gode på kvantefysikk når de elsker det, å de har null følelser men fant en venn som liker noe deg er vanskelig for dem å snakke med andre om. Det er ok. Om det er for å diskutere ribbe og ingen av dem lever i isolasjon hvor de bare har 1 venn å det er han, da er det teit gjort og red flagg.

Anonymkode: 15093...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med eksen min i mange år. Det er ingen romantiske følelser igjen, men vi kjenner hverandre veldig godt, og vi kjenner hverandres familier. Jeg bil gjerne være venner med ham, men vi møtes ikke ofte for dama hans liker det ikke. Tror det er vanlig, men synd. Hadde ikke hatt noe imot det å bare være sammen med henne med henne tilstede, vil gjerne bli kjent med henne også, men hun vil ikke. Daten min hsr ingen problemer med at jeg har kontakt med eksen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Daten min er en sånn som ønsker å være venner med "alle"  han noensinne har hatt en relasjon med og bl a chatter han en del med tidligere dater og ekser

Jeg bare lurer på hvorfor? Hva skags bekreftelse er det han får ut av dette? Hva er intensjonen? Jeg er ikke interessert i å holde kontakt med gamle flørter og ekser, vi hilser når vi ses, men vi chatter ikke, betror oss ikke til hverandre, skaper ikke emosjonell intimitet. 

Anonymkode: d3df7...fc5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tvist skrev (6 minutter siden):

Daten min hsr ingen problemer med at jeg har kontakt med eksen min.

Det er nok bare noe vedkommende sier. Hadde dama mi hatt kontakt med eksen sin hadde jeg dumpet henne uten å gidde og fortelle hvorfor engang. 

Anonymkode: 6eadc...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok bare noe vedkommende sier. Hadde dama mi hatt kontakt med eksen sin hadde jeg dumpet henne uten å gidde og fortelle hvorfor engang. 

Anonymkode: 6eadc...05c

Han har kontakt med minst en av sine ekser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er god venn med min eks. Det inkluderer at vi går ut og spiser sammen i ny og ne, det hender vi ringes, og vi kan gjøre litt sport sammen. Det er helt uaktuelt å kutte ham som venn, fordi jeg er glad i ham, som jeg er i alle mine venner. Men det er viktig at man er åpen og ærlig og god til å trygge partner.

Men jeg har aldri skjønt dette være venn med alle man har datet, vært sammen med, hatt sex med-greiene.

Anonymkode: fcd47...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...